Xiaomi je Applu in Samsungu napovedal vojno za življenje ali smrt
Ustanovitelj in izvršni direktor drugega največjega proizvajalca pametnih telefonov na svetu, Lei Jun, je ameriškemu Applu in južnokorejskemu Samsungu obljubil, da bo njegovo podjetje v treh letih postalo najbolje prodajana znamka visokega cenovnega razreda na Kitajskem. V objavi na kitajskem družbenem omrežju Weibo je februarja celo zapisal, da je to »vojna za življenje ali smrt«.
Xiaomi želi imeti vse
Kitajsko tehnološko podjetje je sicer izkušeno v prenavljanju in iskanju novih trgov, saj izdeluje mnogo različnih izdelkov, od telefonov, polnilcev, čistilcev zraka in ovitkov, do električnih vozil in kuhalnikov za riž. Če bo šlo vse po načrtih, bo podjetje svoje električno vozilo predstavilo leta 2024, torej pred konkurenčnim podjetjem Apple.
Ker pa se Pekinška tehnološka strogost uveljavlja, se Jun sooča z možnostjo večje regulacije v času, ko podjetja po vsem svetu trpijo zaradi globalnega pomanjkanja čipov. Rast podjetja je odvisna tudi od tega, ali se bo lahko ubranilo svojih domačih in mednarodnih tekmecev, po navedbah Financial Timesa menijo analitiki.
»Xiaomi je na treh tekmovalnih progah: pametni telefoni, internet stvari in električna vozila, pri čemer ga izzivajo veliki obstoječi igralci,« je dejal Ivan Lam, analitik za pametne telefone pri podjetju Counterpoint Research v Hongkongu. »Vendar Xiaomi vztraja pri tem, da želi imeti vse. To bo velik izziv.« Največja ovira pri uresničevanju ambicioznih ciljev podjetja bo prepričati potrošnike o svojem visokokakovostnem ugledu.
Xiaomi, ki je začel delovati leta 2010, je zaslovel z izgradnjo zveste skupnosti oboževalcev, ki so kupovali izdelke podjetja zaradi boljših specifikacij, kot so naprednejši procesorji, po nižji ceni. Čeprav je na Kitajskem na tretjem mestu po skupni prodaji, si Xiaomi lasti le pet odstotkov svetovnega trga izdelkov višjega cenovnega ranga, kjer so cene telefonov višje od 400 dolarjev.
Težko se je znebiti statusa nizkocenovnega proizvajalca
Xiaomi se je v okviru predstavitve telefonov nove serije zavezal, da bo poleg 10.000 trgovin, ki jih že ima na Kitajskem, odprl še 20.000 trgovin, in spremenil blagovno znamko svoje serije 12, tako da niso več znani po predponi 'Mi', ki je bila 'vizitka' njihove prejšnje strojne opreme. Vendar so nekdanji vodilni delavci podjetja dejali, da so telefoni potrebovali več kot le spremembo imena. Xiaomijevi prejšnji poskusi, da bi se osvobodil svoje nizkocenovne podobe, so se končali z razočaranjem, navaja Financial Times.
Xiaomi se je zavezal, da bo v naslednjih petih letih vložil 15,7 milijarde dolarjev v raziskave in razvoj, da bi osvojil 'premium' del trga pametnih telefonov. Še en ključni steber strategije je ponovitev Xiaomijeve poteze v Indiji, kjer je množični porast uporabnikov podjetju omogočil poglobitev ekosistema internetnih storitev, ki predstavljajo vse večji del njegovih prihodkov.
Xiaomi pa sicer ostaja omejen, ker nima neodvisnega operacijskega sistema. Čeprav je podjetje zgradilo lasten sistem na podlagi Androida, imenovan MIUI, so njegovi telefoni zunaj Kitajske še vedno odvisni od Googlovega ekosistema Android.
Več iz rubrike
3D tisk pozitivno vpliva na gospodarstvo
Najpogosteje 3D tisk proizvaja slušne aparate, protetične pripomočke in tekaške copate.
Bomo trajnost dosegli z jedrsko fuzijo?
Znanstveniki dosegli stabilizacijo jedrskega zlivanja, kar je dober znak za prihodnost