Tudi če bi me izbrali, bi ponudbo za delo zavrnila

»Neodzivnost, izjemno skopa komunikacija, dolgotrajni postopki, povrhu vsega pa še popolnoma neosebni odnos. Tudi če bi bila izbrana, bi ponudbo zavrnila.«
Fotografija: Tudi ta kriza bo enkrat minila. Ponovno se bomo znašli v situaciji, ko bomo zaposlovali in potrebovali najboljše na trgu. FOTO: Getty Images/iStockphoto
Odpri galerijo
Tudi ta kriza bo enkrat minila. Ponovno se bomo znašli v situaciji, ko bomo zaposlovali in potrebovali najboljše na trgu. FOTO: Getty Images/iStockphoto

S pričujočimi besedami je kolegica opisala svoje zaposlitvene izkušnje v zadnjih mesecih. Z marcem je ostala brez dela. Pa ne zato, ker bi ne bila v svojem delu uspešna. Aktualne razmere so podjetje pripeljale v situacijo, ko je bilo primorano racionalizirati poslovanje in zmanjšati število zaposlenih. Aktivno se je lotila iskanja novega kariernega izziva in ga na koncu tudi dobila. Danes je zadovoljna. Žal pa je tekom procesa iskanja dela stopila v stik s kar nekaj različnimi delodajalci in na tej poti doživela veliko neprijetnih izkušenj. Njena zgodba in izkušnja pa ni edina. In delodajalci s katerimi je tako ali drugače stopila v stik bodo v njenih očeh vselej imeli črno piko.


Moč izbire je danes v rokah delodajalcev, po krizi bo ponovno drugače


Izgubiti delo predstavlja eno izmed najbolj stresnih situacij v življenju. Izgubiti delo v času koronavirusa pa za marsikoga predstavlja še toliko težjo in čustveno intenzivnejšo izkušnjo. Le ta se lahko kaže v povečani občutljivosti, ranljivosti, izgubi samospoštovanja, nemoči, strahu. Nekaj podobnega smo doživeli z recesijo med leti 2008 in 2014, ko je brezposelnost naglo poskočila. Moč je prešla v roke delodajalcev in lahko so izbirali. Podjetja so prejela tudi po nekaj sto do nekaj tisoč prijav na le eno razpisano delovno mesto. Spomini na to obdobje so še zelo živi.


Naše podjetje smo ustanovili leta 2010 prav v času recesije. Posledično smo v prvih štirih letih čutili in dihali s kandidati. Vse prevečkrat smo bili negativno presenečeni nad odnosom delodajalec - kandidati. Z 2015 in vse do korona obdobja pa se je slika popolnoma obrnila. Potrebe bo kadrih so se močno povečale in z njimi tudi bitka za talenti. Moč izbiranja je prešla v roke kandidatov. Podjetja s slabo znamko delodajalca so imela ogromno izzivov pri pridobivanju kadrov. Za nekatera je to bila misija nemogoče. In ob tem se je dobro zavedati, da na šibko znamko delodajalca neposredno vpliva tudi negativna percepcija kandidatov na trgu, ki v taki ali drugačni obliki stopajo v krogotok delodajalca.


Tudi danes nas kandidati spremljajo in si ustvarjajo menja

Kandidati, ki so tekom zaposlitvenega postopka deležni pozitivne izkušnje, četudi zaposlitve ne dobijo, bodo delili svojo dobro izkušnjo naprej. FOTO: Getty Images/iStockphoto
Kandidati, ki so tekom zaposlitvenega postopka deležni pozitivne izkušnje, četudi zaposlitve ne dobijo, bodo delili svojo dobro izkušnjo naprej. FOTO: Getty Images/iStockphoto

Danes se ponovno nahajamo v situaciji, ko lahko kot delodajalci izbiramo. Toda vedimo, da nas kandidati tudi danes spremljajo. Na podlagi tega kar slišijo, vidijo, preberejo in predvsem tistega, kar doživljajo in začutijo neposredno tekom zaposlitvenega kroga, si o nas kot delodajalcu ustvarjajo menja. Percepcija kandidatov, ki danes iščejo delo morda za nas ni najbolj relevantna. Morda nismo v situaciji, da lahko zaposlujemo. A to naj ne bo razlog, da bi pozabili na ohranjanje odnosov z vsemi kandidati, ki vstopajo in bodo še vstopili v naš krogotok.
 
Trenutne razmere so lahko tudi priložnost, da kandidatom odpremo vrata in okna na stežaj, da pobližje spoznajo našo kulturo in začutijo, kako pri nas živimo vrednote podjetja ter udejanjamo naše poslanstvo. Četudi v kratkem še ne načrtujemo zaposlovanja, je proaktivna komunikacija s kandidati naša najboljša investicija v prihodnost. 


Tudi ta kriza bo enkrat minila. Ponovno se bomo znašli v situaciji, ko bomo zaposlovali in potrebovali najboljše na trgu. Ponovno si bomo želeli biti magnet za talente. A takrat bo cikel moč podal v roke kandidatov. Takrat bodo oni tisti, ki bodo lahko izbirali. In izbrali bodo podjetja, ki so tudi v težjih časih ohranjala kakovostne odnose.
 
Kandidati, ki so tekom zaposlitvenega postopka deležni pozitivne izkušnje, četudi zaposlitve ne dobijo, bodo delili svojo dobro izkušnjo naprej. Postali bodo naši ambasadorji. Njihova percepcija v vsakem trenutku neposredno vpliva na našo privlačnost kot delodajalca. Močnejša kot je in več ambasadorjem kot znamo v svojem krogotoku ustvariti, večji magnet za kadre bomo postali.

Predvsem pa bodimo človeški v najširšem pomenu te besede. Imejmo v mislih, da se v današnjih časih marsikdo nahaja v težkih ali celo zelo težkih razmerah. Glede na rast števila brezposelnih lahko pričakujemo še večje število ponudb za delo, več klicev kandidatov in več e-pošte. 

Več iz te teme:

Več iz rubrike