Facebook s 5,7 milijardami dolarjev v novo partnerstvo

Facebook je združil moči z največjim indijskim mobilnim operaterjem, pri katerem so kupili 10-odstotni delež; nove priložnosti iščejo predvsem na področju spletnih plačil in trgovin.
Fotografija: Facebook je kupil 10-odstoten delež indijskega mobilnega operaterja Jio, ki ima v Indiji okoli 388 milijonov uporabnikov. FOTO: Reuters
Odpri galerijo
Facebook je kupil 10-odstoten delež indijskega mobilnega operaterja Jio, ki ima v Indiji okoli 388 milijonov uporabnikov. FOTO: Reuters

Facebook je pred leti ostal pred zaprtimi vrati Kitajske in zato priložnosti iskal v Indiji, ki je bližnji velik trg tako za mobilne telefone, kot za ostale digitalne storitve.



Spomnimo, da je vlada Indije že leta 2015 začela z kampanjo Digitalna Indija, v okviru katere so se zavzemali za resno digitalizacijo državnih storitev. Slednje želijo doseči z izboljšano internetno infrastrukturo, ki bi v digitalen svet povezala ruralne predele Indije, povečale bi se pa tudi digitalne kompetence državljanov. Indijci so od takrat bili priča znatnemu znižanju cen mobilnih naprav, izrazito so se znižale tudi cene naročniških paketov. K spodbudi digitalizacije Indije si zdaj prizadevajo pri Facebooku je za Financial Times povedal direktor indijske podružnice Facebooka Ajit Mohan.
 

Podjetje Jio premešalo karte mobilnih operaterjev


Indijska vlada je v preteklosti Izpostavljala pomembnost nadzora nad podatki svojih prebivalcev, zato je leta 2016 Facebooku onemogočila storitev Free Basic, saj naj bi ta kršil načela nevtralnosti interneta. Odnosi so se zdaj kot kaže povsem spremenili, kajti vodilni mobilni operater Reliance Jio je prodal 10-odstotni delež lastništva Facebooku in z njimi sklenil sodelovanje, pišejo pri Financial Times.

Mukesh Ambani najbogatejši Indijec in obenem vodilni pri Reliance Industries, ki ima v lasti telekomunikacijske storitve Jio, je Facebook naslovil kot prijatelja indijskega naroda in novega partnerja pri iskanju priložnosti na področju trgovine in spletnega plačevanja. Ambiani je sicer pristaš premiera Modija, na boljše sodelovanje z vlado Indije pa posledično upajo tudi pri Facebooku.


Digitalizacijo na vseh ravneh Slovenije aktivno izvaja tudi Slovenska digitalna koalicija in njeni člani.
Digitalizacijo na vseh ravneh Slovenije aktivno izvaja tudi Slovenska digitalna koalicija in njeni člani.


Podjetje Jio je v Indiji poznano po izredno nizkih mobilnih paketih, ki so do zdaj pritegnili že 388 milijonov ljudi, približno enak delež uporabnikov pa ima v Indiji tudi Facebook. Jio je z 65 odstotnim deležem mobilnega trga, vodilni mobilni operater v državi, z nizkimi cenami mobilnih paketov pa so povzročili znižanje cene paketov tudi drugih operaterjev.
 

Sodelovanje predvsem na področju spletne trgovine


Zuckerberg se v Indiji še odločneje podaja na področje spletnih trgovin. FOTO: Reuters
Zuckerberg se v Indiji še odločneje podaja na področje spletnih trgovin. FOTO: Reuters
Facebook je za 10-odstotni delež odštel 5,7 milijard dolarjev, kar je druga največja naložba po nakupu storitve WhatsApp leta 2014. Partnerstvo med operaterjem Jio in Facebookom zdaj razpolaga z ogromno količino podatkov uporabnikov, ki je lahko izredno koristna. Facebook po sklenitvi partnerstva z Reliancem resno upa na boljše sodelovanje z indijsko vlado in hkrati lažji dostop do ogromnega trga, ki ga za njih predstavlja Indija. Zaenkrat je azijsko-pacifiško območje ni predstavljalo resnega deleža dohodkov za Facebook, kar si želi Facebook izboljšati.

Dve področji kjer bi Facebook in Reliance najbolj aktivno sodelovala sta spletna plačila in spletne trgovine. S slednjim želijo konkurirati Amazonu in Walmartu saj povpraševanju po nakupovanju preko spleta v času pandemije vztrajno raste. Pri partnerstvu se kažejo priložnosti tudi na področju oglaševanja, učenja na daljavo in zdravstva, še izpostavlja Financial Times.

Več iz rubrike