Klarna je postala najvrednejše fintech podjetje v Evropski uniji

Stockholm je prestolnica, kjer se razvije največ več kot milijardo vrednih zagonskih podjetij na prebivalca, med njimi je tudi Klarna.
Fotografija: Spletna prodaja ne pozna meja, zato je lastnikom Klarne pomembno, da pokrijejo kar največji del sveta. Foto: Pixabay
Odpri galerijo
Spletna prodaja ne pozna meja, zato je lastnikom Klarne pomembno, da pokrijejo kar največji del sveta. Foto: Pixabay

Švedsko finančnotehnološko zagonsko podjetje Klarna je bilo pred potencialno prvo javno ponudbo delnic (IPO) po novem krogu financiranja ocenjeno na rekordnih 5,5 milijard dolarjev. Švedski predplačniški sistem »kupi zdaj in plačaj kasneje« se je z zadnjo finančno injekcijo povečal za kar 460 milijonov dolarjev. Vanj so vložili vlagatelji iz Silicijeve doline, podjetje Dragoneer, pa državna Banka Avstralije, dobršen delež pa je prispevala tudi največja svetovna skupina za upravljanje premoženja BlackRock.

»Na tej točki lahko resno začnemo razmišljati o vstopu na borzni trg, kar bi seveda pomenilo ogromno dodatnega dela, zdaj pa so v resnici vse moči vodstva in zaposlenih uprte v čim hitrejšo rast in razvoj podjetja,« je za Financial Times povedal Sebastian Siemiatkowski, izvršni direktor.

Klarna je zadnje tehnološko podjetje v seriji izredno uspešnih švedskih zgodb, kot je glasbena platofrma Spotify, pa podjetji, ki ustvarjata video igre King in Mojang. Stockholm je prestolnica, kjer se razvije največ več kot milijardo vrednih zagonskih podjetij na prebivalca. Številke pri omenjeni statistiki gredo v prid le še Silicijevi dolini.

Sistem plačevanja s Klarno v Sloveniji še ni mogoč. Foto: PrintScreen
Sistem plačevanja s Klarno v Sloveniji še ni mogoč. Foto: PrintScreen
Podjetje so ustanovili trije prijatelji iz ekonomske fakultete, ki so leta 2005 svojo idejo spletnega predplačniškega sistema plačevanja tudi uresničili in danes žanjejo velike uspehe. Na leto se namreč kar 30 milijard dolarjev prometa obrne le iz spletnega poslovanja s pohištvenim gigantom Ikea in ponudnikom oblačil in modnih dodatkov Asos. Kupci pri spletnem kupovanju pri obeh dobijo račun le enkrat na mesec.

Še pred morebitnim vstopom na borzo, pa so vse moči vodstva in zaposlenih usmerjene v širjenje poslovanja in osvajanja visokokonkurenčnega ameriškega trga, želijo pa si strumno stopiti tudi na avstralski trg, kjer že utečeno sodelujejo z državno avstralsko banko. »Spletna prodaja ne pozna meja in tudi najmanjša podjetja lahko svoje produkte in storitve prodajajo po vsem svetu, zato je pomembno, da tudi s sistemom plačevanja preko Klarne pokrijemo kar največji del sveta,« je za konec še dodal Siemiatkowski.

Več iz rubrike