Facebook priskočil na pomoč malim podjetjem

Intervju z Angeliko Gifford, podpredsednico Facebooka za Srednjo Evropo in članico nadzornega sveta.
Fotografija: Angelika Gifford, podpredsednica Facebooka za Srednjo Evropo in članica nadzornega sveta. FOTO: Arhiv podjetja
Odpri galerijo
Angelika Gifford, podpredsednica Facebooka za Srednjo Evropo in članica nadzornega sveta. FOTO: Arhiv podjetja

Globalna zdravstvena kriza je imela vpliv na poslovanje skoraj vseh podjetij. Največji izziv pa je kriza predstavljala malim podjetjem – mnoga so morala namreč popolnoma ustaviti svoje delovanje, druga pa so le s težavo pridobivala nove stranke, saj so te ostajale doma.
 
Prilagajanje razmeram, ki so nastale zaradi družbene izoliranosti, za mala podjetja pogosto pomeni tudi popolno spremembo lastnega poslovnega modela in selitev dejavnosti na splet. Prav slednje nekaterim podjetjem predstavlja težko nalogo, vendar lahko pripomore ohraniti likvidnost in delovna mesta.
 
Mala podjetja si že dolgo prizadevajo za uporabo digitalnih orodij, a jim v večini primerov primanjkuje znanja in sredstev za učinkovito uporabo, kažejo raziskave. Mala podjetja sicer skupaj ustvarijo do 50 odstotkov evropskega BDP-ja, študija svetovalne družbe Copenhagen Economics pa je pokazala, da Facebookova orodja uporablja 25 milijonov malih podjetij samo v EU, kar predstavlja približno 208 milijard evrov gospodarske dejavnosti in 3,1 milijona delovnih mest.
image_alt
Podkast: Vojko Golmajer - kakšen je danski pristop k poslu

Prav zato se je družba Facebook odločila za zagon brezplačnega programa usposabljanja za podjetnike. Pri tem Facebook želi pomagati z različnimi oblikami učenja, od brezplačnih tečajev Blueprint do dogodkov, društev in pospešitvenih pobud, kot je Boost Leaders Network, edinstvene priložnosti za medsebojno spoznavanje in vzpostavljanje dolgoročnih poslovnih odnosov, pojasnjuje Angelika Gifford, podpredsednica Facebooka za Srednjo Evropo in članica nadzornega sveta, s katero smo razpravljali o tem, kaj si Facebook obeta od tega projekta.
 
Projekt Boost with Facebook je nastal v sodelovanju s HTTPool, IKT združenjem Slovenije, Digitalnim inovacijskim stičiščem Slovenije in Gospodarsko zbornico Slovenije, Angelika Gifford pa nam je v pogovoru razkrila še širši pogled družbe. Dotaknili smo se tudi razvoja digitalne valute »Libra«  oziroma »Diem« (kot se imenuje danes) ter konkurenčnosti tako domačega kot evropskega digitalnega trga na splošno.
 
Vabljeni k branju!
 

Ali bo projekt »Boost with Facebook« postal direktna konkurenca že uveljavljenim spletnim izobraževalnim platformam, kot so Coursera, Khan Academy in Skillshare?


Srčno upamo, da bo enako uporaben! Vendar prvotno ni šlo za spletno serijo. Boost with Facebook je bil sklop dogodkov v živo, ki so podjetnikom nudili pomoč pri spoznavanju, izmenjavi izkušenj, predvsem pa pri nadaljnjem učenju in rasti. To je bila ena od številnih pobud, s katerimi smo želeli podpreti podjetja vseh velikosti pri prehodu na digitalno tehnologijo, izmenjavi najboljših praks na področju oglaševanja in pomoči pri pridobivanju novih strank. Vendar pa se je zaradi pandemije prekinilo običajno poslovanje, vključno s to pobudo. Toda kljub temu smo sprejeli odločitev, da je ne bomo odložili, temveč smo jo raje prenesli na splet. Za to smo se odločili, ker pri naših strankah in partnerjih razumemo, da je pandemija še posebej težka za številna mala podjetja, ki se morajo za ohranitev poslovanja preusmeriti z osebnega na spletni model. Za mnoge pa se je selitev v digitalni svet zdela zastrašujoča in zahtevna. Trdno sem prepričana, da je naš program mnogim podjetnikom prišel v pomoč bolj kot kdaj koli prej.
 

Ali je program Boost with Facebook usmerjen v digitalna orodja ali gre pri njem tudi za usposabljanje na drugih področjih, kot sta vodenje in trženje?


Foto: Facebook
Foto: Facebook
Skupaj z lokalnim distributerjem Httpool smo organizirali usposabljanja, ki zajemajo vso potrebno vsebino za mala in srednje velika podjetja o celotni paleti aplikacij, hkrati pa smo sodelovali tudi z lokalnimi partnerji, Digitalnim inovacijskim središčem Slovenije, Gospodarsko zbornico in lokalnimi vodilnimi strokovnjaki, da bi zagotovili celovitost naše ponudbe. Predavatelji bodo razpravljali o temah, kot so iskanje novih načinov razumevanja in pristopa do strank, znanja za vodilne poslovne vloge, ki bodo pripomogle k hitrejšemu poslovanju, in celo o zakonskih okvirih za digitalno poslovanje. Mala podjetja so se zaradi svoje poenostavljene strukture izkazala za prilagodljiva in željna uspeha ter še naprej spodbujajo gospodarsko rast, četudi se soočajo z globalno pandemijo. Z nudenjem brezplačnih in cenovno ugodnih orodij na Facebookovih platformah omogočamo majhnim podjetjem demokratizacijo digitalnega trženja. Zaradi tega ovire za vstop na trg skorajda ne obstajajo. Vsem želimo omogočiti priložnost, da spoznajo ta orodja in jih znajo uporabljati pri svojem vsakdanjem delu.


Platforma »Boost with Facebook« bo zaenkrat brezplačna. Kaj si Facebook obeta od tega projekta? Morda je cilj sodelovati s podjetji, ki bodo uporabljala platformo? Ali bo izobraževanje v prihodnosti plačljivo?


Program je bil vedno brezplačen in bo tak tudi ostal. Danes več kot 200 milijonov podjetij po vsem svetu uporablja naša orodja za doseganje svojih strank. Velika večina, približno 180 milijonov, pa jih uporablja popolnoma brezplačno. Na platformi Boost so na voljo tečaji, ki so namenjeni slovenskim podjetnikom za pridobivanje znanj, potrebnih za ponovni zagon dejavnosti ali prenos dejavnosti na splet, in sicer ločeno od njihovega interesa za plačljive oblike oglaševanja. Poznamo odlične primere slovenskih podjetij, ki so zrasla s pomočjo naših platform. Eden od njih je proizvajalec čistilnih naprav Eggoglow. To slovensko start-up podjetje je začelo delovati le tri mesece pred pandemijo in popolnimi zaprtji. Kljub temu je podjetje po zaslugi naših storitev ustvarilo številčno in zvesto občinstvo, saj kar 85 % vseh prihodkov ustvarijo izključno aplikacije na Facebooku.

 


Ali bo izobraževalna platforma na voljo tudi po trenutni krizi?


Seveda! Vse vnaprej posnete tečaje in druge zanimive vsebine so na voljo na: www.facebook.com/business/BoostwithFacebookSlovenia/digitaltraining. Podjetniki lahko tam najdejo tako brezplačna orodja kot tudi zanesljive informacije o oglaševalskih možnostih in lokalnih študijah primerov. Poleg tega lahko pripravijo osebni načrt kampanje in trženja z navodili in gradivi za vsak posamezen korak. Za znanja željne uporabnike so na voljo tudi Facebook Blueprint  in brezplačni tečaji, s katerimi se lahko poglobijo v področje oglaševanja in digitalnega trženja. Prav vse je še vedno dostopno brezplačno.


Na kateri stopnji razvoja je ta trenutek valuta »Libra«  oziroma »Diem« (kot se imenuje danes) Je zamisel zamrla ali lahko v prihodnosti vendarle pričakujemo Facebookovo digitalno valuto?


Foto: REUTERS/Stephen Lam
Foto: REUTERS/Stephen Lam
Za to pobudo smo se odločili, ker so mnogim ljudem po svetu osnovne finančne storitve še vedno nedosegljive. Več kot 1,5 milijarde ljudi na svetu je brez dostopa do osnovnih bančnih storitev, čeprav jih ima milijarda pametni telefon. Po našem mnenju imajo osebe, ki lahko dostopajo do finančnih sredstev, zlasti kadar je to tako preprosto, kot je pošiljanje besedilnih sporočil, več možnosti, da pomagajo sebi in drugim ali ustanovijo podjetje. Združenje Diem, predhodno znano pod imenom Libra, pa je ločen subjekt, pri katerem je Facebook le eden od številnih sodelujočih partnerjev.


V Sloveniji se pogosto pogovarjamo o konkurenčnosti domačega digitalnega trga. Kako svetovni tehnološki velikan, kot je Facebook, vidi evropski trg? Ali je evropski trg zaradi strogih predpisov, kot je GDPR, manj konkurenčen in privlačen za tehnološke velikane kot trgi v Severni Ameriki in Aziji?


Pri Facebooku zagovarjamo pravni okvir, ki nam omogoča varnost interneta in prispeva k ustvarjanju bolj zdravega spletnega okolja, hkrati pa varuje pravico do svobodnega izražanja. Naš cilj je podpirati rast lokalnih podjetij, med drugim tudi v Sloveniji in Evropi, ter biti bolj prisotni v tej regiji. To je bil razlog za sodelovanje s slovenskim podjetjem Httpool, našim lokalnim distributerjem v Ljubljani. Takšni partnerji so podaljšek Facebookovih poslovnih ekip in pomagajo oglaševalcem in agencijam pri doseganju njihovih ciljev z zagotavljanjem lokalne pomoči, strateškega usmerjanja in strokovnega znanja v okviru celotne družine Facebookovih izdelkov.
image_alt
Pogovor brez kravate: Michele Leonardi, izvršni direktor IBM Slovenija

Slovenija in širša vzhodnoevropska regija kažeta na izjemno naraščajoč potencial e-trgovine. Samo v letu 2020 se je maloprodaja prek e-trgovine povečala za neverjetnih 29 odstotkov! V tem delu naše celine opažam tudi velik podjetniški duh. V tem kontekstu je vloga malih podjetij izjemno pomembna. Že samo v Sloveniji imamo tako odlična podjetja, kot je Eggoglow, pa tudi Treecelet, majhno družinsko mizarsko podjetje, ki sadi lastna drevesa, in Chicatella Cosmetics, ki prodaja dermatološke izdelke za kožo ter še mnoga druga. Internet nedvomno igra ključno vlogo pri njihovem razvoju in verjamem, da je tako tudi s Facebookom. Spletno oglaševanje je za mala podjetja najlažji način, da dosežejo svoje stranke. Vendar pa ni uporaben le za podjetja. Kot je pokazala raziskava evropskega urada za mednarodno oglaševanje, bi 75 odstotkov Evropejcev izbralo današnji način uporabe interneta namesto interneta brez prilagojenih oglasov, kjer bi za dostop do večine spletnih mest in aplikacij morali plačati.
 

Več iz rubrike