Tudi v teh časih ne pozabimo na poslovno mreženje
O

Ali vemo, kaj je naš trenutni kapital iz vidika obstoječih kontaktov?
Fotografija: Povezovanje z ljudmi v poslu ne sme nikoli zamreti.
Povezovanje z ljudmi v poslu ne sme nikoli zamreti.

S poslovnim in socialnim mreženje živim in diham že zadnja 3 leta. Vse kar danes sem, gre zahvala veščinam poslovnega mreženja oziroma posameznikom, ki sem jih na osnovi teh veščin spoznal. Ves ta čas načrtno izpopolnjujem sistem poslovnega mreženja in v zadnjem letu uspešno prenašam znanje naprej.

Skupinam in posameznikom pomagam, kako graditi osebni odnos v okviru poslovnega mreženja, kako začeti pogovor, kako navezovati stike, kako čez čas pridobiti več poslovnih pobud, informacij in pravih oseb v svoji poslovni mreži. V Sloveniji sem prvi, ki je na osnovi lastnih izkušenj in večletnem raziskovanju razvil način, kako lahko vsak od nas postavi lasten sistem poslovnega mreženja in ima iz tega naslova boljšo prihodnost.  
 
Zakaj smo v »dobrih časih« podcenjevali mreženje?

Zakaj so nekateri pred virusom, v dobrih časih, ko je bila blaginja, podcenjevali mreženje? So imeli enostavno vsega preveč, jim je bilo vse preveč dostopno in zadnja stvar s katero so se želeli ukvarjati so bili ljudje? 
 
Neizbežno je, da se bodo zaradi trenutne situacije določene zadeve spremenile. Mali procent posameznikov bo iz tega naslova profitiral, žal pa se nas bo večina morala drastično prilagoditi novo nastali situaciji. Prilagoditev bo sigurno lažja v kolikor se odpremo in osredotočimo na posameznike, ki so trenutno del naše poslovne in socialne mreže.
 
Zdaj je pravi čas, da ozavestimo, kako bi bilo dobro imeti v bazi, v telefonu prave kontakte, prave osebe. S pravimi kontakti lahko dobimo prave informacije, nove pobude in nove poslovne priložnosti.  Iz tega naslova moramo črpati motivacijo za reševanje novih izzivov in za načrtno aktiviranje s ciljem ojačati svojo obstoječo poslovno in socialno mrežo.

Iskreni moramo biti do sebe in si priznati, da v kolikor v preteklosti nismo uspeli postaviti kvalitetne poslovne in socialne mreže,  smo si sami krivi. Danes ni nobene potrebe po izgovorih in osebnem smetenju v smislu, da so samo drugi krivi za nastalo situacijo, da nas je strah, da nismo dovolj dobri, da smo preponosni prositi za pomoč itd… Obenem se moramo zavedati, da v kolikor se v bodoče ne bomo aktivirali bomo na dolgi rok škodovali predvsem sebi. Ne smemo biti sami sebi največji sovražnik in si dovoliti, da nas vodijo zgolj pretekle izkušnje in čustva.   

Ocenimo stanje
 
Potrebno je narediti evalvacijo naših preteklih aktivnosti s ciljem dobiti jasno sliko s čim operiramo. Kakšen je naš temelj oziroma osnova, ko razmišljamo o mreženju? V kolikor še nimamo baze poslovnih in socialni kontaktov, je danes skrajni čas, da si jo uredimo. Ali vemo, kaj je naš trenutni kapital iz vidika obstoječih kontaktov?

Imamo na enem mestu zabeleženo, koga smo v preteklosti spoznali, kje so oni danes, kaj počnejo, kako dobro jih poznamo in kako dobro oni poznajo nas?  Danes smo namreč vredni toliko, kot imamo določenega znanja in koliko pravih oseb poznamo. Manj je pomembno, zakaj nečesa nismo v preteklosti delali, razumeli ali pa ozavestili. Pomembno je, da se danes aktiviramo in se vprašamo, katere izzive moramo rešiti, kakšni so naši cilji za prihodnost in kako nam pri vsem tem lahko pomaga poslovna mreža.

Povežimo se
 
Skušajmo biti  proaktivni v smislu, da se začnemo ukvarjati s posamezniki iz obstoječe poslovne mreže in s posamezniki, ki jih še ne poznamo in smo ocenili, da bi nam lahko pomagali.  Aktivirajmo se na družabnih omrežjih, obrnimo kakšen telefon več, pošljimo elektronsko pošto, naredimo vse kar je potrebno, da stopimo v kontakt z željeno osebo. Zdaj ni čas za paniko in strah, poskušajmo iz situacije potegniti najboljše in če se do sedaj nismo ukvarjali z ljudmi, je pravi čas, da to storimo sedaj. Na tak način bomo lažje pomagali drugim in sebi.
 
Ne glede na našo obstoječo situacijo, na novo nastale izzive je iz vidika dolgoročnega grajenja odnosa in rasti naše mreže izredno pomembno, da ostane naš fokus na sogovorniku. Vedno moramo preveriti, kako so oni in dobiti morajo jasen signal, da smo tudi mi pripravljeni pomagati njim in ne da smo jih kontaktirali zgolj, ker imamo izziv.
 
Škoda je samo, da se mora zgoditi nekaj slabega, da ugotovimo, da smo sami nemočni in da potrebujemo prave osebe v svoji bližini. Bodimo proaktivni in ostanimo povezani.

*Boško Praštalo je strokovnjak za mreženje in lastnik licence Superbrands

Več iz rubrike

Komentarji: