Applova funkcija za varovanje zasebnosti bo Facebook stala milijarde

Apple meni, da bi morali imeti njihovi uporabniki možnost izbire glede deljenja podatkov, ki se zbirajo o njih, ter načina njihove uporabe.
Fotografija: Tim Cook, izvršni direktor podjetja Apple, 28. marec 2022. Foto: Danny Moloshok / Reuters
Odpri galerijo
Tim Cook, izvršni direktor podjetja Apple, 28. marec 2022. Foto: Danny Moloshok / Reuters

Uporabnike iPhonov, in tudi uporabnike pametnih telefonov drugih proizvajalcev, vedno bolj skrbi varovanje svojih osebnih podatkov, zato vse več ljudi zavrača sledenje na svojih napravah. Izvršni direktor podjetja Apple Tim Cook uspešno spodbuja to področje v trženju podjetja, in v kombinaciji z novo Applovo funkcijo za varovanje zasebnosti (ATT), bodo oglaševalci v operacijskem sistemu iOS po nekaterih ocenah doživeli od 15- do 20-odstotni padec prometa.

Kako deluje Applova funkcija ATT?

Glede na nedavne podatke podjetja Lotame, ki upravlja platformo za upravljanje podatkov, bodo Applove spremembe daleč najbolj vplivale na Facebook. Lotame napoveduje vpliv na prihodke oglaševalcev v višini 16 milijard dolarjev, od tega bo YouTube utrpel udarec v višini 2,2 milijarde dolarjev, aplikacija Snap bo izgubila 546 milijonov dolarjev, Twitter pa 323 milijonov dolarjev. Največji udarec pa v letu 2022 pričakuje Facebook, ki naj bi zaradi Applove funkcije izgubil kar 12,8 milijarde dolarjev.

image_alt
Naključno, toda revolucionarno odkritje, ki lahko spremeni naš svet

Funkcije zasebnosti ATT v telefonih iPhone sicer omejujejo sledenje aplikacijam tako, da prekličejo dostop do identifikatorja za oglaševalce (IDFA), edinstvene kode, dodeljene vsakemu uporabniku. Apple lahko to nadzoruje na tehnični ravni, saj oglaševalci ob zavrnitvi sledenja namesto kode prejmejo niz ničel.

Vendar že od njenega nastanka nekateri spretni razvijalci poskušajo zaobiti Applove funkcije - na to opozarja aplikacija za preprečevanje sledenja Lockdown Privacy, ki je ATT lani označila za »funkcionalno neuporabno«, navaja Forbes.

Apple. Foto: Dado Ruvic / Reuters
Apple. Foto: Dado Ruvic / Reuters
Nedavno je še ena študija pokazala, kako lahko vrzeli v Applovi funkciji ATT omogočajo velikim podjetjem, kot sta Facebook in Google, da zbirajo velike količine podatkov prve osebe, kot poroča Ars Technica. »Naše ugotovitve kažejo, da podjetja za sledenje, zlasti večja, ki imajo dostop do velikih količin podatkov prve osebe, še vedno sledijo uporabnikom v ozadju,« so zapisali raziskovalci.

Kot pravijo, se to dogaja z različnimi metodami, vključno z uporabo IP naslovov za povezovanje identifikatorjev, specifičnih za namestitev, med aplikacijami in tudi »prek prijavnih funkcij, ki jih zagotavljajo posamezne aplikacije, kot je prijava v Google ali Facebook ali e-poštni naslov«.

image_alt
Xiaomi je Applu in Samsungu napovedal vojno za življenje ali smrt

Vendar glede na to, da funkcije zasebnosti iPhona povzročajo milijardne izgube oglaševalcem, ATT do neke mere zagotovo deluje. Vedno pa bodo obstajali razvijalci, ki bodo poskušali zaobiti pravila proizvajalca iPhonov, zato bi morda lahko Apple ta vidik nekoliko bolje nadzoroval in zapiral vrzeli, navaja Forbes. Applova funkcija zagotovo ni popolna, vendar je v času, ko ljudi skrbi delovanje Facebooka in drugih, ki hlepijo po podatkih, to dober začetek.

Več iz rubrike