Facebook in Ray-Ban predstavljata nova pametna očala
Facebook je predstavil pametna očala Ray-Ban Stories, ki lahko med drugim snemajo videoposnetke. Mu bo uspelo, kjer je Googlu spodletelo?
Odpri galerijo
Ko govorimo o pametnih očalih, s katerimi lahko snemamo videoposnetke, lahko tema hitro nanese na vprašanje zasebnosti in na upravičene pomisleke glede snemanja brez dovoljenja. Kljub spornemu vprašanju pa strokovnjaki menijo, da imajo Facebookova pametna očala večje možnosti za uspeh, kot so jih imela Googlova. Ustanovitelj Facebooka, Mark Zuckerberg, je sicer izpostavil, da so očala Ray-Ban Stories zmožna snemati posnetke s perspektive uporabnika, sprejemajo pa tudi klice in predvajajo glasbo.
Da bi bolje razumeli, zakaj imajo Facebookova očala večje možnosti za uspeh, moramo najprej pogledati, zakaj Googlovim to ni uspelo. Leta 2011 so bila očala Google Glass predstavljena kot prototip za izbrane uporabnike, ki so plačali 1300 evrov za »preizkus prihodnosti«, kot pojasni TechCrunch.
Kljub temu da so bila Googlova očala imenovana za enega najboljših izumov leta po izboru revije Time, so imela veliko težav in izdelek je bil precej nedokončan. Mnogi so že prej ugotovili, da je bila ena ključnih napak Googlovih očal ta, da je šlo za klasičen primer uvedbe nove tehnologije brez jasnega primera uporabe. Kaj naj bi ljudje sploh počeli s pametnimi očali, ko bi jih začetno navdušenje minilo?
Drug pomemben vidik lansiranja Googlovih očal je bil ta, da je bilo oblikovanje izdelka opravljeno v podjetju, trženje pa je potekalo v nekoliko nenačrtovani kampanji, ki jo je vodil soustanovitelj Sergey Brin. Ta je očala predstavljal povsod; od Silicijeve doline do tedna mode. TechCrunck navaja, da je Google dejansko »surfal na valu svojega uspeha« in ponudil novo igračo, ki se je zdela neizogibna, vendar ni imela jasne uporabe.
Kljub temu da Facebook ni več zagonsko podjetje, je uporabil ključno podjetniško metodo, da bi povečal svoje možnosti. Prek sodelovanja s podjetjem Ray-Ban je izkoristilo učinkovit pristop za uvedbo očal Ray-Ban Stories.
Google je poskušal izumiti nov dizajn očal in pri tem uporabil svojo domišljijo o tem, kaj si ljudje želijo. Facebook pa je uporabil dizajn, ki je že uveljavljen. Ko podjetje uvaja nov izdelek ali storitev, je sodelovanje ključni način, kako povečati nadzor nad rezultati. Učinkovitost je podjetniška metoda, ki spodbuja podjetnike, da izkoristijo vidike, ki so ali so lahko pod njihovim nadzorom.
Facebook ni skušal uganiti, kaj bo ljudem morda všeč pri novih očalih. Namesto da bi se sam učil, kako ta očala tržiti, se je odločil izkoristiti znanje in izkušnje največjega igralca na trgu. Facebook je poiskal nekoga, ki mu je pomagal krmariti skozi negotovost lansiranja novega izdelka. Že samo zaradi tega ima Facebook večje možnosti za uspeh, navaja TechCrunch.
Pametna očala Ray-Ban Stories lahko z uporabnikove perspektive snemajo 30-sekundne videoposnetke s pomočjo dveh kamer, ki sta vgrajeni pri straneh Wayfarerjevih očal. Ko uporabnik snema, sveti na njih LED lučka, lastnik očal pa lahko posnetke ali slike objavi na Facebooku, Instagramu, WhatsAppu, Twitterju, TikToku in nekaterih drugih družbenih omrežjih. Poleg tega očala omogočajo možnost klicanja in predvajanja glasbe, v 20 različnih kombinacijah pa so za 260 evrov že na voljo pri nekaterih trgovcih v določenih državah.
Zakaj Googlova pametna očala niso dosegla uspeha?
