Opuščanje razvoja avtomobilov na plin
Merimo samo izpuste na sistemih vozil, treba pa bi bilo upoštevati tudi proizvodnjo goriva ter proizvodnjo in razgradnjo vozil.
Odpri galerijo
Ljubljana - Razvoj avtomobilov na stisnjen zemeljski plin bi se moral nadaljevati, saj takšna vozila k zmanjšanju izpustov prispevajo skoraj toliko kot električna, so prepričani v Gospodarskem interesnem združenju za distribucijo zemeljskega plina. K pozivu jih je spodbudila odločitev Volkswagna, da bo nehal razvijati avtomobile na stisnjen zemeljski plin, poroča STA.
Plini imajo nizke emisijske vrednosti, so lahko obnovljivi in jih je mogoče zamenjati z obnovljivi plini. Vendar pa so električna vozila po trenutno veljavni metodi za izračun izpustov ogljikovega dioksida navedena kot vozila z ničelnimi izpusti, zato imajo bistveno prednost v primerjavi z drugimi alternativami pri pogonu, so poudarili v združenju.
Upoštevati bi bilo treba tudi proizvodnjo goriva in razgradnjo avtomobila
"Dejstvo pa je, da merimo izpuste samo na izpušnih sistemih vozil, treba pa bi bilo upoštevati tudi proizvodnjo goriva ter proizvodnjo in razgradnjo vozil. Če natočiš biometan ali sintetični metan, že danes voziš skoraj nevtralno za naše podnebje. Predpisi EU tega potenciala sploh ne prepoznajo," so opozorili.
Spomnili so, da naj bi Evropska komisija sredi prihodnjega leta ponovno preverjala uredbo o izpustih ogljikovega dioksida za vozne parke. "To ima lahko pozitivne posledice in ponuja možnost, da bi EU popravila svojo usmeritev. S tem bi lahko dobili realno sliko bilance ogljikovega dioksida določenega goriva," so prepričani.
Če se bo uveljavilo upoštevanje biometana in sintetično proizvedenega zemeljskega plina, se bodo spremenili tudi dolgoročni izgledi za vozila na plin, so dodali.
Kaj pa Slovenija
Poudarili so še, da slovenski nacionalni energetski in podnebni načrt predvideva bistveno povečanje vozil na plin, še posebej v segmentu avtobusov in tovornih vozil.
Volkswagen je v začetku marca sporočil, da bo nehal razvijati avtomobile na stisnjen zemeljski plin in se namesto tega osredotočil na električne avtomobile. Kot so pojasnili v družbi, so lani po svetu prodali 110.000 avtomobilov s tem pogonom, kar ni dovolj, da bi upravičili njihov nadaljnji razvoj. Proizvodnjo bodo opustili postopoma.
Plini imajo nizke emisijske vrednosti, so lahko obnovljivi in jih je mogoče zamenjati z obnovljivi plini. Vendar pa so električna vozila po trenutno veljavni metodi za izračun izpustov ogljikovega dioksida navedena kot vozila z ničelnimi izpusti, zato imajo bistveno prednost v primerjavi z drugimi alternativami pri pogonu, so poudarili v združenju.
Upoštevati bi bilo treba tudi proizvodnjo goriva in razgradnjo avtomobila
"Dejstvo pa je, da merimo izpuste samo na izpušnih sistemih vozil, treba pa bi bilo upoštevati tudi proizvodnjo goriva ter proizvodnjo in razgradnjo vozil. Če natočiš biometan ali sintetični metan, že danes voziš skoraj nevtralno za naše podnebje. Predpisi EU tega potenciala sploh ne prepoznajo," so opozorili.
Spomnili so, da naj bi Evropska komisija sredi prihodnjega leta ponovno preverjala uredbo o izpustih ogljikovega dioksida za vozne parke. "To ima lahko pozitivne posledice in ponuja možnost, da bi EU popravila svojo usmeritev. S tem bi lahko dobili realno sliko bilance ogljikovega dioksida določenega goriva," so prepričani.
Če se bo uveljavilo upoštevanje biometana in sintetično proizvedenega zemeljskega plina, se bodo spremenili tudi dolgoročni izgledi za vozila na plin, so dodali.
Kaj pa Slovenija
Poudarili so še, da slovenski nacionalni energetski in podnebni načrt predvideva bistveno povečanje vozil na plin, še posebej v segmentu avtobusov in tovornih vozil.
Volkswagen je v začetku marca sporočil, da bo nehal razvijati avtomobile na stisnjen zemeljski plin in se namesto tega osredotočil na električne avtomobile. Kot so pojasnili v družbi, so lani po svetu prodali 110.000 avtomobilov s tem pogonom, kar ni dovolj, da bi upravičili njihov nadaljnji razvoj. Proizvodnjo bodo opustili postopoma.
Več iz rubrike
3D tisk pozitivno vpliva na gospodarstvo
Najpogosteje 3D tisk proizvaja slušne aparate, protetične pripomočke in tekaške copate.
Bomo trajnost dosegli z jedrsko fuzijo?
Znanstveniki dosegli stabilizacijo jedrskega zlivanja, kar je dober znak za prihodnost