Na pariške olimpijske igre bo peljal vlak prihodnosti

Francoske železnice so potrdile, da bo sodoben hitri vlak pripravljen za vožnjo v času olimpijskih iger v Parizu leta 2024.
Fotografija: Vlak prihodnosti oziroma hitri vlak TGV »M« bo v Franciji zečel voziti junuja 2024. Vlak je v 97 odstotkih sestavljen iz recikliranih materialov. FOTO: Lukas Barth/Reuters
Odpri galerijo
Vlak prihodnosti oziroma hitri vlak TGV »M« bo v Franciji zečel voziti junuja 2024. Vlak je v 97 odstotkih sestavljen iz recikliranih materialov. FOTO: Lukas Barth/Reuters

Novi hitri vlak TGV »M«, ki ga imenujejo tudi vlak prihodnosti, bo v Franciji vozen leta 2024, ko bodo v Parizu potekale poletne olimpijske igre. Medtem so letošnje olimpijske igre bile prestavljene na naslednje leto, na japonskem pa se zaradi tega soočajo z resnimi finančnimi izzivi.

Direktor francoskih železnic Alain Krakovitch je potrdil, da bo proizvodnja hitrega vlaka končana že pozimi leta 2023 in pripravljena do poletja 2024. Prvo vožnjo vlakov lahko pričakujemo junija 2024, Krakovitch pa pravi še, da bodo novi vlaki senzacija pariških olimpijskih iger, ko bodo lahko tudi uporabljeni.
 

Okolju prijazne železnice


Težnje po bolj udobnih in okolju prijaznih vlakih je vplivala na razvoj zadnjih vlakov. Pri francoskem izdelovalcu vlakov Alstrom, ki izdeluje tudi težko pričakovane hitre vlake TGV »M« pravijo, da so ti prostorni, sodobni, prijazni do okolja in pa bolj varčni kot prejšnji modeli. Vlaki naj bi povsem spremenili trenuten železniški sistem.

Novi hitri vlaki bodo varčnejši, bolj prostorni, okolju prijazni, obenem pa bodo lahko prepeljali 20 odstotkvo več potnikov. FOTO: Gonzalo Fuentes/Reuters
Novi hitri vlaki bodo varčnejši, bolj prostorni, okolju prijazni, obenem pa bodo lahko prepeljali 20 odstotkvo več potnikov. FOTO: Gonzalo Fuentes/Reuters
Francoske železnice so julija 2018 naročile 100 sodobnih hitrih vlakov. Vlake bodo najprej sestavljali v proizvodnji Alstroma v La Rochellu, dokončna sestavitev pa bo sledila v Belfortu. Alstrom zatrjuje, da bo kar 97 odstotkov vlaka sestavljenih iz recikliranih materialov, s čimer podpirajo trajnostno proizvodnjo. Vlaki so zaradi svojevrstne proizvodnje in delovanja označeni, kot okolju prijazni. Izpusti ogljikovega dioksida bodo zmanjšani za več kot 30 odstotkov, dejanska poraba energije za 20 odstotkov, stroški vzdrževanja pa za 30 odstotkov.
 

Nov koncept vlaka


Oblika vlaka omogoča sedišča na dveh nivojih, ima vgrajene televizijske zaslone, ob tem pa imajo potniki na razpolago bar, ki streže tudi do sedežev.

Modeli TGV »M« so med drugim oblikovani tudi za potnike z gibalnimi ovirami. Tako lahko v potovanju uživajo osebe na vozičku, ki lahko na vlak vstopijo samostojno in brez prisotnosti osebja na vlaku. Ljudem z gibalnimi ovirami so prilagojene tudi sanitarije.

Skupno bo vlak lahko prepeljal 740 potnikov, kar je 20 odstotkov več kot trenutni francoski vlaki.
 

Video predstavitev nove generacije vlakov:


Več iz rubrike

ikonomija

Apple kupil startup, ki lahko iPhone spremeni v POS-terminal

Apple bo uporabnikom omogočil, da preko IPhonov tudi sprejemajo plačila, ne le plačujejo.

ikonomija

Hekerji v iPhonih in iPadih našli ranljivost, ki je ni mogoče odpraviti

Skupina kitajskih raziskovalcev je spregovorila o tem, kako vdreti v iPhone in iPad. Odkrili so ranljivost, povezano z varnostnim čipom SEP.

ikonomija

Kje slovenska podjetja vidijo razloge za digitalno poslovno preobrazbo

Smo na stopnji digitalnega razvoja, ko večina podjetij že ve, da morajo nekaj storiti; težava je predvsem v tem, da ne vedo točno kaj in predvsem kako to izvesti, da bodo njihove investicije tudi don…

ikonomija

Gornik: Pri delu od doma je najtežje ohraniti notranji utrip podjetja

Pogovor z direktorjem podjetja Better, ki pravi, da se je komunikacija s strankami med epidemijo izboljšala, znotraj podjetja pa primanjkuje socialnih stikov.

Komentarji: