Močan dolar je izbrisal milijarde dobičkov ameriških podjetij
- Močan dolar briše milijarde dobičkov ameriških podjetij.
- Dvig valute na najvišjo raven v zadnjih 20 letih jemlje svoj davek podjetjem z globalnimi operacijami.
- Močan dolar je izbrisal milijarde dolarjev prodaje ameriških podjetij v drugem četrtletju, zaradi česar so mnoga zmanjšala svoje smernice strategije za preostanek leta.
Valutni šok je zmedel obdobje dobičkov in zaslužkov, ki so ga natančno preučevali zaradi znakov slabitve svetovnega gospodarstva, saj visoka inflacija in strožja denarna politika obremenjujeta povpraševanje podjetij in potrošnikov.
Gospodarski podatki že nakazujejo umik nekaterih do sedaj cvetočih dejavnosti, saj inflacija zmanjšuje realno kupno moč potrošnikov.
"Tudi če bi se dvig dolarja tu ustavil, bi bila krepitev, ki smo ji bili priča v zadnjih 12 mesecih, dovolj, da bi spodbudila nadaljnje znižanje ocen dobička samo zaradi valutnih valut," je dejal Max Kettner, strateg pri HSBC.
Dolar so je podprla FED, saj so oblikovalci politik v Washingtonu hitro zvišali obrestne mere, da bi umirili inflacijo, ki je junija dosegla 40-letni vrh.
Po poročanju Financial TImes se pričakuje, da bodo naslednji teden poskrbeli za še eno skokovito zvišanje obrestnih mer in letos še naprej zaostrovali politiko, da bi omejili povpraševanje, s čimer bodo dvignili obrestne mere daleč nad primerljive v Evropi in na Japonskem.
Višje obrestne mere običajno pritegnejo tuje vlagatelje, kar poveča povpraševanje po valuti.
Toda ameriška podjetja z velikimi podjetji v tujini trpijo zaradi močnega dolarja, ki znižuje vrednost njihove mednarodne prodaje in jih dela manj konkurenčne v primerjavi z lokalnimi tekmeci.
Upočasnitev po vsej Evropi in zaustavitve na Kitajskem, namenjene zajezitvi širjenja primerov Covid-19, so prav tako trn v peti za ameriška podjetja z velikimi tujimi operacijami, saj povpraševanje upada.
V preteklem tednu je IBM opozoril, da bi lahko krepitev zelenega denarja zmanjšala njegove letošnje prihodke za 3,5 milijarde dolarjev, vključno s približno 900 milijoni dolarjev v drugem četrtletju.
Johnson & Johnson je zmanjšal svoje smernice, saj je proizvajalec ustne vodice Listerine opozoril, da bi hitra rast dolarja lahko letos zmanjšala prodajo za 4 milijarde dolarjev.
Valutni pritisk na proizvajalca cigaret Philip Morris je v četrtletju presegel 500 milijonov dolarjev; Pretočno omrežje Netflix, katerega oddaje vključujejo dramo Stranger Things, je ocenilo, da je med aprilom in junijem zaradi močnega dolarja zahtevalo 339 milijonov dolarjev prodaje.
Pričakuje se, da se bo ta skupina povečala, ko bodo titani tehnološke industrije, kot sta Apple in Microsoft, ki ustvarjata znaten del svojega poslovanja zunaj ZDA, v prihodnjih dneh objavili četrtletne rezultate.
Valutni šok je zmedel obdobje zaslužkov, ki so ga natančno preučevali zaradi znakov slabitve svetovnega gospodarstva, saj visoka inflacija in strožja denarna politika obremenjujeta povpraševanje podjetij in potrošnikov.
Gospodarski podatki že nakazujejo umik dejavnosti, saj inflacija zmanjšuje realno kupno moč potrošnikov.
Dobički bi bili še boljši
Za zdaj ostaja dobiček v drugem četrtletju precej visok, saj naj bi se na splošno povečal za 10 odstotkov glede na leto prej. Toda ta številka bi bila morda bližje 12 odstotkom, če ne bi bilo učinka močnega dolarja, je ocenil Jonathan Golub, vodja ameriške delniške strategije pri Credit Suisse.
Dejal je, da vsaka 8- do 10-odstotna rast dolarskega indeksa zmanjša približno 1 odstotek dobička S&P 500. "Zaslužki prihajajoin so res super, a predstavljajte si, koliko boljši bi bili, če dolar ne bi bil tako močan," je dejal Golub.
Šibak evro je dobra novica - a za koga?
Evrski izvozniki na ameriški trg se tega lahko veselijo, saj se z zniževanjem vrednosti evra v primerjavi z dolarjem krepi njihova cenovna konkurenčnost, kar preprosto povedano pomeni, da so njihovi izdelki cenovno dostopnejši za ameriške kupce.
Šibkejši evro lahko gre na roko tudi tistim ponudnikom z evrskega območja, ki računajo na ameriške turiste. Namreč, ker je evro šibkejši, je nasprotno dolar vreden več, s tem pa je večja kupna moč ameriških turistov v državah z evrom. In obratno: šibkejši evro je zelo slaba situacija za turiste iz Evrope, ki bi radi obiskali ZDA. Podobno je za evrske spletne kupce, ki bi si radi kaj naročili iz kake ameriške spletne trgovine in si kupljeno dali poslati na evrsko območje.
Kot smo navedli zgoraj je trenutna valutna situacija zelo slaba za ameriške izvoznike v evrske države. Zaradi tečajnih razlik bodo manj cenovno konkurenčni, zato je pričakovati, da se jim utegne zmanjšati prodaja evrskim kupcem.
Kot smo že omenili, bi bilo v splošnem za vsa gospodinjstva slabo, če se morajo spoprijemati z uvoženo inflacijo, delno kot posledico tečajnih razlik. In, kot rečeno, s surovinami se večinoma trguje v dolarjih, to pa pomeni, da nekje v verigi prihaja do prelivanja inflacijskih pritiskov.
Več iz rubrike
Javnofinančna gibanja ugodna, a z negativnimi tveganji
Novi podatki Fiskalnega sveta na voljo. In kakšna je projekcija prihodnosti?
Kateri so 4 razlogi zakaj imajo samski višje denarne stroške?
Samski stan ima svoje prednosti, toda med njimi v večini ni tistih, ki so denarne narave.