Spletna banka Klarna postala najbolj obetaven evropski fintech

Vrednost banke Klarna je v tem tednu poskočila na več kot 10 milijard dolarjev, s tem pa je Klarna postala paradni konj evropske fintech industrije.
Fotografija: Švedska banka Klarna je trenutno eden glavnih izzivalcev tradicionalnega bančništva in je tako med najobetavnejšimi fintech podjetij na svetu. FOTO: Arhiv podjetja
Odpri galerijo
Švedska banka Klarna je trenutno eden glavnih izzivalcev tradicionalnega bančništva in je tako med najobetavnejšimi fintech podjetij na svetu. FOTO: Arhiv podjetja

Švedska banka Klarna, ki ponuja spletne finančne storitve, je skoraj podvojila svojo oceno vrednosti podjetja. Ta je najprej znašala 5,5 milijarde dolarjev, zdaj pa je vrednost banke ocenjena na 10,6 milijarde dolarjev, kar je uradno največ za katero koli fintech podjetje v Evropi, izpostavlja CNBC.
 

Prodaja deležev Klarne


Klarna se ukvarja s spletnimi nakazili in neposrednimi plačili, najbolj opevan pa je njihov model »kupi zdaj, plačaj pozneje«. Ta kupcem omogoča nakupovanje v trgovinah na drobno, z odložitvijo plačila brez obresti.

Banka je ocenjena na 10,6 milijard dolarjev, po tem ko so prodali del svojega lastništva in tako zbrali 650 milijonov dolarjev. S prodajo deležev so obenem dobili tudi tržni delež podjetja. Prodajo je izpeljalo podjetje Silver Lake Partners, skupaj s singapurskim skladom GIC, največjim svetovnim skladom BlackRock in pa HMI Capital.
 

Vroča delnica


»Klarna je trenutno eden glavnih izzivalcev tradicionalnega bančništva in je tako med najobetavnejšimi fintech podjetij na svetu. Dejavnosti podjetja na novo definirajo izkušnjo spletne trgovine za milijone kupcev in ponudnikov. Ravno spletna prodaja pa je že več let v porastu in bo rasla še naprej,« opiše aktivnosti podjetja Jonathan Durham, direktor podjetja Silver Lake Partners, ki je izpeljalo prodajo deležev Klarne.


Osrednja konkurenta spletni banki Klarna sta še britanski Revolut in ustvarjalec programske opreme za spletna plačila Checkout.com. Vsa tri omenjena podjetja so bila pred novo vrednostjo Klarne ocenjena na 5,5 milijard dolarjev; zdaj je vrednost vsakega zagotovo večja.

Klarna pa je neposreden konkurent še ameriškemu Affirm, ki ga vodi soustanovitelj PayPala Max Levchin in avstralskemu Afterpay. Slednji je še prejšnji mesec naznanil nakup španskega podjetja Pagantis, kar jim omogoča širjenje po Evropi, to pa obenem pomeni večjo konkurenco Klarni.
 

Direktor Klarne Sebastian Siemiatkowski pravi, da kupci iščejo storitve, ki so čim bolj udobne, prilagodljive in hkrati omogočajo nadzor nad načinom plačila. Resnično smo na točki preloma tako na področju prodajne dejavnosti, kot na področju financ.
Direktor Klarne Sebastian Siemiatkowski pravi, da kupci iščejo storitve, ki so čim bolj udobne, prilagodljive in hkrati omogočajo nadzor nad načinom plačila. Resnično smo na točki preloma tako na področju prodajne dejavnosti, kot na področju financ.
Narekovalci trenda


Do danes ima aplikacija Klarna več kot 12 milijonov aktivnih uporabnikov po celem svetu. Na dan si aplikacijo naloži okoli 55.000 ljudi, pri Klarni pa pravijo, da je to skoraj trikrat več prenosov kot jih ima najbližja konkurenca.

Uspehe in novosti, ki jih uvaja Klarna, zaznavajo tako uporabniki, priznanja pa dobivajo tudi s strani medijev. Tako je CNBC Klarno v letošnjem letu uvrstil na peto mesto seznama podjetij, ki spreminjajo ustaljeno okolje in narekujejo nove trende.

»Resnično smo na točki preloma tako na področju prodajne dejavnosti, kot na področju financ,« pravi soustanovitelj Klarne in trenuten direktor Sebastian Siemiatkowski in dodaja: »na področju spletne prodaje je v zadnjem času prišlo do velikega zasuka, spremembe nakupovalnih navad pa so zdaj že otipljive in ne zgolj prazne besede. Kupci iščejo storitve, ki so nadvse udobne, prilagodljive in hkrati omogočajo nadzor nad načinom plačila.«

Več iz rubrike