Applova funkcija za varovanje zasebnosti bo Facebook stala milijarde
Uporabnike iPhonov, in tudi uporabnike pametnih telefonov drugih proizvajalcev, vedno bolj skrbi varovanje svojih osebnih podatkov, zato vse več ljudi zavrača sledenje na svojih napravah. Izvršni direktor podjetja Apple Tim Cook uspešno spodbuja to področje v trženju podjetja, in v kombinaciji z novo Applovo funkcijo za varovanje zasebnosti (ATT), bodo oglaševalci v operacijskem sistemu iOS po nekaterih ocenah doživeli od 15- do 20-odstotni padec prometa.
Kako deluje Applova funkcija ATT?
Glede na nedavne podatke podjetja Lotame, ki upravlja platformo za upravljanje podatkov, bodo Applove spremembe daleč najbolj vplivale na Facebook. Lotame napoveduje vpliv na prihodke oglaševalcev v višini 16 milijard dolarjev, od tega bo YouTube utrpel udarec v višini 2,2 milijarde dolarjev, aplikacija Snap bo izgubila 546 milijonov dolarjev, Twitter pa 323 milijonov dolarjev. Največji udarec pa v letu 2022 pričakuje Facebook, ki naj bi zaradi Applove funkcije izgubil kar 12,8 milijarde dolarjev.
Funkcije zasebnosti ATT v telefonih iPhone sicer omejujejo sledenje aplikacijam tako, da prekličejo dostop do identifikatorja za oglaševalce (IDFA), edinstvene kode, dodeljene vsakemu uporabniku. Apple lahko to nadzoruje na tehnični ravni, saj oglaševalci ob zavrnitvi sledenja namesto kode prejmejo niz ničel.
Vendar že od njenega nastanka nekateri spretni razvijalci poskušajo zaobiti Applove funkcije - na to opozarja aplikacija za preprečevanje sledenja Lockdown Privacy, ki je ATT lani označila za »funkcionalno neuporabno«, navaja Forbes.
Kot pravijo, se to dogaja z različnimi metodami, vključno z uporabo IP naslovov za povezovanje identifikatorjev, specifičnih za namestitev, med aplikacijami in tudi »prek prijavnih funkcij, ki jih zagotavljajo posamezne aplikacije, kot je prijava v Google ali Facebook ali e-poštni naslov«.
Vendar glede na to, da funkcije zasebnosti iPhona povzročajo milijardne izgube oglaševalcem, ATT do neke mere zagotovo deluje. Vedno pa bodo obstajali razvijalci, ki bodo poskušali zaobiti pravila proizvajalca iPhonov, zato bi morda lahko Apple ta vidik nekoliko bolje nadzoroval in zapiral vrzeli, navaja Forbes. Applova funkcija zagotovo ni popolna, vendar je v času, ko ljudi skrbi delovanje Facebooka in drugih, ki hlepijo po podatkih, to dober začetek.
Več iz rubrike
3D tisk pozitivno vpliva na gospodarstvo
Najpogosteje 3D tisk proizvaja slušne aparate, protetične pripomočke in tekaške copate.
Bomo trajnost dosegli z jedrsko fuzijo?
Znanstveniki dosegli stabilizacijo jedrskega zlivanja, kar je dober znak za prihodnost