Kaj se dogaja v Avstriji: 15 tisoč proti enemu

Ko je prodaja na drobno zaprta, je zmagovalec ...
Fotografija: Zdaj tudi druge panoge preživljajo izkušnje, ki jih imamo v novinarstvu dobro desetletje in pol, povzete v reku: Print is Dying, Digital is No Savior (tisk umira, digital / splet pa ni rešitelj). FOTO: Shutterstock
Odpri galerijo
Zdaj tudi druge panoge preživljajo izkušnje, ki jih imamo v novinarstvu dobro desetletje in pol, povzete v reku: Print is Dying, Digital is No Savior (tisk umira, digital / splet pa ni rešitelj). FOTO: Shutterstock

Decembra vsako leto smo bili v Avstriji po adventnem vikendu s strani medijev bombardirani o rasti prodaje na drobno v primerjavi s prejšnjim letom. Danes so prodajalne, razen tistih z najnujnejšim blagom, zaprte vsaj do 6. decembra. Če se zvezna vlada odloči za podaljšanje lockdowna, bo to še en zelo boleč udarec za avstrijsko gospodarstvo. Hkrati pa to ni slabo poslovno obdobje za digitalno maloprodajo. Te dni smo že večkrat slišali: »Zmagovalec je ... Amazon!«.

Povečano število kupcev iz Avstrije delno prispeva k rasti vrednosti tega ameriškega, globalno delujočega giganta med spletnimi trgovinami. Vrednost delnic Amazona je v zadnjem letu izjemno poskočila: decembra 2019 je cena delnice znašala okoli 1750 ameriških dolarjev, zdaj, zadnji vikend v novembru 2020, pa je za delnico treba odšteti dobrih 3195 dolarjev.

»15.000 spletnih trgovcev na drobno proti Amazonu« je bil velik naslov v dunajskem časniku Kurier v drugi polovici novembra po uvedbi drugega lockdowna v Avstriji.

FOTO: REUTERS/Carlos Jasso/Illustration
FOTO: REUTERS/Carlos Jasso/Illustration
Predstavniki gospodarske zbornice Avstrije poudarjajo, da obstaja napačno prepričanje, da prebivalci Avstrije zdaj ne morejo kupovati pri svojem najljubšem trgovcu. Ocenjuje se, da je trenutno dejavnih približno 15.000 spletnih trgovin avstrijskih ponudnikov, kar je bistveno več kot kdaj koli prej.

Tudi čisto avstrijskih platform je vedno več. Na primer kauftregional.at (kupujte regionalno) ali Shöpping (shoepping.at) - ta ö v imenu projekta ni napaka, asociira na prvo črko nemškega imena Avstrije (Österreich); shoepping.at zdaj ponuja skupaj približno 2,4 milijona različnih vrst blaga, od več kot 1000 različnih proizvajalcev ali trgovcev iz Avstrije. Kauftregional.at je, z izdelki več kot 3000 podjetij z vseh območij Avstrije, še večji.

Kljub tako močnemu trendu gre vsak drugi evro, ki ga avstrijski prebivalci porabijo za spletne nakupe, še vedno v tujino. Rainer Trefelik, zadolžen za trgovino pri zvezni gospodarski zbornici, potrjuje, da so avstrijske pobude za e-poslovanje zelo številne, vendar je obseg prometa še vedno razmeroma nizek.


Zdaj tudi druge panoge preživljajo izkušnje, ki jih imamo v novinarstvu dobro desetletje in pol, povzete v reku: Print is Dying, Digital is No Savior (tisk umira, digital / splet pa ni rešitelj). Trefelik je za Kurier dejal, da upada prometa v stacionarnih trgovinah ni mogoče nadomestiti prek spleta.

Nedavne raziskave o vedenju potrošnikov v Avstriji kažejo, da tretjina odraslih kupuje prek pametnih telefonov. Ocenjujejo, da Avstrijci prek spleta in druge oblike prodaje po pošti naročijo za približno osem milijard evrov blaga na leto. Od tega 54 odstotkov oziroma 4,3 milijarde evrov dobi Amazon in drugi tuji ponudniki, 46 odstotkov (3,7 milijarde evrov) pa tako delujoča avstrijska podjetja.

Statistični podatki o prometu spletnih trgovcev v Avstriji za leto 2019 kažejo naslednjo uvrstitev: na vrhu je Amazon.de z 834,3 milijona naročil (dobra desetina vseh nakupov iz Avstrije prek spleta), sledi Zalando z 346,8 milijona in tradicionalni kataloški ponujalec Universal (111,9 milijona evrov) itd. Niti eno drugo podjetje na avstrijski lestvici lani ni doseglo 100 milijonov evrov prometa na spletu.

Vir: Statista
Vir: Statista

Več iz rubrike