Xiaomi je Applu in Samsungu napovedal vojno za življenje ali smrt

Kitajsko podjetje Xiaomi, ki sicer proizvaja vse od kuhalnikov za riž do električnih skuterjev, želi postati vodilna 'premium' blagovna znamka na Kitajskem.
Fotografija: Xiaomi. Foto: Kim Kyung-Hoon / Reuters
Odpri galerijo
Xiaomi. Foto: Kim Kyung-Hoon / Reuters

Ustanovitelj in izvršni direktor drugega največjega proizvajalca pametnih telefonov na svetu, Lei Jun, je ameriškemu Applu in južnokorejskemu Samsungu obljubil, da bo njegovo podjetje v treh letih postalo najbolje prodajana znamka visokega cenovnega razreda na Kitajskem. V objavi na kitajskem družbenem omrežju Weibo je februarja celo zapisal, da je to »vojna za življenje ali smrt«.

Xiaomi želi imeti vse

Kitajsko tehnološko podjetje je sicer izkušeno v prenavljanju in iskanju novih trgov, saj izdeluje mnogo različnih izdelkov, od telefonov, polnilcev, čistilcev zraka in ovitkov, do električnih vozil in kuhalnikov za riž. Če bo šlo vse po načrtih, bo podjetje svoje električno vozilo predstavilo leta 2024, torej pred konkurenčnim podjetjem Apple.

Lei Jun, ustanovitelj in izvršni direktor kitajskega mobilnega podjetja Xiaomi, 10. maj 2016. Foto: Kim Kyung-Hoon / Reuters
Lei Jun, ustanovitelj in izvršni direktor kitajskega mobilnega podjetja Xiaomi, 10. maj 2016. Foto: Kim Kyung-Hoon / Reuters

Ker pa se Pekinška tehnološka strogost uveljavlja, se Jun sooča z možnostjo večje regulacije v času, ko podjetja po vsem svetu trpijo zaradi globalnega pomanjkanja čipov. Rast podjetja je odvisna tudi od tega, ali se bo lahko ubranilo svojih domačih in mednarodnih tekmecev, po navedbah Financial Timesa menijo analitiki.

image_alt
Kako je Kitajska postala država izjemnega tehnološkega napredka?

»Xiaomi je na treh tekmovalnih progah: pametni telefoni, internet stvari in električna vozila, pri čemer ga izzivajo veliki obstoječi igralci,« je dejal Ivan Lam, analitik za pametne telefone pri podjetju Counterpoint Research v Hongkongu. »Vendar Xiaomi vztraja pri tem, da želi imeti vse. To bo velik izziv.« Največja ovira pri uresničevanju ambicioznih ciljev podjetja bo prepričati potrošnike o svojem visokokakovostnem ugledu.

Xiaomi, ki je začel delovati leta 2010, je zaslovel z izgradnjo zveste skupnosti oboževalcev, ki so kupovali izdelke podjetja zaradi boljših specifikacij, kot so naprednejši procesorji, po nižji ceni. Čeprav je na Kitajskem na tretjem mestu po skupni prodaji, si Xiaomi lasti le pet odstotkov svetovnega trga izdelkov višjega cenovnega ranga, kjer so cene telefonov višje od 400 dolarjev.

Težko se je znebiti statusa nizkocenovnega proizvajalca

Xiaomi. Foto: Aly Song / Reuters
Xiaomi. Foto: Aly Song / Reuters
Telefoni podjetja so se sicer razvili. Xiaomijevi telefoni serije 12, ki so izšli marca in stanejo 749 dolarjev za najosnovnejšo različico, so zasnovani tako, da tekmujejo z Applovim iPhonom 13, ki stane 799 dolarjev. Kljub temu pa Xiaomi nima moči uveljavljene blagovne znamke in verjetno težje prodaja svoje izdelke ljudem, ki jim ni mar za specifikacije.

Xiaomi se je v okviru predstavitve telefonov nove serije zavezal, da bo poleg 10.000 trgovin, ki jih že ima na Kitajskem, odprl še 20.000 trgovin, in spremenil blagovno znamko svoje serije 12, tako da niso več znani po predponi 'Mi', ki je bila 'vizitka' njihove prejšnje strojne opreme. Vendar so nekdanji vodilni delavci podjetja dejali, da so telefoni potrebovali več kot le spremembo imena. Xiaomijevi prejšnji poskusi, da bi se osvobodil svoje nizkocenovne podobe, so se končali z razočaranjem, navaja Financial Times.

image_alt
Litva poziva državljane, naj zavržejo Xiaomi telefone

Xiaomi se je zavezal, da bo v naslednjih petih letih vložil 15,7 milijarde dolarjev v raziskave in razvoj, da bi osvojil 'premium' del trga pametnih telefonov. Še en ključni steber strategije je ponovitev Xiaomijeve poteze v Indiji, kjer je množični porast uporabnikov podjetju omogočil poglobitev ekosistema internetnih storitev, ki predstavljajo vse večji del njegovih prihodkov.

Xiaomi pa sicer ostaja omejen, ker nima neodvisnega operacijskega sistema. Čeprav je podjetje zgradilo lasten sistem na podlagi Androida, imenovan MIUI, so njegovi telefoni zunaj Kitajske še vedno odvisni od Googlovega ekosistema Android.

Več iz rubrike