Osebna blagovna znamka postaja pomembnejša od znamke podjetja
O

V času milenijske generacije je izjemno pomemebno, kaj o vas kot vodji govorijo, ko vas ni v sobi.
Fotografija: Naši osebni predmeti vplivajo na našo kredibilnost in v očeh naših poslušalcev oblikujejo našo osebnost. Vendar nebesedna komunikacija še zdaleč ne predstavlja le-tega.
Naši osebni predmeti vplivajo na našo kredibilnost in v očeh naših poslušalcev oblikujejo našo osebnost. Vendar nebesedna komunikacija še zdaleč ne predstavlja le-tega.

Podobno kot pri blagovni znamki podjetja je osebna blagovna znamka neotipljiva spremenljivka, ki povečuje tržno vrednost posameznika in je hkrati velika priložnost za doseganje kariernih ciljev. 
 
Glavno vodilo vsakega menedžerja je, kako povečati prodajo, kako povečati prepoznavnost podjetja, kako priti do potencialnih kupcev in kako jih obdržati. Uspešnost podjetja je v sodobnem digitalnem svetu bolj kot kdaj koli odvisna tudi od podobe menedžerja, ki jo ustvari o sebi, in od mnenja, ki si ga na podlagi te podobe o njem ustvarijo drugi. Ko govorimo o tem, kako podobo posameznika zaznava okolica, govorimo o osebni blagovni znamki.
 
Osebna blagovna znamka oblikuje spomine in spreminja življenja ljudi, razlikuje vas od drugih, naredi vas prepoznavne in posledično vam ljudje bolj zaupajo, povečuje vrednost podjetja in je del prodajnega kanala, ki pripelje potencialno stranko do nakupa. Če želite biti vplivni, morate ustvariti močno osebno blagovno znamko, ki vam bo pomagala izstopati med tisoči ljudi, kakršni ste vi sami.
 
Osebna blagovna znamka vas bo spremljala v celotni poslovni karieri.
 
Ustvarjanje osebne blagovne znamke zahteva obsežno samorefleksijo in introspekcijo. Pri tem pomaga, če poznate sebe. Večini ljudi je težko opisati, kakšni so, bistveno lažje pa razložijo, kakšni želijo biti.
 
Ustvarjanje osebne znamke je dolgotrajen proces, ki zahteva veliko truda, a na koncu se izkaže, da je bilo vredno. Je nekaj, kar vam nihče ne more odvzeti, in je nekaj, kar vas bo spremljalo v celotni karieri. Je smernica, ki daje drugim ljudem vedeti, kdo ste in kakšna so vaša načela. Osebna blagovna znamka se ne zgradi čez noč. Zato sta potrebna čas in potrpežljivost.
 
Prvi korak pri postavitvi osebne blagovne znamke je zagotovo prepoznavanje svojih prednosti in slabosti. To lahko zelo uspešno naredite s psihometričnimi testiranji. Najprej morate vedeti, v čem ste drugačni, kaj je vaš USP (Unique Selling Proposition), vaša unikatna lastnost, v kateri se razlikujete od drugih:
  1. Vedeti morate, kdo je vaša ciljna publika.
  2. Vedeti morate tudi, kakšno je vaše najpomembnejše osebno sporočilo, ki ga želite delite s svetom.
  3. Ustvarite celostno grafično podobo (CGP), ki bo prepoznavna in edinstvena.
  4. Izkoristite družbena omrežja in se predstavite svetu. S svojo zgodbo vplivajte na milijone ljudi.
  5. Bodite iskreni do sebe. Ustvarite si svoj stil in si upajte. Bodite VI.
 
Pri osebni blagovni znamki gre za jasno, močno in privlačno javno podobo posameznika, ki jo sestavljajo tri dimenzije: 
  • Prvi dejavnik je oseba sama. Slika, ki jo vidijo porabniki, ko se spomnijo na določeno osebo. Predstavlja vrednote, osebnost, znanja in sposobnosti, ki to osebo naredijo unikatno v primerjavi s konkurenco.
  • Drug dejavnik je obljuba. Osebna blagovna znamka že pove porabnikom, kakšno raven »storitve« lahko pričakujejo od določene osebe. Obljuba je povezana s pričakovanji, kaj lahko uporabniki od te osebe pričakujejo.  
  • Tretji dejavnik pa so medsebojni odnosi. Značilnosti osebne blagovne znamke že določajo, koliko vpliva bo določena oseba imela na druge, ali ji bodo drugi prisluhnili, sledili njenim navodilom, ji zaupali itd.
 
Osebna blagovna znamka je torej vse tisto, kar sporočamo javnosti oziroma vse tisto, kar javnost o nas dojema – ime, videz in slog oblačenja, osebnostne lastnosti, obnašanje, izobrazba, socialne mreže, javni nastopi, razvojni potencial posameznika itd.