Da bi bolje razumeli, zakaj imajo Facebookova očala večje možnosti za uspeh, moramo najprej pogledati, zakaj Googlovim to ni uspelo. Leta 2011 so bila očala Google Glass predstavljena kot prototip za izbrane uporabnike, ki so plačali 1300 evrov za »preizkus prihodnosti«, kot pojasni TechCrunch.
Kljub temu da so bila Googlova očala imenovana za enega najboljših izumov leta po izboru revije Time, so imela veliko težav in izdelek je bil precej nedokončan. Mnogi so že prej ugotovili, da je bila ena ključnih napak Googlovih očal ta, da je šlo za klasičen primer uvedbe nove tehnologije brez jasnega primera uporabe. Kaj naj bi ljudje sploh počeli s pametnimi očali, ko bi jih začetno navdušenje minilo?
Drug pomemben vidik lansiranja Googlovih očal je bil ta, da je bilo oblikovanje izdelka opravljeno v podjetju, trženje pa je potekalo v nekoliko nenačrtovani kampanji, ki jo je vodil soustanovitelj Sergey Brin. Ta je očala predstavljal povsod; od Silicijeve doline do tedna mode. TechCrunck navaja, da je Google dejansko »surfal na valu svojega uspeha« in ponudil novo igračo, ki se je zdela neizogibna, vendar ni imela jasne uporabe.
Kaj je Facebook naredil drugače?
Facebook je predstavil nova pametna in sončna očala, ki so jih takoj in pogosto primerjali z Googlovimi. Vprašanje, ki se poraja vsem – razen tega, ali me bo oseba poleg mene snemala brez mojega dovoljenja – je, ali se bo Facebookov poskus izjalovil tako kot Googlov. Na tehnološki spletni strani TechCrunch pojasnjujejo, da bo Facebookova različica verjetno uspešnejša zaradi sodelovanja z vrhunskim proizvajalcem sončnih očal Ray-Ban. Poleg tega sta podjetji za pametna očala izbrali svetovno priznano blagovno znamko Wayfarer.
Kljub temu da Facebook ni več zagonsko podjetje, je uporabil ključno podjetniško metodo, da bi povečal svoje možnosti. Prek sodelovanja s podjetjem Ray-Ban je izkoristilo učinkovit pristop za uvedbo očal Ray-Ban Stories.
Google je poskušal izumiti nov dizajn očal in pri tem uporabil svojo domišljijo o tem, kaj si ljudje želijo. Facebook pa je uporabil dizajn, ki je že uveljavljen. Ko podjetje uvaja nov izdelek ali storitev, je sodelovanje ključni način, kako povečati nadzor nad rezultati. Učinkovitost je podjetniška metoda, ki spodbuja podjetnike, da izkoristijo vidike, ki so ali so lahko pod njihovim nadzorom.
Facebook ni skušal uganiti, kaj bo ljudem morda všeč pri novih očalih. Namesto da bi se sam učil, kako ta očala tržiti, se je odločil izkoristiti znanje in izkušnje največjega igralca na trgu. Facebook je poiskal nekoga, ki mu je pomagal krmariti skozi negotovost lansiranja novega izdelka. Že samo zaradi tega ima Facebook večje možnosti za uspeh, navaja TechCrunch.
Pametna očala Ray-Ban Stories lahko z uporabnikove perspektive snemajo 30-sekundne videoposnetke s pomočjo dveh kamer, ki sta vgrajeni pri straneh Wayfarerjevih očal. Ko uporabnik snema, sveti na njih LED lučka, lastnik očal pa lahko posnetke ali slike objavi na Facebooku, Instagramu, WhatsAppu, Twitterju, TikToku in nekaterih drugih družbenih omrežjih. Poleg tega očala omogočajo možnost klicanja in predvajanja glasbe, v 20 različnih kombinacijah pa so za 260 evrov že na voljo pri nekaterih trgovcih v določenih državah.
Več iz rubrike
3D tisk pozitivno vpliva na gospodarstvo
Najpogosteje 3D tisk proizvaja slušne aparate, protetične pripomočke in tekaške copate.
Bomo trajnost dosegli z jedrsko fuzijo?
Znanstveniki dosegli stabilizacijo jedrskega zlivanja, kar je dober znak za prihodnost