Na pariške olimpijske igre bo peljal vlak prihodnosti
Francoske železnice so potrdile, da bo sodoben hitri vlak pripravljen za vožnjo v času olimpijskih iger v Parizu leta 2024.
Odpri galerijo
Novi hitri vlak TGV »M«, ki ga imenujejo tudi vlak prihodnosti, bo v Franciji vozen leta 2024, ko bodo v Parizu potekale poletne olimpijske igre. Medtem so letošnje olimpijske igre bile prestavljene na naslednje leto, na japonskem pa se zaradi tega soočajo z resnimi finančnimi izzivi.
Direktor francoskih železnic Alain Krakovitch je potrdil, da bo proizvodnja hitrega vlaka končana že pozimi leta 2023 in pripravljena do poletja 2024. Prvo vožnjo vlakov lahko pričakujemo junija 2024, Krakovitch pa pravi še, da bodo novi vlaki senzacija pariških olimpijskih iger, ko bodo lahko tudi uporabljeni.
Težnje po bolj udobnih in okolju prijaznih vlakih je vplivala na razvoj zadnjih vlakov. Pri francoskem izdelovalcu vlakov Alstrom, ki izdeluje tudi težko pričakovane hitre vlake TGV »M« pravijo, da so ti prostorni, sodobni, prijazni do okolja in pa bolj varčni kot prejšnji modeli. Vlaki naj bi povsem spremenili trenuten železniški sistem.
Oblika vlaka omogoča sedišča na dveh nivojih, ima vgrajene televizijske zaslone, ob tem pa imajo potniki na razpolago bar, ki streže tudi do sedežev.
Modeli TGV »M« so med drugim oblikovani tudi za potnike z gibalnimi ovirami. Tako lahko v potovanju uživajo osebe na vozičku, ki lahko na vlak vstopijo samostojno in brez prisotnosti osebja na vlaku. Ljudem z gibalnimi ovirami so prilagojene tudi sanitarije.
Skupno bo vlak lahko prepeljal 740 potnikov, kar je 20 odstotkov več kot trenutni francoski vlaki.
Direktor francoskih železnic Alain Krakovitch je potrdil, da bo proizvodnja hitrega vlaka končana že pozimi leta 2023 in pripravljena do poletja 2024. Prvo vožnjo vlakov lahko pričakujemo junija 2024, Krakovitch pa pravi še, da bodo novi vlaki senzacija pariških olimpijskih iger, ko bodo lahko tudi uporabljeni.
Okolju prijazne železnice
Težnje po bolj udobnih in okolju prijaznih vlakih je vplivala na razvoj zadnjih vlakov. Pri francoskem izdelovalcu vlakov Alstrom, ki izdeluje tudi težko pričakovane hitre vlake TGV »M« pravijo, da so ti prostorni, sodobni, prijazni do okolja in pa bolj varčni kot prejšnji modeli. Vlaki naj bi povsem spremenili trenuten železniški sistem.
Francoske železnice so julija 2018 naročile 100 sodobnih hitrih vlakov. Vlake bodo najprej sestavljali v proizvodnji Alstroma v La Rochellu, dokončna sestavitev pa bo sledila v Belfortu. Alstrom zatrjuje, da bo kar 97 odstotkov vlaka sestavljenih iz recikliranih materialov, s čimer podpirajo trajnostno proizvodnjo. Vlaki so zaradi svojevrstne proizvodnje in delovanja označeni, kot okolju prijazni. Izpusti ogljikovega dioksida bodo zmanjšani za več kot 30 odstotkov, dejanska poraba energije za 20 odstotkov, stroški vzdrževanja pa za 30 odstotkov.
Nov koncept vlaka
Oblika vlaka omogoča sedišča na dveh nivojih, ima vgrajene televizijske zaslone, ob tem pa imajo potniki na razpolago bar, ki streže tudi do sedežev.
Modeli TGV »M« so med drugim oblikovani tudi za potnike z gibalnimi ovirami. Tako lahko v potovanju uživajo osebe na vozičku, ki lahko na vlak vstopijo samostojno in brez prisotnosti osebja na vlaku. Ljudem z gibalnimi ovirami so prilagojene tudi sanitarije.
Skupno bo vlak lahko prepeljal 740 potnikov, kar je 20 odstotkov več kot trenutni francoski vlaki.
Video predstavitev nove generacije vlakov:
Več iz rubrike
3D tisk pozitivno vpliva na gospodarstvo
Najpogosteje 3D tisk proizvaja slušne aparate, protetične pripomočke in tekaške copate.
Bomo trajnost dosegli z jedrsko fuzijo?
Znanstveniki dosegli stabilizacijo jedrskega zlivanja, kar je dober znak za prihodnost