Kitajska zlata doba pametnih telefonov se končuje

Blagovne znamke telefonov so upale, da bodo velike promocije spletnega nakupovanja ponovno povečale povpraševanje, vendar jim ni uspelo.
Fotografija: Se zlata era kitajskih pametnih telefon morebiti končuje? Foto: Kim Kyung Hoon/Reuters
Odpri galerijo
Se zlata era kitajskih pametnih telefon morebiti končuje? Foto: Kim Kyung Hoon/Reuters

Največji svetovni trg pametnih telefonov je v velikih težavah. Po podatkih raziskovalnega podjetja IDC je Kitajska v drugem četrtletju zabeležila 14,7-odstotni padec števila dobavljenih telefonov. Večmilijardni stebri industrije, kot so Xiaomi, Vivo in Oppo, so nameč poročali o velikem upadu prodaje.

image_alt
Proizvajalce čipov strah zaradi najhujše krize v zadnjih 10 letih

Stopnja razširjenosti povzročila veliko konkurenco

Padec je bil posledica številnih dejavnikov, vključno s strogo politiko Covid Zero, ki je zmanjšala povpraševanje. Vendar pa se proizvajalci pametnih telefonov v državi že dolgo bojijo, da se več kot desetletni kitajski razcvet pametnih telefonov, ki so ga spodbujali novi kupci in nenehne posodobitve, verjetno končuje, navaja Bloomberg.

Kitajska je pred desetletjem želela postati mobilna država. Z državnim kapitalom je zgradila bazne postaje 4G v skoraj vsaki vasi, kar je znamkam, kot sta Oppo in Vivo, omogočilo prodajo elegantnih naprav več sto milijonom ljudi na podeželju, od katerih večina še nikoli ni preizkusila zaslona na dotik. Medtem pa sta Apple in Samsung z dražjimi možnostmi ciljala na tehnično podkovane prebivalce mest.

Ko je Kitajska začela graditi napredna 5G omrežja, so proizvajalci pametnih telefonov videli priložnost, toda le redki so opazili težave, ki so se že pojavljale.

image_alt
Xiaomi vztrajno napreduje po lestvici Fortune Global 500

Glavna težava je, da je ogromen kitajski trg pametnih telefonov postal zelo zasičen. V državi je bilo konec lanskega leta več kot 1,6 milijarde aktivnih računov za mobilne telefone v primerjavi z 1,4 milijarde prebivalcev. Stopnja razširjenosti je namreč precej višja od svetovnega povprečja, kar je povzročilo ostro konkurenco.

Manjše povpraševanje kljub veliki promocijam

Zmanjšala se je tudi potreba po zamenjavi telefonov. Življenjska doba pametnih telefonov je vse daljša in se še lahko podaljša, tudi če gospodarstvo ne deluje dobro. Cena storitev 5G je mnoge ljudi na Kitajskem spodbudila, da so preprosto obdržali svoje naročnine za storitev 4G.

Izdelava pametnih telefonov, tovarna Oppo, Kitajska. Foto: JADE GAO/AFP
Izdelava pametnih telefonov, tovarna Oppo, Kitajska. Foto: JADE GAO/AFP

»Kitajski potrošniki ne zapravljajo za pametne telefone,« je v poročilu povedal Toby Zhu, analitik raziskovalnega podjetja Canalys. Blagovne znamke telefonov so upale, da bodo velike promocije spletnega nakupovanja v juniju ponovno povečale povpraševanje, vendar jim ni uspelo vrniti trga na lansko raven. Celo podjetje Apple, ki se ponaša s svojimi vrhunskimi izdelki, je ponudilo redek popust za celotno linijo izdelkov iPhone, da bi privabilo kupce, piše Bloomberg.

Okrepitev do naslednjega leta

Hkrati so stroge kitajske omejitve Covid delovale proti vsem podjetjem. Zapore so povzročile motnje v maloprodaji, logistiki in včasih tudi v proizvodnem sektorju. Medtem ko nekatera podjetja kopičijo zaloge sestavnih delov in se bojijo, da jih zaradi nizkega povpraševanja ne bodo prodali, se drugi, ki se izogibajo kopičenju zalog bojijo, da bi lahko pomanjkanje izdelkov povzročilo zmanjšanje tržnega deleža.

Mnogi analitiki menijo, da se bo do naslednjega leta povpraševanje ponovno povečalo in da bi se lahko industrija ponovno okrepila. Toda le redki pričakujejo, da se bo zlato obdobje pametnih telefonov, ki so v državi gradili imperij, še kdaj vrnilo.

image_alt
Applova funkcija za varovanje zasebnosti bo Facebook stala milijarde

Več iz rubrike