Pošta Slovenije preizkusila dostavo pošiljke z dronom
Pošta Slovenije je v sodelovanju s slovenskim podjetjem OneDrone izvedla prvi poskusni let z brezpilotnim letalnikom, ki je dostavil pošiljko na Vršič.
Odpri galerijo
Kot so danes sporočili iz Pošte Slovenije, številna podjetja po svetu z droni že uspešno dostavljajo najrazličnejše pošiljke, trenutna evropska zakonodaja pa letenja izven vidnega polja medtem še ne omogoča.
Pošta se želi po navedbah generalnega direktorja Tomaža Kokota aktivno vključevati v proces oblikovanja predpisov, ki urejajo letenje in upravljanje z brezpilotnimi letalniki v Sloveniji, z jasnim ciljem iskanja novih poslovnih priložnosti. Tehnologija to že dlje časa omogoča, zatika pa se pri regulativah, ki urejajo zračni prostor. Trenutno namreč v evropskem prostoru ni veliko manevrskega prostora za množično izvedbo tovrstnih dostav.
»Potenciali uporabe dronov v dostavi so za najrazličnejše namene. Od dostave laboratorijskih vzorcev iz oddaljenih področij, dostave dobrin iz ladij na kopno, celo do dostave spletnih nakupov končnim kupcem. Tukaj vidimo velik potencial tudi v Pošti Slovenije, in sicer tudi za segment pri dostavi spletnih nakupov, kot storitev z najvišjo dodano vrednostjo,« je poudaril Kokot.
Med glavne prednosti uporabe tovrstnih vozil V Pošti Slovenije štejejo zmanjšanje onesnaževanja, optimiziranje logističnih poti, hitro dobavljivost nujnih dobrin, materialov na težko dostopna in oddaljena področja in podobno. Velik potencial predstavlja tudi oskrba in dostava poštnih pošiljk gorskim postojankam in planinskim kočam, v nasprotni smeri pa odvoz odpadkov v dolino. Podobno velja tudi za dostavo zdravil in medicinskih pripomočkov v nujnih primerih.
»Tudi v EU imamo ambiciozne načrte, Evropska komisija vidi prihodnost brezpilotnih letalnikov v kmetijstvu, energetiki, nadzoru javnega reda in miru ter v spletni trgovini in mobilnosti nasploh,« je dejal Osvald.
Po napovedih direktorja inovacij pri Pošti Slovenije Kristijana Perčiča so nadaljnji koraki družbe na tem področju povezani s sodelovanjem pri razvojno-raziskovalnih in inovacijskih projektih, demonstracijskih projektih za vzpostavitev okolij, v katerih se avtonomne dostave lahko izvajajo, ter vzpostavitvi oziroma pridružitvi konzorciju večjih slovenskih podjetij, ki na področju komercialne uporabe avtonomnih letalnikov in drugih avtonomnih vozil vidijo priložnosti za kreiranje poslovnih modelov prihodnosti. Ob tem pa so, tako Perčič, pripravljena s svojimi dosedanjimi izkušnjami vplivati na kreiranje trenutno aktualne zakonodaje.
Pošta se želi po navedbah generalnega direktorja Tomaža Kokota aktivno vključevati v proces oblikovanja predpisov, ki urejajo letenje in upravljanje z brezpilotnimi letalniki v Sloveniji, z jasnim ciljem iskanja novih poslovnih priložnosti. Tehnologija to že dlje časa omogoča, zatika pa se pri regulativah, ki urejajo zračni prostor. Trenutno namreč v evropskem prostoru ni veliko manevrskega prostora za množično izvedbo tovrstnih dostav.
»Potenciali uporabe dronov v dostavi so za najrazličnejše namene. Od dostave laboratorijskih vzorcev iz oddaljenih področij, dostave dobrin iz ladij na kopno, celo do dostave spletnih nakupov končnim kupcem. Tukaj vidimo velik potencial tudi v Pošti Slovenije, in sicer tudi za segment pri dostavi spletnih nakupov, kot storitev z najvišjo dodano vrednostjo,« je poudaril Kokot.
Med glavne prednosti uporabe tovrstnih vozil V Pošti Slovenije štejejo zmanjšanje onesnaževanja, optimiziranje logističnih poti, hitro dobavljivost nujnih dobrin, materialov na težko dostopna in oddaljena področja in podobno. Velik potencial predstavlja tudi oskrba in dostava poštnih pošiljk gorskim postojankam in planinskim kočam, v nasprotni smeri pa odvoz odpadkov v dolino. Podobno velja tudi za dostavo zdravil in medicinskih pripomočkov v nujnih primerih.
Na področju razvoja dostave z brezpilotnimi letalniki po pojasnilih svetovalca poslovodstva Pošte Slovenije Marjana Osvalda prednjačijo predvsem tehnološko naprednejše države, in sicer ZDA, Kitajska, Nova Zelandija, Avstralija, Nemčija in Švica, ter podjetja, kot so Alibaba, Amazon, Google. Kitajska naj bi po napovedih dostavo z droni, ki bodo lahko prenesli eno tono do 1500 kilometrov daleč, začela že leta 2025.
»Tudi v EU imamo ambiciozne načrte, Evropska komisija vidi prihodnost brezpilotnih letalnikov v kmetijstvu, energetiki, nadzoru javnega reda in miru ter v spletni trgovini in mobilnosti nasploh,« je dejal Osvald.
Po napovedih direktorja inovacij pri Pošti Slovenije Kristijana Perčiča so nadaljnji koraki družbe na tem področju povezani s sodelovanjem pri razvojno-raziskovalnih in inovacijskih projektih, demonstracijskih projektih za vzpostavitev okolij, v katerih se avtonomne dostave lahko izvajajo, ter vzpostavitvi oziroma pridružitvi konzorciju večjih slovenskih podjetij, ki na področju komercialne uporabe avtonomnih letalnikov in drugih avtonomnih vozil vidijo priložnosti za kreiranje poslovnih modelov prihodnosti. Ob tem pa so, tako Perčič, pripravljena s svojimi dosedanjimi izkušnjami vplivati na kreiranje trenutno aktualne zakonodaje.
Več iz rubrike
3D tisk pozitivno vpliva na gospodarstvo
Najpogosteje 3D tisk proizvaja slušne aparate, protetične pripomočke in tekaške copate.
Bomo trajnost dosegli z jedrsko fuzijo?
Znanstveniki dosegli stabilizacijo jedrskega zlivanja, kar je dober znak za prihodnost