 
Vaša osebna blagovna znamka mora biti dosledna. To ni samo vprašanje, kako se dosledno obnašate na način, ki ustreza vaši upodobitvi, čeprav je to pomembno, ampak vključuje tudi dejavnike, ki bolj odsevajo poslovne blagovne znamke. Odločiti se boste morali za dosledno barvno shemo in pisave. In te barve in pisave boste želeli uporabljati povsod. Morajo biti enake na vašem spletnem mestu, socialnih omrežjih, vizitkah, dopisnih listih oziroma na vseh tiskovinah. Če predstavljate podjetje, bi se morale ujemati z barvami in pisavami vašega podjetja. Razmislite tudi, da pri nakupu avtomobila barva ustreza vaši barvni shemi, da imate primerno obarvane kravate ali druga oblačila, ki jih nosite, ko se udeležite javnih oziroma poslovnih dogodkov.
 
Osebno znamčenje
 
V knjigi Be Your Own Brand, ki je bila prvič objavljena leta 1999, sta tržnika David McNally in Karl Speak zapisala: »Vaša blagovna znamka je dojemanje ali čustvo, ki ga vzdržuje nekdo drug kot vi, ki opisuje skupno izkušnjo povezanosti z vami.« Osebno znamčenje je kontinuiran proces, prek katerega se v mislih drugih ljudi ustvarja slika, vtis o nekom. Blagovna znamka je povezana s tem, kako se nekdo počuti v trenutku, ko sodeluje z vami ali z vašim podjetjem.
 
Vsaka objava na socialnih medijih, vsak spremenjen status, ki ga zapišete, vsaka slika, ki jo delite, vsaka beseda, ki jo izrečete. Vse to ima velik vpliv na vašo osebno znamko. Vaša osebna znamka je skupek vaših vsakdanjih aktivnosti, prav tako pa tudi vaše povezovanje z drugimi ljudmi in organizacijami. Osebna blagovna znamka ni zgolj vaša pojavnost na spletu, temveč tudi vaša prezenca v realnem svetu, ki veliko pomeni. 
 
Vaša osebna blagovna znamka mora odsevati vašo strast in vrednote – z njimi determinirate, kje se vidite čez pet ali več let. To pove poleg sposobnosti in delovnih izkušenj, ki jih imate, veliko več o vas kot sam življenjepis.
 
Najpomembnejše lastnosti so naslednje:
  • Če komu prostovoljno sledimo, mora biti vreden zaupanja.
  • Moramo biti prepričani, da ve, kaj dela. Če dvomite o njegovi sposobnosti, se mu ne boste pridružili. Prispevati mora k novi vrednosti, torej mora dati tisto, kar je v določenem trenutku najbolj potrebno.
  • Usmerjenost v prihodnost. Mora imeti vizijo, smer, cilj itd.
  • Sposobnost navduševanja .Pri drugih izzove iniciativnost, entuziazem, energijo itd.
  •  Znanje. Si zgradimo s pomočjo znanja, naravnanosti in dinamike. Znanje je to, kar vemo, naša splošna izobrazba in razgledanost.
 
Ob vizionarstvu in sposobnosti navduševanja pa se moramo zavedati tudi drugih pomembnih stvari, ki vplivajo na mnenje posameznika. Ob vseh najpomembnejših lastnostih nikakor ne smemo zanemariti našega videza, govorice telesa, naših osebnih predmetov. Z vsemi stvarmi sporočamo, kdo smo in kam želimo.
 
Coco Chanel, vplivna francoska modna oblikovalka, je nekoč zapisala: »Če se srečate s slabo in neprimerno oblečeno žensko, si boste zapomnili njeno oblačilo. In če se srečate z žensko, ki je skrbno in lepo oblečena, si vedno zapomnite žensko.« Navsezadnje si naš sogovornik v prvih petih sekundah ustvari mnenje o nas in če ga bo kaj na nas motilo, bomo izgubili pomembno pozornost, ki jo kot vodilni menedžerji potrebujemo.
 
V poslovnem svetu torej še kako velja vsem poznan rek, da obleka naredi človeka. Naši osebni predmeti vplivajo na našo kredibilnost in v očeh naših poslušalcev oblikujejo našo osebnost. Vendar nebesedna komunikacija še zdaleč ne predstavlja le-tega.
 
Kdo so vaše ciljne stranke
 
Večini menedžerjev je končni cilj ustvarjanja osebne blagovne znamke izboljšati poslovanje podjetja.  Pri tem je ključno, da poznate sebe in se hkrati zavedate, kdo so vaše ciljne stranke, kaj si želijo in kakšne probleme imajo.
 
Ključni del vaše osebne blagovne znamke je, da se prepričate o tem, da ste človek z enakimi težavami, kot jih imajo vaše ciljne stranke. Edina razlika je v tem, da lahko pokažete, da ste našli rešitev za nekatere od teh težav in ste jih pripravljeni deliti z drugimi. Na koncu si želite zgraditi ugled nekoga, ki skrbi za vrste ljudi, ki predstavljajo vaše potencialne in obstoječe stranke.
 
