Obstoječe banke potreb posameznih skupin ne nagovarjajo v zadostni meri

Udeleženci panela mednarodne konference The Future of FinTech so enotni: Potrebujemo nove banke, vendar ne takih, ki že obstajajo.
Fotografija: Banke se bodo morale odzvati na spremembe, ki se odvijajo na področju digitalnega poslovanja. FOTO: Leon Vidic/Delo
Odpri galerijo
Banke se bodo morale odzvati na spremembe, ki se odvijajo na področju digitalnega poslovanja. FOTO: Leon Vidic/Delo

V tem tednu je potekala mednarodna videokonferenca na temo finančne tehnologije (fintech), ki se v zadnjih letih vedno bolj razvija. Gre za uporabo digitalnih medijev pri finančnem poslovanju oziroma pri izvajanju transakcij. Sem spadajo tudi kriptovalute in vpeljava tehnologije v bančno poslovanje.

Jon Zanoff je konferenco odprl z dejstvom, da je na območju ZDA sicer precej ponudnikov bančnih storitev, vendar pa je še veliko prostora za nove akterje na tem področju.
 
Ron Shevlin je komentiral, da potrebujemo nove banke, vendar ne takih, ki že obstajajo. Američani so namreč precej nezadovoljni z bančnimi storitvami. Smiselno bi bilo delati na odprtju več takih bank, ki bi nagovarjale specifične potrebe ljudi; da bi bile torej prilagojene neki skupini ljudi.
 
Jatin Rajput je pristavil, da tradicionalne banke delujejo na horizontalen način. Hkrati ne nudijo dovolj dobre pomoči malim podjetjem. Smiselno bi se bilo vprašati, kdo so njihovi uporabniki in kaj si na področju finančnih storitev želijo ter temu slediti.
 
Sandra Ro je dejala, da banke po posameznih državah delujejo precej različno. Treba je vedeti, da so stranke precej različne glede na potrebe, ki si jih želijo od finančnih institucij. Se pa način bančništva spreminja in prilagaja strankam.

Smiselno bi bilo vzpostaviti povezave med bankami in fintech

 
Rajput je v nadaljevanju pogovora povedal, da bodo morali finančni ponudniki, če bodo želeli zagotoviti več funkcionalnosti, vzpostaviti tudi več podporne infrastrukture. Meni, da bodo gospodarske panoge po epidemiji v polnem razmahu. Takrat se bo po njegovem mnenju pokazal velik potencial fintecha na področju transakcij.
 
Shevlin je pripomnil, da se bo velik pomen pokazal v učinkoviti distribuciji. Banke bi same lahko porabile leta in leta, da bi implementirale nekatere digitalne načine transakcij. Prav zato bi se jim splačalo, če bi se povezale s fintech podjetji, kar bi bila za obe strani zmagovalna poteza.



Zanoff je dodal, da je danes precej bančnih infrastruktur v slabem stanju. Na velike banke se izvaja pritisk, da bi morale uvesti nekatere spremembe in izboljšave na področju digitalizacije. Po njegovem mnenju bi bilo smiselno in prav, da se bančništvo še naprej razvija.
 

Obdobje po epidemiji in razvoj fintecha

 
Z razvojem tehnologije se čedalje bolj širijo tudi možnosti tovrstnega finančnega poslovanja. Tudi banke poslujejo v čedalje bolj digitalnem okolju. Podjetja se bomo morala tem trendom prilagoditi, sicer se jim slabo piše, meni Zanoff.
 
Rajput je dodal, da po epidemija tudi na dolgi rok vplivala na način, kako bodo ljudje komunicirali med sabo. Verjame, da bodo virtualna srečanja tudi po epidemiji del našega vsakdana. Meni, da si lahko obetamo številne spremembe, ki bodo po njegovem mnenju usmerjene na bolje.



Rojeva je pristavila, da verjame, da bo svet po koncu epidemije deloval še bolje kot pred njenim pojavom. Povezava med komunikacijo in fintechom bo še boljša kot prej. Bi pa po njenem mnenju morala država narediti več na tem področju, da bi do sprememb prišlo hitreje.
 

Na področju fintecha veliko ponudbe, uporabniki so zmedeni

 
Rajputovo mnenje je, da je bilo na področju finančne tehnologije v globalnem smislu že veliko narejenega, bi se pa bilo smiselno usmeriti k izboljševanjem pogojev poslovanja in varnosti. Fintech je pripomogel tudi k izboljšanju uporabniške izkušnje.
 
Shevlin meni, da je na področju fintecha veliko ponudnikov, izbire, zaradi česar je uporabnik velikokrat zmeden. Zagotoviti bi mu bilo treba pomoč v obliki platforme, da bi lahko primerjal ponudbe in izbral zase najboljšo.

Za uspešno implementacijo finančne tehnologije bodo ključna partnerstva
 
Shevlin je v zvezi z implementacijo finančne tehnologije v različne segmente človekovega delovanja poudaril pomen partnerstev med ponudniki fintech, bankami in podjetji. Banke se bodo morale odzvati na spremembe, ki se odvijajo na področju digitalnega poslovanja.



Rajput je izpostavil pomen vključitve nove tehnologije v poslovanje z namenom, da bodo podjetja in banke svojim strankam lahko ponudila nove storitve.
 

Kaj se obeta v prihodnjih letih?

 
Kot pravi Zanoff, bodo imeli tradicionalni finančni ponudniki težave pri prilagajanju novemu sistemu. Pri tem bo bistvena učinkovita komunikacija z zaposlenimi, poslovnimi partnerji in strankami. Veliko bodo k hitrejšim spremembam lahko pripomogla izobraževanja na tem področju.
 

Več iz rubrike