Za trženje Slovenije smo odgovorni vsi prebivalci

Promocija Slovenije v tujini je zadovoljiva, če pa bi nam proračun dopuščal, bi bila lahko seveda še boljša. Marsikaj pa lahko naredimo tudi sami ....
Fotografija: Znamka I feel Slovenia je nacionalna znamka in kot taka vključuje vsa področja v državi.
Odpri galerijo
Znamka I feel Slovenia je nacionalna znamka in kot taka vključuje vsa področja v državi.

Prof. dr. Maja Konečnik Ruzzier, predstojnica Katedre za trženje na EF, zunanja članica projektne skupine pri izgradnji znamke I feel Slovenia, o promociji Slovenije pove, da so pomembni in dokaj vidni ambasadorji znamke in naše države so naši odlični športniki.

Seveda pa k dobremu trženju pripomorejo tudi vsi drugi akterji, kot so izvozno usmerjena podjetja, znanost, kultura itd.

Ne nazadnje smo ambasadorji naše znamke in države vsi prebivalci Slovenije, ki s svojo samozavestjo in pozitivnim zgledom pomembno soustvarjamo našo znamko in skrbimo za trženje naše države. Po raziskavi Nation Brand iz leta 2018 je bila Slovenija ocenjena kot najhitreje rastoča znamka v regiji in k tej rasti so prispevala vsa področja. Čeprav so za trženje države formalno odgovorni ministrstva in uradi, smo za neformalno trženje odgovorni vsi njeni prebivalci.
 

Kaj menite o znamki I Feel Slovenia?

Ne govorimo le o sloganu in kampanji, temveč tudi o nacionalni znamki I feel Slovenia, ki je bila lansirana v začetku leta 2008. Gre za nacionalno znamko, ki zajema vsa področja v državi in je namenjena trženju tako na domačem kot tujih trgih. V nasprotju s preteklimi poskusi je ne uporabljamo le na ravni vizualnih elementov (slogan in logotip), temveč tudi na ravni zgodbe, ki v svojem bistvu poudarja slovensko zeleno.



Slovenska zelena poleg barve, ki je zelo tipična za Slovenijo, poudarja tudi trajnostno naravnanost naše države. Dobre znamke so s svojo vizijo usmerjene v prihod­nost.

Menim, da smo znamki I feel Slovenia postavili odlične temelje, ki omogočajo jasno usmeritev Slovenije in jo tudi v mednarodnem pogledu pomembno razlikujejo od drugih držav. Po več kot desetih letih lahko govorimo, da gre za uspešno nacionalno znamko, ki ji uspeh priznava tudi tujina. Kot primer dobre prakse jo predstavljajo na tujih elitnih poslovnih šolah, naši predstavniki so vabljeni govorci na mednarodno priznanih konferencah in sejmih, k nam hodijo na posvete tuja ministrstva, ki poskušajo pridobiti recept, kako zgraditi svoje nacionalne znamke. Pri tem ne smemo pozabiti na večje število mednarodnih priznanj, ki smo jih pridobili v bližnji preteklosti, npr. uvrstitev Slovenije kot prve zelene turistične destinacije na svetu in priznanje National Geographica (World Legacy Award) za trajnostno upravljanje destinacije. Našteti dogodki in priznanja dokazujejo, da so zgodbo, iz katere izhaja I feel Slovenia in ki jo predstavljamo kot zanimivo, drugačno in trajnostno, zaznali tudi tujci.

Znamka I feel Slovenia ima po mojem mnenju še več potenciala in upam, da ga bomo v prihajajočih letih še bolje izkoristili.


Kaj pa promocija turizma in drugih področij?

Znamka I feel Slovenia je nacionalna znamka in kot taka vključuje vsa področja v državi. Njen skrbnik je Urad vlade za komuniciranje, saj smo ob lansiranju znamke njeni snovalci menili, da mora to vlogo prevzeti urad, ki ne bo zastopal zgolj enega področja. Pri tem pa je treba poudariti, da je bila ravno Slovenska turistična organizacija tista, ki je najhitreje in najvidneje vključila znamko I feel Slovenia v svoje delovanje in trženje.

V danem trenutku ima največ koristi od nje prav turistično področje, ki jo hkrati najbolj krepi.

Seveda pa sta v zadnjih nekaj letih vidna občutek premik in interes po njeni uporabi tudi na drugih področjih, v športu, gospodarstvu in podobno. Krepitev znamke pozitivno vpliva tudi na druga področja, zato je izjemnega pomena, da je njena uporaba čim širša in hkrati konsistentna. Zavedati se moramo, da je nacionalna znamka kompleksna entiteta, ki zahteva celosten in nenehen razvoj na vseh ključnih področjih.

Več iz rubrike

ikonomija

Umetna inteligenca postala del državne strategije Savdske Arabije

Savdijci aktivno vlagajo v projekte umetne inteligence, kar je postalo del državnega načrta. Do leta 2030 bodo vložili kar 20 milijard dolarjev.

ikonomija

Slovenski projekt pametne ptičje hišice zbral že preko 700.000 evrov

Projekt pametne ptičje hišice Bird Buddy, za katerim stoji pretežno slovenska podjetniška ekipa, na globalni spletni platformi za množično financiranje Kickstarter beleži izjemno zanimanje.

ikonomija

Nova Zelandija nad lockdown z uporabo znanosti

Nova Zelandija uporablja tehnologijo modeliranja in ugotavljanja hitrega genomskega zaporedja covid-19, s čimer se je izognila »lockdownu«.

ikonomija

Od jutra je odvisna produktivnost posameznika

Kakovost dneva je velikokrat odvisna od tega, kako se ta začne. Kaj predlagajo strokovnjaki?

Komentarji: