Opuščanje razvoja avtomobilov na plin
O

Merimo samo izpuste na sistemih vozil, treba pa bi bilo upoštevati tudi proizvodnjo goriva ter proizvodnjo in razgradnjo vozil.
Fotografija: Bilance ogljikovega dioksida določenega goriva niso realne. FOTO: Reuters
Bilance ogljikovega dioksida določenega goriva niso realne. FOTO: Reuters

Ljubljana - Razvoj avtomobilov na stisnjen zemeljski plin bi se moral nadaljevati, saj takšna vozila k zmanjšanju izpustov prispevajo skoraj toliko kot električna, so prepričani v Gospodarskem interesnem združenju za distribucijo zemeljskega plina. K pozivu jih je spodbudila odločitev Volkswagna, da bo nehal razvijati avtomobile na stisnjen zemeljski plin, poroča STA.

Plini imajo nizke emisijske vrednosti, so lahko obnovljivi in jih je mogoče zamenjati z obnovljivi plini. Vendar pa so električna vozila po trenutno veljavni metodi za izračun izpustov ogljikovega dioksida navedena kot vozila z ničelnimi izpusti, zato imajo bistveno prednost v primerjavi z drugimi alternativami pri pogonu, so poudarili v združenju.

Upoštevati bi bilo treba tudi proizvodnjo goriva in razgradnjo avtomobila

"Dejstvo pa je, da merimo izpuste samo na izpušnih sistemih vozil, treba pa bi bilo upoštevati tudi proizvodnjo goriva ter proizvodnjo in razgradnjo vozil. Če natočiš biometan ali sintetični metan, že danes voziš skoraj nevtralno za naše podnebje. Predpisi EU tega potenciala sploh ne prepoznajo," so opozorili.



Spomnili so, da naj bi Evropska komisija sredi prihodnjega leta ponovno preverjala uredbo o izpustih ogljikovega dioksida za vozne parke. "To ima lahko pozitivne posledice in ponuja možnost, da bi EU popravila svojo usmeritev. S tem bi lahko dobili realno sliko bilance ogljikovega dioksida določenega goriva," so prepričani.

Če se bo uveljavilo upoštevanje biometana in sintetično proizvedenega zemeljskega plina, se bodo spremenili tudi dolgoročni izgledi za vozila na plin, so dodali.

Kaj pa Slovenija

Poudarili so še, da slovenski nacionalni energetski in podnebni načrt predvideva bistveno povečanje vozil na plin, še posebej v segmentu avtobusov in tovornih vozil.

Volkswagen je v začetku marca sporočil, da bo nehal razvijati avtomobile na stisnjen zemeljski plin in se namesto tega osredotočil na električne avtomobile. Kot so pojasnili v družbi, so lani po svetu prodali 110.000 avtomobilov s tem pogonom, kar ni dovolj, da bi upravičili njihov nadaljnji razvoj. Proizvodnjo bodo opustili postopoma.

Več iz rubrike

ikonomija

Je prišel čas, da Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW, Porsche in Audi postanejo pre…

Nemške avtomobile, ki so veljali za »das Auto«, ogrožajo izdelki kalifornijskih in kitajskih podjetnikov.

ikonomija

Digitalna Slovenija v številkah

Statistični podatki razkrivajo, da se s pomočjo tehnologije zmanjšuje neenakost in povečuje kakovostno izobraževanje. Tehnološki napredek bi lahko v naslednjih 10 letih premostil digitalni razkorak i…

ikonomija

Nov razpis za vzpostavitev brezžičnih Wi-Fi točk na javnih mestih

Odprl se bo četrti evropski javni razpis za pridobitev bonov za vzpostavitev brezžičnih Wi-Fi točk na javnih mestih. Razpis bo potekal po sistemu »kdor prej pride, prej melje«.

ikonomija

Ustanovitelj Zooma v enem dnevu bogatejši za 800 milijonov dolarjev

V petek, 29. maja, je vrednost delnic Zoom Video Communications Inc. na borzi Nasdaq narasla za 9,7 odstotka. Tržna kapitalizacija podjetja je prvič presegla 50 milijard dolarjev.

Komentarji: