Kako dolgo zdržijo Tesline baterije in koliko stane zamenjava?
Čeprav pri električnih vozilih ni potrebe po letni menjavi olja ali polnjenju hladilne tekočine v hladilniku, se njihov baterijski sklop sčasoma še vedno obrabi. Ko se to zgodi, bodisi zaradi nesreče ali dotrajanosti, ga je treba zamenjati, za kar pa je potrebno odšteti kar nekaj denarja. Ali se menjava baterijskega modula sploh izplača?
Pričakovana življenjska doba
Podjetje Tesla je trenutno vodilni proizvajalec električnih avtomobilov, ki je na tem področju premagal številne avtomobilske znamke z več kot 100-letno tradicijo. Vendar, čeprav so električni avtomobili vozila prihodnosti, niso imuni na poškodbe in obrabo, ki lahko privedejo do vsiokih stroškov.
Tesla sicer trdi, da Model S in Model X ohranita 90-odstotno zmogljivost baterijskega sklopa tudi po 320.000 prevoženih kilometrih, zaradi česar so lahko lastniki novih vozil pomirjeni, če ne pride do kakšne poškodbe. Podatki neodvisnih raziskav, ki jih je opravila družba NimbleFins, to trditev potrjujejo, saj je pri 240.000 prevoženih kilometrih zmogljivost baterij omenjenih modelov 90-odstotna, pri 320.000 prevoženih kilometrih pa avtomobili še vedno ohranjajo več kot 80-odstotno zmogljivost, povzema spletni portal MakeUseOf.
Glede na to, da povprečen Evropejec na leto prevozi približno 11.000 kilometrov (podatki iz leta 2019), bi povprečno Teslino vozilo potrebovalo skoraj 30 let, da bi doseglo omenjenih 320.000 kilometrov. Zato je verjetnost za potrebo po menjavi baterije v celotni življenjski dobi Teslinega avtomobila majhna. Kljub temu pa lahko pride do kakšne druge poškodbe baterijskega sklopa, zaradi katere je potrebna menjava. Koliko bi bilo treba odšteti v takšnem primeru?
Menjava baterijskega sklopa
Elon Musk je že leta 2019 dejal, da zamenjava posameznega baterijskega modula stane nekje od 4500 do 6500 evrov. Vsak Teslin model uporablja od štiri do pet baterijskih modulov na vozilo, kar pomeni, da zamenjava celotnega baterijskega sklopa stane nekje od 18.000 do 32.000 evrov. Ker najcenejši Model 3 brez popustov stane 41000 evrov, baterija predstavlja skoraj polovico cene vozila. Vendar pa se dejanske cene pri trgovcih razlikujejo od cen, ki jih je navedel Musk, povzema MakeUseOf.
Če se poškodovani baterijski sklop zamenja s predelanim, bo povprečna cena na Teslinem pooblaščenem servisu znašala približno 12.000 do 15.500 evrov, odvisno od zahtevnosti dela. Če pa se zamenja s popolnoma novim, se cena dvigne tudi do 23.000 evrov. Kakšne manjše napake bi morda lahko odpravila tudi lokalna avtomehanična delavnica, vendar se lahko s tem izniči garancijo vozila ali baterije.
Pomembno je omeniti, da je baterijski sklop zelo tvegano 'popravljati' doma, saj so moduli nevarne visokonapetostne naprave za tiste, ki ne vedo, kaj počnejo. Prav tako je treba imeti potrebno opremo in znanje, saj bi morali znati delati z operacijskim sistemom avtomobila, da bi lahko zanesljivo diagnosticirali težave. Poleg vsega tega pa je težko dobiti specializirane dele, načrte ali sheme, zato je verjetno boljše, da zamenjavo baterijskega sklopa opravijo strokovnjaki.
Več iz rubrike
3D tisk pozitivno vpliva na gospodarstvo
Najpogosteje 3D tisk proizvaja slušne aparate, protetične pripomočke in tekaške copate.
Bomo trajnost dosegli z jedrsko fuzijo?
Znanstveniki dosegli stabilizacijo jedrskega zlivanja, kar je dober znak za prihodnost