Cene litija pognalo v višave
»Podjetja, ki so v litij-ionski industriji so v najboljšem položaju v zadnjih petih letih«, pravi Pedro Palandrani iz podjetja Global X Lithium.
Odpri galerijo
Naraščajoče povpraševanje po litiju spodbuja naraščanje cen kovin, ki se uporabljajo za izdelavo baterij za električna vozila. Poznavalci so zaskrbljeni, da kljub širitvam, zaloge ne bodo zadostovale za izpolnitev proizvodnih načrtov. Lansko leto so finančni viri zaradi pandemije hitro presahnili. Letos pa so zaradi napovedanih naraščajočih cen bolj optimistični.
Nekateri proizvajalci avtomobilov in delov baterij, kot so na primer General Motors, Ford Motor in LG Energy Solution, so v začetku leta dejali, da bodo za električna vozila porabili milijarde dolarjev. Albermarle Corp, Livent Corp in nekaj drugih proizvajalcev litija, se trudijo, da bi ga proizvedli več. Vendar so nekateri analitiki zaskrbljeni, da trenuten poskok cene ne bo dovolj spodbuden, da bi lahko izpolnili pričakovani val novih modelov električnih vozil sredi desetletja.
Ob tem je predsednik združenih držav Amerike, Joe Biden, predlagal, naj se porabi 174 milijard dolarjev za povečanje prodaje vozil in infrastrukturo. Tudi Evropska unija ima podobne načrte, saj želi dohiteti Kitajsko, ki je svetovni voditelj na področju električnih vozil.
Po podatkih Benchmark Mineral Intelligence, ponudnika cen surovin, naj bi lansko leto te poteze pomagale dvigniti ceno litija za 59 odstotkov. Paul Graves, izvršni direktor družbe Livent Corp, je dejal, da je naraščajoče povpraševanje temeljna prelomnica njihove proizvodnje. Letno proizvodnjo litija naj bi podvojili na 115 tisoč ton. »Za industrijo litija bo pravi izziv, v kratkem času izdelati dovolj kvalitetnega materiala«, opozarja Graves.
Albermarle, ki je največji proizvajalec litija, želi do konca leta, ko bo končal dva gradbena projekta, podvojiti proizvodne zmogljivosti na 175 tisoč. Drugi največji proizvajalec litija je Čilski SQM, ki ima v načrtu povečati proizvodnjo za 71 odstotkov oziroma na 120 tisoč ton, do konca leta.
Chris Berry, neodvisni svetovalec za industrijo litija, meni, da bo naslednje leto kritično. Skrbi ga, da bodo zaradi pomanjkanja zalog litija začele cene še bolj strmo naraščati. Povišanje cen je sicer pomagalo vsem večjim proizvajalcem, vključno s kitajskim Ganfeng Lithium, do večjega dobička v prvem četrtletju. Na okrevanje zaradi velikega povpraševanja letos, pa upa tudi kitajska družba Tianqi Lithium Corp, ki je zaradi nizkih cen litija v prejšnjih letih, zelo zadolžena.
Benchmark napoveduje, da se bo povpraševanje po beli kovini zelo povečalo. Iz lanskoletnih 320 tisoč ton na leto naj bi do leta 2025 povpraševanje naraslo na milijon ton na leto. Predvidevanja temeljijo predvsem na dejstvu, da mnogi proizvajalci načrtujejo lansiranje nove vozne parke električnih vozil.
V letu 2025 naj bi povpraševanje preseglo ponudbo za vsaj 200 tisoč ton. Cene litija bodo morale še zrasti, da bodo prepričale proizvajalce, da so dodatni rudniki nujno potrebni. To pa bo vplivalo tudi na ceno električnih vozil.
Analitiki se bojijo, da litija ne bo dovolj
Nekateri proizvajalci avtomobilov in delov baterij, kot so na primer General Motors, Ford Motor in LG Energy Solution, so v začetku leta dejali, da bodo za električna vozila porabili milijarde dolarjev. Albermarle Corp, Livent Corp in nekaj drugih proizvajalcev litija, se trudijo, da bi ga proizvedli več. Vendar so nekateri analitiki zaskrbljeni, da trenuten poskok cene ne bo dovolj spodbuden, da bi lahko izpolnili pričakovani val novih modelov električnih vozil sredi desetletja.
174 milijard dolarjev za povečanje prodaje
Ob tem je predsednik združenih držav Amerike, Joe Biden, predlagal, naj se porabi 174 milijard dolarjev za povečanje prodaje vozil in infrastrukturo. Tudi Evropska unija ima podobne načrte, saj želi dohiteti Kitajsko, ki je svetovni voditelj na področju električnih vozil.
Bo proizvajalcem uspelo izpolniti načrte?
Po podatkih Benchmark Mineral Intelligence, ponudnika cen surovin, naj bi lansko leto te poteze pomagale dvigniti ceno litija za 59 odstotkov. Paul Graves, izvršni direktor družbe Livent Corp, je dejal, da je naraščajoče povpraševanje temeljna prelomnica njihove proizvodnje. Letno proizvodnjo litija naj bi podvojili na 115 tisoč ton. »Za industrijo litija bo pravi izziv, v kratkem času izdelati dovolj kvalitetnega materiala«, opozarja Graves.
Albermarle, ki je največji proizvajalec litija, želi do konca leta, ko bo končal dva gradbena projekta, podvojiti proizvodne zmogljivosti na 175 tisoč. Drugi največji proizvajalec litija je Čilski SQM, ki ima v načrtu povečati proizvodnjo za 71 odstotkov oziroma na 120 tisoč ton, do konca leta.
Naslednje leto bi kritično
Chris Berry, neodvisni svetovalec za industrijo litija, meni, da bo naslednje leto kritično. Skrbi ga, da bodo zaradi pomanjkanja zalog litija začele cene še bolj strmo naraščati. Povišanje cen je sicer pomagalo vsem večjim proizvajalcem, vključno s kitajskim Ganfeng Lithium, do večjega dobička v prvem četrtletju. Na okrevanje zaradi velikega povpraševanja letos, pa upa tudi kitajska družba Tianqi Lithium Corp, ki je zaradi nizkih cen litija v prejšnjih letih, zelo zadolžena.
Povpraševanje se bo še povečalo
Benchmark napoveduje, da se bo povpraševanje po beli kovini zelo povečalo. Iz lanskoletnih 320 tisoč ton na leto naj bi do leta 2025 povpraševanje naraslo na milijon ton na leto. Predvidevanja temeljijo predvsem na dejstvu, da mnogi proizvajalci načrtujejo lansiranje nove vozne parke električnih vozil.
V letu 2025 naj bi povpraševanje preseglo ponudbo za vsaj 200 tisoč ton. Cene litija bodo morale še zrasti, da bodo prepričale proizvajalce, da so dodatni rudniki nujno potrebni. To pa bo vplivalo tudi na ceno električnih vozil.
Več iz rubrike
Javnofinančna gibanja ugodna, a z negativnimi tveganji
Novi podatki Fiskalnega sveta na voljo. In kakšna je projekcija prihodnosti?
Kateri so 4 razlogi zakaj imajo samski višje denarne stroške?
Samski stan ima svoje prednosti, toda med njimi v večini ni tistih, ki so denarne narave.