Tudi če bi me izbrali, bi ponudbo za delo zavrnila
»Neodzivnost, izjemno skopa komunikacija, dolgotrajni postopki, povrhu vsega pa še popolnoma neosebni odnos. Tudi če bi bila izbrana, bi ponudbo zavrnila.«
Odpri galerijo
S pričujočimi besedami je kolegica opisala svoje zaposlitvene izkušnje v zadnjih mesecih. Z marcem je ostala brez dela. Pa ne zato, ker bi ne bila v svojem delu uspešna. Aktualne razmere so podjetje pripeljale v situacijo, ko je bilo primorano racionalizirati poslovanje in zmanjšati število zaposlenih. Aktivno se je lotila iskanja novega kariernega izziva in ga na koncu tudi dobila. Danes je zadovoljna. Žal pa je tekom procesa iskanja dela stopila v stik s kar nekaj različnimi delodajalci in na tej poti doživela veliko neprijetnih izkušenj. Njena zgodba in izkušnja pa ni edina. In delodajalci s katerimi je tako ali drugače stopila v stik bodo v njenih očeh vselej imeli črno piko.
Izgubiti delo predstavlja eno izmed najbolj stresnih situacij v življenju. Izgubiti delo v času koronavirusa pa za marsikoga predstavlja še toliko težjo in čustveno intenzivnejšo izkušnjo. Le ta se lahko kaže v povečani občutljivosti, ranljivosti, izgubi samospoštovanja, nemoči, strahu. Nekaj podobnega smo doživeli z recesijo med leti 2008 in 2014, ko je brezposelnost naglo poskočila. Moč je prešla v roke delodajalcev in lahko so izbirali. Podjetja so prejela tudi po nekaj sto do nekaj tisoč prijav na le eno razpisano delovno mesto. Spomini na to obdobje so še zelo živi.
Naše podjetje smo ustanovili leta 2010 prav v času recesije. Posledično smo v prvih štirih letih čutili in dihali s kandidati. Vse prevečkrat smo bili negativno presenečeni nad odnosom delodajalec - kandidati. Z 2015 in vse do korona obdobja pa se je slika popolnoma obrnila. Potrebe bo kadrih so se močno povečale in z njimi tudi bitka za talenti. Moč izbiranja je prešla v roke kandidatov. Podjetja s slabo znamko delodajalca so imela ogromno izzivov pri pridobivanju kadrov. Za nekatera je to bila misija nemogoče. In ob tem se je dobro zavedati, da na šibko znamko delodajalca neposredno vpliva tudi negativna percepcija kandidatov na trgu, ki v taki ali drugačni obliki stopajo v krogotok delodajalca.
Danes se ponovno nahajamo v situaciji, ko lahko kot delodajalci izbiramo. Toda vedimo, da nas kandidati tudi danes spremljajo. Na podlagi tega kar slišijo, vidijo, preberejo in predvsem tistega, kar doživljajo in začutijo neposredno tekom zaposlitvenega kroga, si o nas kot delodajalcu ustvarjajo menja. Percepcija kandidatov, ki danes iščejo delo morda za nas ni najbolj relevantna. Morda nismo v situaciji, da lahko zaposlujemo. A to naj ne bo razlog, da bi pozabili na ohranjanje odnosov z vsemi kandidati, ki vstopajo in bodo še vstopili v naš krogotok.
Trenutne razmere so lahko tudi priložnost, da kandidatom odpremo vrata in okna na stežaj, da pobližje spoznajo našo kulturo in začutijo, kako pri nas živimo vrednote podjetja ter udejanjamo naše poslanstvo. Četudi v kratkem še ne načrtujemo zaposlovanja, je proaktivna komunikacija s kandidati naša najboljša investicija v prihodnost.
Tudi ta kriza bo enkrat minila. Ponovno se bomo znašli v situaciji, ko bomo zaposlovali in potrebovali najboljše na trgu. Ponovno si bomo želeli biti magnet za talente. A takrat bo cikel moč podal v roke kandidatov. Takrat bodo oni tisti, ki bodo lahko izbirali. In izbrali bodo podjetja, ki so tudi v težjih časih ohranjala kakovostne odnose.
Kandidati, ki so tekom zaposlitvenega postopka deležni pozitivne izkušnje, četudi zaposlitve ne dobijo, bodo delili svojo dobro izkušnjo naprej. Postali bodo naši ambasadorji. Njihova percepcija v vsakem trenutku neposredno vpliva na našo privlačnost kot delodajalca. Močnejša kot je in več ambasadorjem kot znamo v svojem krogotoku ustvariti, večji magnet za kadre bomo postali.
Predvsem pa bodimo človeški v najširšem pomenu te besede. Imejmo v mislih, da se v današnjih časih marsikdo nahaja v težkih ali celo zelo težkih razmerah. Glede na rast števila brezposelnih lahko pričakujemo še večje število ponudb za delo, več klicev kandidatov in več e-pošte.
Moč izbire je danes v rokah delodajalcev, po krizi bo ponovno drugače
Izgubiti delo predstavlja eno izmed najbolj stresnih situacij v življenju. Izgubiti delo v času koronavirusa pa za marsikoga predstavlja še toliko težjo in čustveno intenzivnejšo izkušnjo. Le ta se lahko kaže v povečani občutljivosti, ranljivosti, izgubi samospoštovanja, nemoči, strahu. Nekaj podobnega smo doživeli z recesijo med leti 2008 in 2014, ko je brezposelnost naglo poskočila. Moč je prešla v roke delodajalcev in lahko so izbirali. Podjetja so prejela tudi po nekaj sto do nekaj tisoč prijav na le eno razpisano delovno mesto. Spomini na to obdobje so še zelo živi.
Izgubiti delo predstavlja eno izmed najbolj stresnih situacij v življenju.
Naše podjetje smo ustanovili leta 2010 prav v času recesije. Posledično smo v prvih štirih letih čutili in dihali s kandidati. Vse prevečkrat smo bili negativno presenečeni nad odnosom delodajalec - kandidati. Z 2015 in vse do korona obdobja pa se je slika popolnoma obrnila. Potrebe bo kadrih so se močno povečale in z njimi tudi bitka za talenti. Moč izbiranja je prešla v roke kandidatov. Podjetja s slabo znamko delodajalca so imela ogromno izzivov pri pridobivanju kadrov. Za nekatera je to bila misija nemogoče. In ob tem se je dobro zavedati, da na šibko znamko delodajalca neposredno vpliva tudi negativna percepcija kandidatov na trgu, ki v taki ali drugačni obliki stopajo v krogotok delodajalca.
Tudi danes nas kandidati spremljajo in si ustvarjajo menja
Danes se ponovno nahajamo v situaciji, ko lahko kot delodajalci izbiramo. Toda vedimo, da nas kandidati tudi danes spremljajo. Na podlagi tega kar slišijo, vidijo, preberejo in predvsem tistega, kar doživljajo in začutijo neposredno tekom zaposlitvenega kroga, si o nas kot delodajalcu ustvarjajo menja. Percepcija kandidatov, ki danes iščejo delo morda za nas ni najbolj relevantna. Morda nismo v situaciji, da lahko zaposlujemo. A to naj ne bo razlog, da bi pozabili na ohranjanje odnosov z vsemi kandidati, ki vstopajo in bodo še vstopili v naš krogotok.
Trenutne razmere so lahko tudi priložnost, da kandidatom odpremo vrata in okna na stežaj, da pobližje spoznajo našo kulturo in začutijo, kako pri nas živimo vrednote podjetja ter udejanjamo naše poslanstvo. Četudi v kratkem še ne načrtujemo zaposlovanja, je proaktivna komunikacija s kandidati naša najboljša investicija v prihodnost.
Četudi v kratkem še ne načrtujemo zaposlovanja, je proaktivna komunikacija s kandidati naša najboljša investicija v prihodnost.
Tudi ta kriza bo enkrat minila. Ponovno se bomo znašli v situaciji, ko bomo zaposlovali in potrebovali najboljše na trgu. Ponovno si bomo želeli biti magnet za talente. A takrat bo cikel moč podal v roke kandidatov. Takrat bodo oni tisti, ki bodo lahko izbirali. In izbrali bodo podjetja, ki so tudi v težjih časih ohranjala kakovostne odnose.
Kandidati, ki so tekom zaposlitvenega postopka deležni pozitivne izkušnje, četudi zaposlitve ne dobijo, bodo delili svojo dobro izkušnjo naprej. Postali bodo naši ambasadorji. Njihova percepcija v vsakem trenutku neposredno vpliva na našo privlačnost kot delodajalca. Močnejša kot je in več ambasadorjem kot znamo v svojem krogotoku ustvariti, večji magnet za kadre bomo postali.
Predvsem pa bodimo človeški v najširšem pomenu te besede. Imejmo v mislih, da se v današnjih časih marsikdo nahaja v težkih ali celo zelo težkih razmerah. Glede na rast števila brezposelnih lahko pričakujemo še večje število ponudb za delo, več klicev kandidatov in več e-pošte.
5 nasvetov kako lahko tudi v korona času povečamo zadovoljstvo izkušnje kandidatov z nami
- Dodatno okrepimo komunikacijo na naših družbenih omrežjih, s poudarki na kulturi podjetja: kako danes v času korone živimo naše poslanstvo in vrednote.
- Prilagodimo in osvežimo zaposlitveno rubriko na spletni strani našega podjetja. Nadgradimo jo s časom primernimi vsebinami, ki kandidatom ponujajo podrobnejši vpogled v sam virtualni postopek izbora in zaposlovanja v času korone.
- Komunikacija s kandidati tekom postopka izbora naj bo bolj intenzivna: sprotno podajanje povratnih informacij, obveščanje o časovnem poteku postopka izbora. Koliko se le da, okrepimo naš osebni pristop. Tudi virtualna komunikacija je lahko bolj topla in srčna.
- Razširimo komunikacijske kanale in orodja: od spletne prijave, e-pošte, telefonskih razgovor in obveščanj, video razgovorov, sms obveščanja oziroma zaposlitvenih aplikacij, v kolikor jih v podjetju uporabljate.
- Vse kandidate, ki se obračajo na nas s prošnjo po sodelovanju - iskanju dela, obravnavajmo. Posredujmo jim hitre povratne informacije, četudi negativne in četudi ta trenutek nimamo nobenih zaposlitvenih priložnosti na voljo.
Več iz rubrike
Konflikti v podjetju in kako jih razrešiti
Ni potrebno, da se v vašem podjetju izogibate ali bojite konfliktov. Ti so naravni in celo zdravi, pod pogojem, da znamo s konflikti ustrezno ravnati.
500-odstotno zvišanje cen elektrike
Cene elektrike gredo v nebo. Ekonomisti pričakujejo, da bodo evro območje v prihodnjih mesecih potisnile v hudo in trajno gospodarsko recesijo.