Razlika med kočijo in avtom v poslovanju

Vse več je ekip, ki vpeljujejo iterativno testiranje prototipov na način design sprint, ki ga je pred dobrimi štirimi leti utemeljil Google.
Fotografija: Če je ambicija Slovenije dvigniti dodano vrednost na zaposlenega z dobrih 40.000 evrov na leto na 60.000 evrov na leto, potem je vitko in agilno podjetništvo ta trenutek najbolj uporaben in koristen koncept dela.
Odpri galerijo
Če je ambicija Slovenije dvigniti dodano vrednost na zaposlenega z dobrih 40.000 evrov na leto na 60.000 evrov na leto, potem je vitko in agilno podjetništvo ta trenutek najbolj uporaben in koristen koncept dela.

Da lahko podjetja delujejo in preživijo v današnjem poslovnem svetu, ki ga zaznamuje volatilno, negotovo, kompleksno in dvoumno okolje, morajo razvijati vedno bolj inovativne produkte in storitve. Trenutno je agilnost še vedno najbolj pogost odgovor na vprašanje, kako to doseči. Slednje se skriva pod različnimi izrazi – vitko podjetništvo, Management 3.0, Agile Leadership in podobno.

Pri vodilnem svetovalnem podjetju CorpoHub, ki z ekipo zavzetih, profesionalnih trenerjev, ki izvajajo delavnice, izobraževalne dogodke, mentoriranje, predavanja in coaching na področju vitkega inoviranja in agilne transformacije že skoraj deset let, so nam zatrdili, da v teh dneh še posebno velika slovenska podjetja pospešeno spoznavajo in vpeljujejo miselnost in načela novodobnega vitkega in agilnega inoviranja in razvoja novih produktov. Hkrati spreminjajo način samega organiziranja in vodenja podjetij.



V zadnjem letu je moč zaznati ambicije velikih industrijskih podjetij, da pospešijo raziskovalne predrazvojne procese (npr. skrajšanje z leta in pol na samo pol leta), kar je tudi osnovna domena vitkega inoviranja. Na drugi strani pa je vse več produktnih in marketinških ekip, ki vpeljujejo iterativno testiranje prototipov na način design sprint, ki ga je pred dobrimi štirimi leti utemeljil Google, poudarja Matej Golob.

Podoben trend je opaziti pri renoviranju ključnih procesov, ki jih zdaj lahko izvajamo na vitko-agilnih načelih in orodjih s tako imenovanimi process hacki. »Kaj nam bo kladivo, če ne vidimo vrednosti in potrebe v zabijanju?« pravi Daniela Bervar Kotolenko. Ključna je miselnost oziroma naravnanost posameznikov, timov in vodstva. Pomembne so ambicije, ki morajo biti uglašene v isto smer. Zavedati se je treba, da ob prenizkih ambicijah premalo napredujemo. Šele potem pridejo na vrsto orodja s priporočili, kdaj in kako jih uporabiti.


Kateri so osrednji koncepti agilnega razvoja in kako jih v podjetju uporabiti?


V agilnem svetu prepustimo razvoj zapletenih produktov majhnim, navzkrižno funkcionalnim (ang. cross-functional), avtonomnim in samoorganiziranim agilnim ekipam, ki popolnoma prevzamejo odgovornost za svoje delo in so osredotočene na ustvarjanje vrednosti, ne zgolj na izvajanje nalog, razlaga Voranc Kutnik. Delo opravljajo v nekaj tednov dolgih ciklih, se redno prilagajajo in svoj način dela izboljšujejo glede na povratne informacije, ki jih dobijo od uporabnikov in drugih deležnikov. Takšne ekipe nimajo projektnega vodje, ki bi sam sprejemal vse odločitve, ampak se naloga vodenja porazdeli med vse člane.

Lojze Bertoncelj dodaja, da je temelj vitkega in agilnega podjetništva vključevanje konkretnega uporabnika takoj na začetku in ves čas nastajanja nekega novega produkta. Uporabniki nam lahko najbolj relevantno pomagajo razumeti slabosti trenutnih rešitev oziroma lahko najbolj relevantno komentirajo vse naše prototipe. To velja tako za končne izdelke in storitve kot medpodjetniške, B2B-izdelke.



Kako so pri nas sprejeti inovativni programi za celotno podjetje?


Prebojnega inoviranja ne smemo omejiti na izbrane posameznike, ravno nasprotno. Bistvo vitkega inoviranja je v odprtem inoviranju, v katero se bolj ali manj enakopravno vključujejo tako zaposleni kot zunanje razvojne ekipe, inštituti, startupi, nabavni in prodajni partnerji ter stranke. Danes potrebujemo inovacijski program za celoten ekosistem podjetja.

Bertoncelj poudarja, da če je ambicija Slovenije dvigniti dodano vrednost na zaposlenega z dobrih 40.000 evrov na leto na 60.000 evrov na leto, potem je vitko in agilno podjetništvo ta trenutek najbolj uporaben in koristen koncept dela. Večina zaposlenih v neki organizaciji naj se posveča rednemu delu in izboljšavam tega rednega dela, manjšina podjetnih in ustvarjalnih pa naj na vitko-agilni način pripravlja nove produkte z večjo dodano vrednostjo.

In ravno to nekaj velikih podjetij v Sloveniji že dela. Primere dobre prakse prepoznamo že po kreativnem poimenovanju, pravi Kutnik, denimo: 24Idea (Danfoss), BIPS (Plastika Skaza), Brihta (Telekom Slovenije), Idea Management (Iskratel), IdeAS (Adriatic Slovenica), Industry Innovation Lab (Comtrade), Inoviram 123 (Iskra), Leonardo (Hidria), Living Lab (BTC), MakerSpace (Big Bang), Postartup (Pošta Slovenije), Prima ideja (Petrol), SMilenovation (Studio Moderna). Obstaja namreč 50 in več odtenkov inoviranja.

Več iz rubrike