Prvi avtonomni in električni tovornjaki na poti v Ameriko
Švedsko podjetje Einride je razvilo avtonomna električna prevozna sredstva (AET), ki nimajo vozniške oziroma potniške kabine in jih lahko na daljavo upravljajo operaterji v pisarnah. Družba GE Appliances jih bo v okviru svoje milijardne naložbe v izdelke in tehnologijo na področju proizvodnje in distribucije pripeljala v ZDA in uporabljala v svojem kampusu.
Omenjena avtonomna tovorna vozila se imenujejo Podi. Einride sicer svojih Podov ne prodaja, temveč jih daje v najem na podlagi naročnine, navaja Forbes. Prav tako jih švedsko podjetje ne izdeluje samo, saj prepušča proizvodnjo na podlagi svojih strogih inženirskih in oblikovalskih smernic zunanjim izvajalcem.
Pomemben mejnik za industrijo tovornega prometa
»To je pomemben mejnik za industrijo tovornega prometa v ZDA, saj gre za prvo vzpostavitev avtonomnega, električnega in daljinsko vodenega sistema v velikem merilu v Severni Ameriki,« je v izjavi za medije na spletni strani podjetja zapisal Robert Falck, izvršni direktor podjetja Einride. »Sistem bo družbi GEA omogočil, da zmanjša svoj okoljski odtis in izkoristi prednosti Einridove vodilne svetovne tehnologije,« je še dodal Falck.
Podjetji trdita, da naj bi GEA s partnerstvom v prvem letu zmanjšala emisije ogljikovega dioksida za 970 ton, kar je ključni element splošnih trajnostnih ciljev podjetja. »Trajnost in stroškovna učinkovitost sta predpogoja za uvajanje inovacij v našo poslovno strategijo,« je v izjavi ob najavi sodelovanja povedal Bill Good, podpredsednik proizvodnje pri družbi GEA. Dodal je še: »Partnerstvo in naložba v tehnologijo s podjetjem Einride nam omogočata uvajanje varnejših, bolj trajnostnih in stroškovno učinkovitih rešitev za premikanje in prevoz materiala.«
Različni modeli glede na stopnjo avtonomije
Obstajajo štirje različni modeli Podov glede na stopnjo avtonomije. AET1 deluje v zaprtem območju z vnaprej določenimi potmi in nadzorovanim okoljem. AET2 je namenjen krajšim prevozom po javnih cestah ter delovanju v geografsko ograjenih območjih. AET3 je primeren za dostavo med kraji na ustaljenih stranskih cestah z omejenim prometom. AET4 pa predstavlja hitro prevažanje med končnima destinacijama po glavnih cestah in avtocestah.
Modela AET1 in AET2 sta že na voljo. AET3 in AET4 je možno rezervirati, kupci pa ju lahko pričakujejo leta 2022 ali 2023, je navedeno na spletni strani podjetja. Mesečna naročnina znaša od 15.500 evrov za AET1 do 19.400 evrov za AET4 poleg rezervacije za vse ravni, ki znaša 8600 evrov.
Forbes navaja, da je v središču podjetja zaveza ustanoviteljev, da bodo zmanjšali izpuste škodljivih emisij v okolje. Podjetje Einride trdi, da je od svojega začetka leta 2016 pomagalo zmanjšati emisije ogljikovega dioksida pri strankah za 94 odstotkov v primerjavi z vožnjo z dizelskim motorjem.
Industrija se je hitro navdušila nad okolju prijaznimi tehnologijami in filozofijo podjetja Einride. Med njenimi največjimi strankami so Coca-Cola, Electrolux, proizvajalec veganske hrane Oatly in nemška mednarodna trgovska veriga Lidl.
Več iz rubrike
3D tisk pozitivno vpliva na gospodarstvo
Najpogosteje 3D tisk proizvaja slušne aparate, protetične pripomočke in tekaške copate.
Bomo trajnost dosegli z jedrsko fuzijo?
Znanstveniki dosegli stabilizacijo jedrskega zlivanja, kar je dober znak za prihodnost