Najboljše prakse na področju inovacij iz vsega sveta

Mastercard in raziskovalno podjetje Harvard Business Review Analytic Services razkrivata najboljše prakse na področju inovacij iz vsega sveta.
Fotografija: FOTO: Shutterstock
Odpri galerijo
FOTO: Shutterstock

Višje povpraševanje po digitalnih storitvah in bolj prilagojenih izkušnjah tekom preteklega leta je podjetja privedlo do poudarjanja inovacij. To dokazujejo tudi izsledki druge izdaje kazalnika Become Index, ki razkrivajo, da 53 % vodstvenih delavcev meni, da njihove organizacije dajejo veliko prednost inovacijam, prav tako pa se je skoraj polovica vprašanih podjetij (42 %) na potrebe odzvala s povečanjem proračuna za inovacije. Razvila so nove načine za zaščito delavcev in inovativne načine za povezovanje s strankami ter za zadovoljitev njihovih potreb, vse to z mislijo tudi na varovanje zdravja in duševnega miru strank.
 

Become, ki je nastal pod okriljem podjetja Mastercard in je osnovan na letni raziskavi poslovnih inovatorjev podjetja Harvard Business Review Analytic Services, je vsakoletna in dolgoročna iniciativa za raziskovanje inovacij. Ponuja dejanski vpogled in časovni načrt, ki sta potrebna za spodbujanje inovacij, kar dosega z uporabo obsežnih raziskav in raznolikih prispevkov ključnih inovativnih podjetij po vsem svetu.
 
V svoji drugi izdaji je Become za mnenje povprašal več kot 1.800 direktorjev in vodstvenih kadrov ter preko 10.000 potrošnikov iz vsega sveta, z namenom določiti lastnosti najbolj inovativnih podjetij ter njihovih odzivov na pandemijo:
  • Digitalna agilnost: Uspešno odzivanje na pospešeno uveljavljanje digitalizacije in na naslavljanje potreb strank v realnem času, zlasti na področju brezstičnih aplikacij
  • Analiza z uporabo okolja: Odločitve, ki temeljijo na podatkih, postaviti v središče delovanja organizacije
  • Nepropustna varnost podatkov: Zaščita strank in njihovih podatkov
  • Strateške naložbe: Namerno tveganje in sprejemanje neuspeha kot dela procesa
  • Bližina strank: Ohranjanje stikov s strankami za pomoč pri usmerjanju glede inovacij
FOTO: Shutterstock
FOTO: Shutterstock


Alex Clemente, izvršni direktor Harvard Business Review Analytic Services (HBR-AS), je dejal: »Medtem ko se svet še vedno spopada s posledicami pandemije, sta tempo in hitrost inovacij prinesla nove priložnosti in hkrati z njimi tudi izzive. Številne organizacije so dokazale, da se lahko odzovejo hitro in prožno ter izboljšajo svojo odpornost v negotovem obdobju, ki ga trenutno prestajamo, vendar pa je raziskava obenem razkrila tudi obstoj nekaterih razhajanj glede tistega kar kot pomembno smatrajo podjetja in potrebami potrošnikov med in po pandemiji. Verjamem, da morajo tako podjetja kot družba ponovno opredeliti, kaj pomeni biti inovativen, podjetja po vsem svetu pa morajo prav tako premisliti, ali lahko ohranijo trenutni tempo in hitrost sprememb.«
 

Če želimo, da podjetja svojo odličnost ohranijo tudi v prihodnje, je potrebno nasloviti današnja tveganja in zahteve potrošnikov ter se osredotočiti na pet ključnih področij:
  • Upoštevanje človečnosti. Izsledki raziskave so pokazali, da se bo 71 % vprašanih bolj verjetno odločilo za blagovne znamke, ki odražajo njihove vrednote in zagotavljajo ustrezno skrb za stranke in zaposlene.
     
  • Odprava ovir za sodelovanje na daljavo - Več kot tretjina (38 %) vodstvenih delavcev delo na daljavo razume kot izziv za prihodnje inovacije in rast. Skupinsko delo na daljavo ne pomeni le ovir za sodelovanje ampak predstavlja tudi precejšnjo prepreko za vzpostavljanje neformalnih stikov med člani različnih skupin, ki lahko bistveno izboljšajo njihovo uspešnost, ter ljudi oddaljuje od orodij in infrastrukture, ki podpira inovacije.
     
  • Prioritiziranje investicij v inovacije. Kljub napredku na področju cepiv in terapevtike, sta med najpogostejšimi izzivi za inovacije negotova gospodarska prihodnost in potencialna izguba prihodkov. Več kot polovica vprašanih (63 %) izzive pri inovacijah vidi v nestabilnem gospodarskem okolju, in skoraj polovica (46 %) izgubo prihodkov vidi kot pomembno vprašanje, predvsem glede odločitev katere inovacije zasledovati in katere pospraviti v predal.
     
  • Preprečite pandemijo na področju varnosti in zasebnosti podatkov. Zaupanje in duševni mir sta zelo pomembna, saj zasedata tretje mesto na lestvici prioritet, takoj za zdravjem in varnostjo ter priročnostjo. Kljub temu je le 37 % vprašanih navedlo, da so pred kratkim ali bodo kmalu izvedli investicije v upravljanje zasebnosti podatkov in kibernetsko varnost za izboljšanje izkušnje strank. Podobno le 35 % vprašanih pravi, da so bila nedavna vlaganja v zasebnost in varnost podatkov izvedena kot odgovor na pandemijo.
     
  • Pritegnite stranke z nudenjem personaliziranih izkušenj. Več kot tretjina (36 %) potrošnikov je pripravljena deliti več osebnih podatkov, če to pomeni bolj neposredno in prilagojeno izkušnjo storitve. Približati se in resnično razumeti potrebe potrošnikov je moč podpreti s pomočjo investicij v napovedovalna digitalna orodja v realnem času, ki temeljijo na podatkih.
FOTO: Shutterstock
FOTO: Shutterstock


Michael Miebach, generalni direktor pri podjetju Mastercard, je dejal: »To poročilo kaže, da ljudje zahtevajo dejanja. Pandemija je temeljito spremenila svet in ljudje so manj potrpežljivi do govoričenja. Kot pa so pokazali rezultati, številna podjetja še ne izpolnjujejo teh potreb in bodo tako morala za njihovo doseganje vložiti več truda.«

________
 
Metodologija
Raziskava Indeks inovatorjev oddelka Analytic Services pri Harvard Business Review je bila izvedena septembra in oktobra 2020. V njej je sodelovalo skupno 1.846 anketirancev, izbranih izmed strank HBR (bralci revij/novic, kupci, uporabniki HBR.org). Prav tako je bila izvedena dodatna raziskava, ki je zajela potrošnike, starejše od 18 let, kjer je vprašalnik izpolnilo 10.755 anketirancev, pridobljenih iz svetovne skupine za raziskave potrošnikov. Obe raziskavi sta vključili vse pomembne svetovne regije.

Poročila
Obe poročili Become 2021 »The Value of Experience: Customer Needs Top the Innovation Agenda (Vrednost izkušenj: Potrebe potrošnikov na vrhu dnevnega reda inovacij)« in »The CEO Story: Innovating from Crisis to Recovery (Izvršni direktorji: Inoviranje od krize do okrevanja)« si lahko prenesete iz spletne strani BecomeIndex.com ali HBR.org. Prvo epizodo nove serije o miselnih procesih vodilnih delavcev - Mastercard Conversations (Pogovori Mastercard) - si lahko ogledate tu: https://www.mastercard.com/news/mastercard-conversations/. Poleg dodatnih informacij o poročilu in drugih temah, ta epizoda vključuje tudi intervjuje z izvršnimi direktorji pri podjetjih Mastercard, IBM in Synchrony Financial.
 
 
 

Več iz rubrike