Baterije električnih avtomobilov, ki se napolnijo že v petih minutah

Izraelsko zagonsko podjetje do leta 2024 obljublja baterije, ki naj bi v zgolj petih minutah polnjenja zagotovile dovolj energije za do 160 kilometrov dosega.
Fotografija: Polnjenje električnega avtomobila, London, Velika Britanija, 19. oktober 2021. Foto: Toby Melville / Reuters
Odpri galerijo
Polnjenje električnega avtomobila, London, Velika Britanija, 19. oktober 2021. Foto: Toby Melville / Reuters

Izraelsko podjetje, ki se ukvarja z razvijanjem izjemno hitrega polnjenja litij-ionskih baterij, trdi, da bodo 'super' baterijske celice za množično proizvodnjo pripravljene v naslednjih nekaj letih. Do leta 2028 pa celo obljublja celice, ki naj bi električno energijo za do 160 kilometrov dosega električnih avtomobilov zagotovile v pičlih treh minutah polnjenja.

Ekstremno hitro polnjenje baterij

Izraelsko zagonsko podjetje StoreDot pravi, da bodo njihove baterijske celice do leta 2024 električnim avtomobilom omogočile do 160 kilometrov dosega po samo petih minutah polnjenja. Podjetje pravi, da bodo te baterijske celice pripravljene za množično proizvodnjo leta 2024 in da bo do leta 2028 lahko izdelalo celice, ki bodo električno energijo za dosego omenjene razdalje zagotovile v samo treh minutah.

image_alt
ZDA: Brez novih rudnikov ne bo električnih vozil

Podjetje pa ima še višje cilje, saj pričakuje, da bodo čas polnjenja baterijskih celic z enako zmogljivostjo do leta 2032 zmanjšali na dve minuti. Baterijske celice podjetja za ekstremno hitro polnjenje bodo na voljo v obliki vrečk in v obliki 4680, ki je oznaka za dimenzije baterije. To pomeni, da so baterije 46 milimetrov široke in 80 milimetrov visoke. Izvršni direktor Tesle, Elon Musk, je dejal, da Tesla baterijam v obliki vrečk nikoli ne bo naklonjena, navaja spletna stran Electrek.

Polnilnica za električna vozila podjetja Tesla. Foto: Aly Song / Reuters
Polnilnica za električna vozila podjetja Tesla. Foto: Aly Song / Reuters

Baterijska celica v vrečki je sicer vrsta prizmatične baterije, ki ima na zunanji strani plast aluminijaste plastične folije iz tekočega ali poltrdnega litij-iona in nima trdega kovinskega ohišja. Zato je v primerjavi z običajnimi baterijami lahko lažja, poleg tega pa jo je mogoče zlahka izdelati v različnih velikostih in oblikah.

Proizvajalci že preizkušajo celice izraelskega podjetja

Baterijske celice '100in5' (100 milj oziroma 160 kilometrov v petih minutah) v resničnem svetu že preizkušajo številni proizvajalci avtomobilov, vendar podjetje StoreDot še ni razkrilo, kdo so ti proizvajalci. Med strateškimi vlagatelji podjetja StoreDot so sicer VinFast, BP, Daimler, Samsung Ventures in TDK.

image_alt
Raziskava: Klorova baterija šestkrat bolj zmogljiva od litij-ionske

Doron Myersdorf, izvršni direktor podjetja StoreDot, je po navedbah Electreka dejal, da je ključnega pomena, da »svetovnim avtomobilskim proizvajalcem zagotovimo jasen, realističen in neumoren načrt za uvedbo naših tehnologij hitrega polnjenja baterij«. »Po intenzivnem razvoju naših kemikalij s prevladujočim silicijem bomo do leta 2024 pripravljeni na množično proizvodnjo in tako zagotovili preobrazbeni izdelek, ki bo odpravil glavno oviro za široko uporabo električnih vozil - čas polnjenja in strah pred dosegom,« je pojasnil Myersdorf.

V začetku septembra 2021 je podjetje StoreDot objavilo, da je izdelalo prvo valjasto celico 4680, za katero trdi, da se lahko napolni v samo 10 minutah. Novembra 2021 je podjetje izjavilo, da je postalo prvo, ki je na masovni proizvodni liniji izdelalo celice XFC za električna vozila. Decembra 2021 pa je podjetje napovedalo novo patentirano tehnologijo, ki uporablja mehanizem za popravilo 'v ozadju', ki omogoča regeneracijo baterijskih celic med njihovo uporabo.

image_alt
Anglija: Električne polnilne postaje bodo pri novogradnjah obvezne

Več iz rubrike