Vsakdanje navade uspešnih ljudi: Tanja Skaza

Tanja Skaza, direktorica in solastnica družinskega podjetja Plastika Skaza iz Velenja, je bila leta 2014 izbrana za mlado menedžerko leta v Sloveniji, leto dni pozneje pa je prejela še naslov najboljše evropske menedžerke. Podjetje, ki ga imata v rokah z možem Igorjem slovi po kakovostnih in inovativnih izdelkih, ki jih najdemo tudi v svetovno znanih multinacionalkah, kot so Ikea, Gorenje, Landis & Gyr, ABB.
Fotografija: osebni arhiv
Odpri galerijo
osebni arhiv

V štiridesetih letih poslovanja niso izgubili niti enega poslovnega kupca, zaposlili pa so več kot 200 ljudi. Kako je videti običajen dan karizmatične in ambiciozne vizionarke, ki je po izbruhu gospodarske krize leta 2008 izvlekla podjetje iz krize in ga umestila med pet najhitreje rastočih tehnoloških podjetij v Srednji Evropi?

VPRAŠALNIK

Kdaj se zjutraj zbujate in kakšen je vaš jutranji ritual?

Sem zgodnja ptica. Zbujam se okoli 5. ure, najprej preberem novice, zajtrkujem, nato pa je čas za redno jutranjo telovadbo. Ob sedmih, ko se zbudita otroka, sem že urejena in pripravljena na delovni dan. Ti dve uri mi veliko pomenita, saj mi polepšata dan.

Kaj počnete pred spanjem in kdaj hodite spat?

Večer je čas, ki ga posvetim izobraževanju, takrat berem strokovne knjige. Dan se konča okoli polnoči.

Kaj najprej naredite, ko pridete na delovno mesto?

Objamem in nagovorim nekaj sodelavcev, če mi prekrižajo pot do pisarne. Sicer pa po obveznem pregledu zadnjih podatkov o poslovanju z asistentko pregledava program delovnika, pripravljena gradiva za vse obveznosti in se dogovoriva za izvedbeni načrt.

Ali telovadite?

Seveda. Poleg omenjene jutranje telovadbe še tečem, meditiram, plavam in kolesarim. Če se učimo in izobražujemo ter tako treniramo svoje možgane, bo telo v ravnovesju le, če zanj skrbimo s telesno vadbo.

osebni arhiv
osebni arhiv

Kako preživljate konce tedna?

V celoti jih poskušam nameniti družini in prijateljem, kar seveda ni vedno mogoče. Vendar smo si ustvarili tak slog življenja, da je tudi razmišljanje o poslu v prostem času nemoteče za družinsko življenje.

Uvrščeni ste med tisoč podjetij, ki najbolj navdihujejo Evropo. Kaj navdihuje vas?

Mene navdihujejo ljudje z vizijo, idejami, podjetniškim pogumom in optimizmom. Navdušujejo me ljudje, ki premikajo meje mogočega, delajo stvari, ki jih še nismo doživeli. Zelo cenim ljudi z integriteto, karizmo, izvrstnimi komunikacijskimi sposobnostmi, ki znajo povezovati. Podobna je tudi kultura v našem podjetju. Smo zelo pozorni do kupcev in usmerjeni v prihodnost. Razmišljamo o rešitvah, ki bi jim jutri pomagale izboljšati njihovo ponudbo, razmišljamo, kako ta svet narediti lepši, lahkotnejši, enostavnejši, bolj pisan, bolj povezan.

Kakšna je vaša asociacija ob besedi inovativnost in kako jo uporabite v podjetju?

Zame je to rešitev, izboljšava, ki pomeni višjo kakovost dosedanje rešitve, novo funkcionalnost, širšo uporabnost, nov postopek, prihrani stroške. Inovativnost je zelo široko področje vseh mogočih izboljšav. Tudi ugleda.

Katero sodelovanje s tujim podjetjem je bilo za vas prebojno?

Vsak kupec, ki ga imamo, je za nas dragocena referenca. Za vsakega ustvarjamo drugačne rešitve, na katere smo zelo ponosni. Ponosni smo, da v 40 letih nismo izgubili niti enega poslovnega kupca. Širša javnost nas gotovo najbolj pozna po tem, da že 25 let sodelujemo z Ikeo, ki je zaradi globalne prepoznavnosti gotovo najbolj referenčni kupec za vsako podjetje.

Kaj pomeni do okolja prijazna plastika? Besedna zveza se zdi kontradiktorna, a vendar ...

Plastika danes ali jutri je zelo drugačna od plastike včeraj. Je zelo podcenjen in javnosti popolnoma napačno predstavljen material. V resnici je to material prihodnosti, ki ga v primeru reciklata dobivamo iz predelanih drugih materialov, je obstojen, lahek, vzdržljiv, nadomešča veliko drugih materialov, od lesa, stekla do izdelkov, kot so vijaki, nosilci, stene. In na koncu ga je mogoče spet predelati v nov material za nov izdelek. Prihodnost pa so verjetno izključno »reciklirane plastike« in »bioplastike«. To sta dva različna koncepta na podlagi bio- ali biorazgradljive plastike – to pomeni, da biopolimer lahko pridobivamo iz narave in se naravi lahko vrne. Plastika je lep, dober in kakovosten material. So le ljudje, ki s plastiko ravnajo slabo in neprimerno. 

Več iz rubrike