Velika Britanija: električni skuterji nevarni

Lani se je v Veliki Britaniji zgodilo skoraj 900 nesreč z električnimi skuterji, zato so zavarovalniški organi zaskrbljeni.
Fotografija: Lani v Veliki Britaniji zabeleženih skoraj 900 prometnih nesreč z električnimi skuterji. Foto: Getty Images/iStockphoto
Odpri galerijo
Lani v Veliki Britaniji zabeleženih skoraj 900 prometnih nesreč z električnimi skuterji. Foto: Getty Images/iStockphoto

Nedavno so štiri britanske zavarovalniške organizacije, ministru za promet Grantu Shappsu v skupnem pismu sicer izkazali podporo glede alternativne oblike prevoza v Veliki Britaniji, a so ob tem izrazili veliko skrb.

image_alt
3 razlogi ZA in PROTI nakupu električnega avtomobila

Glede na podatke, ki kažejo, da je bilo lani vsak teden poškodovanih skoraj 17 oseb, strokovnjaki menijo, da električni skuterji pomenijo veliko tveganje za vse udeležence v cestnem prometu, predvsem za pešce in uporabnike skuterjev.

Želijo jasno zastavljene standarde

Zavarovalniška industrija želi v tesnem sodelovanju z vlado zagotoviti pravo ravnovesje med zagotavljanjem javne varnosti in spodbujanjem inovativnih pristopov k transportu. Ob tem pa skupine pozivajo k učinkovitemu kazenskemu pregonu v primerih nezakonite uporabe električnih skuterjev.

Električni skuterji naj bi predstavljali tveganje v prometu. Foto: Andrew Couldridge/REUTERS
Električni skuterji naj bi predstavljali tveganje v prometu. Foto: Andrew Couldridge/REUTERS

Prav tako so pozvali tudi k pregledu predpisov o sami prodaji, s čimer se želijo prepričati, da prodajalci in proizvajalci kupcem jasno določijo pravne odgovornosti uporabnika.

Kot navaja Reuters, zavarovalniške organizacije menijo, da morajo obstajati jasni standardi glede konstrukcije električnih skuterjev in varnostne opreme, vključno z baterijami, zavorami in osvetlitvijo, polnjenjem in o tem, kdaj je potrebna zaščitna oprema.

»Bistveno je, da se ustrezen in učinkovit regulativni sistem uvede ob prvi priložnosti,« pojasnjuje direktor Mednarodnega združenja zavarovalnic v Londonu Chris Jones. Graeme Trudgill, izvršni direktor britanskega združenja zavarovalniških posrednikov pa je ob tem dejal, da podpirajo uvedbo zelenih in ekonomičnih oblik mobilnosti, vendar mora najprej vlada izdati trdne predpise in zagotoviti učinkovito izvrševanje le teh.

image_alt
Manj znana dejstva o kraljici Elizabeti

V boju proti nezakoniti rabi

Predstavnik ministrstva za promet je na zaskrbljenost organizacij odgovoril, da vlada razmišlja o novi zakonodaji, ki bi uredila področje uporabe električnih skuterjev in s tem zajezila nezakonito uporabo. Tako bi lahko ustvarili jasen in namenu primeren režim za skuterje in druga mikromobilna vozila, vključno z novimi pravili glede zasebnih in najetih električnih skuterjev.

Tudi Charlotte Vere, poslanka Zgornjega doma parlamenta Združenega kraljestva je dejala, da se politika še razvija in dodala, da se ji zdi zelo pomembno, da se razvije varen, sorazmeren in prilagodljiv regulativni sistem.

»Vožnja z električnim skuterjem je na javnih površinah še vedno prepovedana,« je zaključil prometni minister in dodal, da sodelujejo s policijo v boju proti nezakoniti rabi, hkrati pa opozarjajo prodajalce na njihovo zakonsko odgovornost.

image_alt
Nafta vs. trajnostnost: Se obeta vožnja po sistemu par-nepar?

Več iz rubrike