Ker prihajamo v obdobje, ko postajajo ključne stranke mnogih podjetij milenijci, je dobro poznati njihove želje, težave in navade. Znano je, da več kot 80 % tisočletnikov ne zaupa niti reklamam niti znamkam, ki jih ustvarjajo. Vendar so pripravljeni verjeti ljudem, za katere menijo, da "vedo", kaj delajo – tudi poslovnim ljudem, ki stojijo za blagovnimi znamkami, za katere si tako zelo prizadevajo. To je eden od razlogov, da je marketinški vpliv v zadnjih letih postal tako uspešen z novim orodjem za trženje – vplivneži (influenserji).


 
Ne glede na to, ali poslujete s podjetjem (B2B) ali s potrošniki (B2C), na koncu vedno poslujete z ljudmi in ne z logotipom podjetja. Marketing postaja vse bolj človeški, zato je pomembno, da se direktorji izpostavite in zgradite tudi svojo osebno znamko. S svetom delite svojo zgodbo, tudi tiste manj lepe trenutke, ko ni šlo vse po načrtu, in tisto, kar vas je pripeljalo do tega, da ste danes uspešni.
 
S human to human marketingom (H2H) lahko ustvarite privlačno in zanimivo zgodbo, prek katere se bodo ljudje lahko povezali z vami. Če želite, da vam bodo ljudje resnično zaupali in posledično tudi kaj kupili, vas morajo najprej dobro spoznati.
 
Mreženje in družbena omrežja
 
Pri obravnavi osebne blagovne znamke moramo tudi vedeti, kaj javnosti pričakujejo od nas.  Ravno zaradi tega je pomembno, da se zavedate, kje bodo informacije, ki jih delite s svetom, končale.
 
Mreženje je pomembna življenjska spretnost in temelj medsebojnih odnosov. Ves čas iščemo stike in pletemo mreže – vse z enim samim ciljem, da z dobro komunikacijo in grajenjem medsebojnih odnosov živimo in preživimo. Za svoj obstoj in obstanek v družbi potrebujemo druge ljudi in oni nas. Uspeh mreženja je odvisen od naših komunikacijskih spretnosti. Znati moramo dobro prisluhniti in obenem uspešno sodelovati v pogovoru. Pomemben del mreženja je pogovarjanje v javnosti z ljudmi, ki jih ne poznamo.
 
Želite se mrežiti in pokazati javnosti, zato je pomembno, da je vaša znamka vidna na več različnih mestih, a bodite pozorni na to, da je informacija, ki jo delite z drugimi, točno tisto, kar želite, da je vidno širši publiki. Vaša osebna znamka je jasna na socialnih medijih, saj tam najpogosteje začnete. Vendar to ni dovolj – razmislite o pisanju blogov, snemanju video posnetkov, ustvarjanju strokovnih člankov, predvsem pa se veliko in pogosto mrežite. Spoznajte svojo ciljno publiko in njej prilagodite komunikacijo.
 
Danes ne morete prezreti pomena družbenih medijev. Trenutno obstaja neverjetna priložnost za ustvarjanje osebne blagovne znamke na družbenih omrežjih, ki ne bo vedno prisotna. Del vaše osebne blagovne znamke mora biti vključen tudi na družbenih omrežjih, kjer vaša publika preživi svoj čas. Z dobro optimizirano spletno stranjo in rednim nastopom na družbenih omrežjih lahko veliko naredite za zaupanje svojih potencialnih strank in si ustvarite zaupanja vredno osebno blagovno znamko. Danes, v času digitalnega marketinga, je to precej lažje, kot je bilo nekoč. Upam, da boste to izkoristili.
 
In ne pozabite besed Chrisa Duckerja, ko govorimo o osebni blagovni znamki: »Vaša osebna znamka je tisto, kar ljudje govorijo o vas, ko niste v sobi.« In mi vsi si želimo, da bodo o nas govorili točno to, kar si želimo.
 
Blagovno znamko ali intelektualno lastnino lahko kot »copyright«, torej ekskluzivno pravico do uporabe, zaščitimo na precej enostaven način, zaščita znamke pa se lahko nanaša na logotip, slogan, besedo, stavek, poved, simbol, dizajn, poseben zvok ali zvočno podobo … In kaj ima to skupnega z osebnim imenom? Če ste Janez Novak, ničesar. Če je vaše ime hkrati »sinonim« za vaš poklic, pa je registracija imena kot blagovne znamke (torej zaščita znamke) še kako pomembna. Zagotavlja vam namreč uspeh oziroma preprečuje, da bi se z vašim uspehom okoriščali drugi.
 
 
* Katja T. Pintar, strokovnjakinja za marketing in blagovne znamke, www.identiteta.com

Več iz rubrike

Komentarji: