Miha Lavtar, Optiweb: Inovativnost bo igrala vse pomembnejšo vlogo
Tista podjetja, ki bodo želela poslovati agilno ter optimizirati stroške, brez naprednih rešitev ne bodo ujela koraka s časom.
Odpri galerijo
V času korona krize so morali procese v podjetju praktično čez noč prilagoditi delu od doma. Takšno obliko dela so sicer omogočali že prej, a nikoli si niso predstavljali, da bodo nekoč prav vsi zapustili pisarne, pojasnjuje Miha Lavtar, direktor spletne agencije Optiweb.
Izkušnjo so vzeli tudi kot nekakšen eksperiment, z željo da ugotovijo, ali tudi večji kolektiv zmore sodelovati na daljavo. Po krajšem prehodnem obdobju, v katerem so dodatno optimizirali delovni proces, so bili deležni mnogih pozitivnih presenečenj.
Prepričal se je namreč, da tudi »množično delo od doma« lahko prinese rezultate, a le z jasnimi pravili in motiviranimi sodelavci, ki stremijo k skupnemu cilju. Ključ do uspeha pa je zaupanje do vseh članov ekipe, da bodo dali vse od sebe.
Ker so v vodstvu želeli izvedeti, kako se zaposleni počutijo doma, so zanje pripravili tudi kratko anketo o delu na daljavo. Rezultati so pokazali, da je slednje večini zelo všeč, zato so že sprejeli prve ukrepe in se odločili, da bodo po krizi vsi skupaj vsaj dvakrat tedensko delali od doma.
Podjetje Optiweb je vajeno prilagajanja in inoviranja, upravljajo pa ga milenijci, rojeni v digitalni dobi, zato jim lahko trenutne razmere vse prej kot škodijo. Kako je Slovenija pripravljena na delo od doma in koliko zaposlenih slednje podpira, pa si lahko preberete v poročilu ankete podjetja ECG, ki smo ga objavili včeraj.
Ker je bil splet na višku krize za mnoga podjetja edina rešilna bilka, med trendi zagotovo izstopa strma rast števila spletnih trgovin - vseh vrst. Mnogi so namreč že med krizo ugotovili, da lahko s pomočjo spletne prodaje razširijo krog strank, pa naj gre za kupce izven lokalnega okolja ali tiste, ki so že prej prisegali na dostavo.
»Tudi številne zelo tradicionalne panoge so v tem obdobju spletu končno dale priložnost,« pravi Lavtar in izpostavlja kmetijo Pustotnik, ki je na začetku karantene ostala brez možnosti za prodajo svojih mlečnih izdelkov. S pomočjo podjetja Optiweb so naredili pogumen korak naprej in se podali v svet spletne prodaje ter dostave na dom. V ta namen so jim pri Optiwebu postavili hitro trgOWinco ter v sodelovanju z logističnim specialistom OmniOpti poskrbeli za optimizacijo razvoza.
Prav tako se je jasno pokazalo, kako pomembne so napredne rešitve za upravljanje s podatki o produktih oziroma PIM (product information management). Gre za sistem, ki z različnih virov zbira podatke o izdelkih ter poskrbi, da so ti v spletni trgovini predstavljeni na enoten način. S tem podjetjem prihrani nešteto ur ročnega vnosa podatkov in preprečuje napake.
Glede na dejstvo, da se je trenutno veliko podjetij usmerilo v prodajo na spletu, mnogi pa na ta vlak vstopajo ravnokar, utegne spletni prostor postati nasičen. Posledično bo veliko težje izstopati iz povprečja ter pritegniti pozornost iskalcev, zato bo oglaševanje terjalo nove pristope, pa tudi večje vložke.
Drugo večjo nevarnost pri Optiwebu vidijo pri maržah, ki bodo verjetno vedno nižje. S spletno prodajo se bo namreč zagotovo pričelo ukvarjati vse več ljudi, na začetku vsakega posla pa je težko delati drugače, kot da konkuriraš z nizko maržo. »Na žalost to seveda ni dolgoročna rešitev, saj z nenehnim nižanjem cen uničujemo trg,« opozarjajo pri podjetju.
Nešteto odličnih priložnosti vidijo v še močnejšem prepletanju online in offline sveta (Omni-channel pristop). Spletna prodaja v kombinaciji z oglaševanjem lahko v veliki meri prevzame delo fizičnih prodajaln, te pa se lahko preobrazijo v nekakšne »showroome«, v katerih lahko kupci še naprej preizkušajo izdelke, so deležni svetovanja in podobno.
Na ta način lahko prodajalne zagotovijo dodano vrednost in ustvarjajo zaupanje, s prenosom prodaje na splet pa lahko svoja skladišča postavijo na cenejših lokacijah in prihranijo na stroških, sporočajo iz Optiweba.
Konkurenca bo vedno hujša, zato bo vsak igralec na trgu želel čim bolj izstopati iz povprečja ter se tako opazno ločiti od ostalih ponudnikov v svoji niši, meni Lavtar. V skladu s tem pričakuje, da bo inovativnost igrala vse pomembnejšo vlogo, saj se bo digitalni marketing še hitreje spreminjal.
Lavtar pričakuje tudi, da se bodo večja podjetja usmerila v optimizacijo procesov, predvsem v avtomatizacijo upravljanja s produkti ter marketinških aktivnosti. Na tem mestu Lavtar ponovno poudarja sinhronizacijo med različnimi zalednimi sistemi spletnih trgovin in sistemom PIM. Ta bo namreč prihranil ogromno časa tudi pri tradicionalnem oglaševanju s pomočjo tiskovin, saj omogoča hiter in enostaven izvoz vseh podatkov za kataloge, letake in podobno.
Lavtar je prepričan, da se bodo kupne navade ljudi verjetno nepovratno spremenile. Seveda se bo velik delež kupcev vrnil v fizične trgovine, a mnoge je splet prepričal iz praktičnih razlogov in mu bodo ostali zvesti.
Pričakovati je, da se bo delež spletne prodaje opazno dvignil. Obenem bomo sedaj morda tudi na spletu kupovali nekoliko manj impulzivno in kot potrošniki postali racionalnejši, meni direktor ekipe mladih milenijcev.
Izkušnjo so vzeli tudi kot nekakšen eksperiment, z željo da ugotovijo, ali tudi večji kolektiv zmore sodelovati na daljavo. Po krajšem prehodnem obdobju, v katerem so dodatno optimizirali delovni proces, so bili deležni mnogih pozitivnih presenečenj.
»Naučili smo se, da mnogi od doma delamo še učinkoviteje kot v polni pisarni. Spoznali smo tudi, kako pomembno je krepiti ekipnega duha in klimo dela v podjetju čim bolje prenesti na splet. Če ne bi stopili skupaj in si nesebično pomagali, Optiwebove ladje ne bi tako uspešno krmarili med čermi koronakrize,« pravi Lavtar in dodaja, da je sam prejel tudi pomembno lekcijo z vidika vodenja.
Prepričal se je namreč, da tudi »množično delo od doma« lahko prinese rezultate, a le z jasnimi pravili in motiviranimi sodelavci, ki stremijo k skupnemu cilju. Ključ do uspeha pa je zaupanje do vseh članov ekipe, da bodo dali vse od sebe.
Ker so v vodstvu želeli izvedeti, kako se zaposleni počutijo doma, so zanje pripravili tudi kratko anketo o delu na daljavo. Rezultati so pokazali, da je slednje večini zelo všeč, zato so že sprejeli prve ukrepe in se odločili, da bodo po krizi vsi skupaj vsaj dvakrat tedensko delali od doma.
Podjetje Optiweb je vajeno prilagajanja in inoviranja, upravljajo pa ga milenijci, rojeni v digitalni dobi, zato jim lahko trenutne razmere vse prej kot škodijo. Kako je Slovenija pripravljena na delo od doma in koliko zaposlenih slednje podpira, pa si lahko preberete v poročilu ankete podjetja ECG, ki smo ga objavili včeraj.
Kakšni so novi trendi
Ker je bil splet na višku krize za mnoga podjetja edina rešilna bilka, med trendi zagotovo izstopa strma rast števila spletnih trgovin - vseh vrst. Mnogi so namreč že med krizo ugotovili, da lahko s pomočjo spletne prodaje razširijo krog strank, pa naj gre za kupce izven lokalnega okolja ali tiste, ki so že prej prisegali na dostavo.
»Tudi številne zelo tradicionalne panoge so v tem obdobju spletu končno dale priložnost,« pravi Lavtar in izpostavlja kmetijo Pustotnik, ki je na začetku karantene ostala brez možnosti za prodajo svojih mlečnih izdelkov. S pomočjo podjetja Optiweb so naredili pogumen korak naprej in se podali v svet spletne prodaje ter dostave na dom. V ta namen so jim pri Optiwebu postavili hitro trgOWinco ter v sodelovanju z logističnim specialistom OmniOpti poskrbeli za optimizacijo razvoza.
Prav tako se je jasno pokazalo, kako pomembne so napredne rešitve za upravljanje s podatki o produktih oziroma PIM (product information management). Gre za sistem, ki z različnih virov zbira podatke o izdelkih ter poskrbi, da so ti v spletni trgovini predstavljeni na enoten način. S tem podjetjem prihrani nešteto ur ročnega vnosa podatkov in preprečuje napake.
»Če pride do spremembe, kakršni smo bili priča ob pričetku karantene, je baza podatkov tako vedno nared za prehod na nove platforme (eBay, Amazon) ali uporabo na drugih kanalih (katalogi, konfiguratorji itd.),« pojasnjuje sogovorec.
Kje so nevarnosti, kje priložnosti
Glede na dejstvo, da se je trenutno veliko podjetij usmerilo v prodajo na spletu, mnogi pa na ta vlak vstopajo ravnokar, utegne spletni prostor postati nasičen. Posledično bo veliko težje izstopati iz povprečja ter pritegniti pozornost iskalcev, zato bo oglaševanje terjalo nove pristope, pa tudi večje vložke.
»Čeprav je bila v času koronakrize cena na klik veliko nižja, saj je oglaševalo toliko ljudi, se trenutno stanje izboljšuje,« poudarja Lavtar. Številke spet postajajo vse višje in zaznati je vračanje na stare tirnice, še dodaja.
Drugo večjo nevarnost pri Optiwebu vidijo pri maržah, ki bodo verjetno vedno nižje. S spletno prodajo se bo namreč zagotovo pričelo ukvarjati vse več ljudi, na začetku vsakega posla pa je težko delati drugače, kot da konkuriraš z nizko maržo. »Na žalost to seveda ni dolgoročna rešitev, saj z nenehnim nižanjem cen uničujemo trg,« opozarjajo pri podjetju.
Nešteto odličnih priložnosti vidijo v še močnejšem prepletanju online in offline sveta (Omni-channel pristop). Spletna prodaja v kombinaciji z oglaševanjem lahko v veliki meri prevzame delo fizičnih prodajaln, te pa se lahko preobrazijo v nekakšne »showroome«, v katerih lahko kupci še naprej preizkušajo izdelke, so deležni svetovanja in podobno.
Na ta način lahko prodajalne zagotovijo dodano vrednost in ustvarjajo zaupanje, s prenosom prodaje na splet pa lahko svoja skladišča postavijo na cenejših lokacijah in prihranijo na stroških, sporočajo iz Optiweba.
Kaj sledi
Konkurenca bo vedno hujša, zato bo vsak igralec na trgu želel čim bolj izstopati iz povprečja ter se tako opazno ločiti od ostalih ponudnikov v svoji niši, meni Lavtar. V skladu s tem pričakuje, da bo inovativnost igrala vse pomembnejšo vlogo, saj se bo digitalni marketing še hitreje spreminjal.
»Več bo testiranja novih trendov in strategij, oglaševalske dejavnosti pa se bodo z Googla in Facebooka širile tudi na druge prodorne platforme«.
Lavtar pričakuje tudi, da se bodo večja podjetja usmerila v optimizacijo procesov, predvsem v avtomatizacijo upravljanja s produkti ter marketinških aktivnosti. Na tem mestu Lavtar ponovno poudarja sinhronizacijo med različnimi zalednimi sistemi spletnih trgovin in sistemom PIM. Ta bo namreč prihranil ogromno časa tudi pri tradicionalnem oglaševanju s pomočjo tiskovin, saj omogoča hiter in enostaven izvoz vseh podatkov za kataloge, letake in podobno.
»Tista podjetja, ki bodo želela poslovati agilno ter optimizirati stroške, brez takšnih naprednih rešitev ne bodo ujela koraka s časom«.
Lavtar je prepričan, da se bodo kupne navade ljudi verjetno nepovratno spremenile. Seveda se bo velik delež kupcev vrnil v fizične trgovine, a mnoge je splet prepričal iz praktičnih razlogov in mu bodo ostali zvesti.
Pričakovati je, da se bo delež spletne prodaje opazno dvignil. Obenem bomo sedaj morda tudi na spletu kupovali nekoliko manj impulzivno in kot potrošniki postali racionalnejši, meni direktor ekipe mladih milenijcev.
Več iz rubrike
3D tisk pozitivno vpliva na gospodarstvo
Najpogosteje 3D tisk proizvaja slušne aparate, protetične pripomočke in tekaške copate.
Bomo trajnost dosegli z jedrsko fuzijo?
Znanstveniki dosegli stabilizacijo jedrskega zlivanja, kar je dober znak za prihodnost