Kako nam je tehnologija v krizi pomagala premikati meje

McKinsey izpostavlja pomen direktorja za podatke (CDO – Chief Data officers) kot ključnega pri oblikovanju odzivov na krizne razmere.
Fotografija: Številni velikani, med njimi Microsoft, General Electric, FedEx in IBM, je bilo rojenih tik ob gospodarskem zrušenju. FOTO: Reuters/Pawel Kopczynski.
Odpri galerijo
Številni velikani, med njimi Microsoft, General Electric, FedEx in IBM, je bilo rojenih tik ob gospodarskem zrušenju. FOTO: Reuters/Pawel Kopczynski.

Danes se bolj kot kadar koli prej od nas zahteva podjetnost. Delovati hitro, agilno in se odzivati na impulze s trga z namenom zadovoljevanja potreb potrošnikov tukaj in zdaj. Lekcija, ki nas jo je naučilo obdobje pandemije COVID-19, je, da je včasih stvari težko predvideti, kaj šele z natančnostjo napovedati.

Če smo vodje razvojnih oddelkov in informatike v preteklosti veliko energije vlagali v argumentacijo, zakaj je digitalizacija procesov pomembna in kakšne konkurenčne prednosti prinaša uporaba naprednih tehnoloških rešitev, je COVID-19 to čez noč pospešil. Določene rešitve in storitve v oblakih s(m)o podjetja z namenom zagotovitve trajnostnega delovanja implementirala praktično čez noč.

Digitalni kanali in tehnologija so postali pomembnejši kot kadar koli prej
Razmere so nas z danes na jutri s pomočjo tehnologije prisilile, da se trženje in razvoj še bolj povežeta ter iščeta nove učinkovite načine, kako komunicirati in graditi odnose s potrošniki. Priča smo bili pospešeni digitalizaciji, ko so potrošniki množično prehajali na digitalne kanale in medije.



V iPROMu smo ta prehod preživeli brez večjih težav. Naše poslovanje je že v preteklosti potekalo občasno na daljavo, naše storitve pa že dolgo temeljijo na uporabi napredne oglaševalske tehnologije, ki nam omogoča načrtovanje oglaševalskih akcij na osnovi podatkov, upravljanje oglaševalskih akcij z ene same centralizirane točke, kar zelo poenostavlja zagon akcij, ter navsezadnje spremljanje in prilaganje teh akcij v realnem času. Vse v luči istega cilja – zagotavljanja učinkovitosti in uspešne izvedbe oglaševalskih akcij na digitalnih medijih. In ta cilj je postal v času pandemije COVID-19 še bolj pomemben.

Razmere so zahtevale agilen odziv
Četudi so nas in naše naročnike razmere prisilile, da določene trženjske aktivnosti z namenom zagotavljanja stabilnosti poslovanja in podpore prodaji prilagodimo hipoma, so naši odzivi na razmere potekali večinoma v treh korakih: analiza podatkov, razvoj krizne strategije in izvedba oglaševalske akcije. Kot v vsaki krizi smo bili v času spremenjenih razmer prisiljeni speljati korake praktično v nekaj dneh.

Tako smo na primer v iPROMu osveščevalno kampanjo za zajezitev širjenja koronavirusa po sprejetju ukrepov predstavili praktično čez noč; nekaterim naročnikom smo omogočili prehod na spletno trgovanje v parih dneh in vzpostavili spletno trgovino v roku enega tedna; komunikacijo na digitalnih kanalih pa smo skladno z uvedbo novih ukrepov prilagajali skoraj iz ure v uro. Naši odnosi z naročniki so postali še bolj intenzivni z uporabo sodobnih platform za komuniciranje na daljavo. Odzivni čas za izvedbo določenih aktivnosti je pandemija COVID-19 v določenih pogledih skrajšala, po drugi strani pa nas je kot uporabnike prisilila v intenzivno digitalizacijo.

Uporaba podatkov je olajšala sprejemanje pravih odločitev
Podatki so v času pandemije osmišljali naš vsakdan. Podjetja in organizacije, ki so bile v času pandemije v prvih vrstah, so se pri sprejemanju odločitev zanašale na podatke in na njihovi osnovi komunicirale z javnostmi.

Tako na primer svetovalna hiša McKinsey izpostavlja pomen direktorja za podatke (CDO – Chief Data officers) kot ključnega pri oblikovanju odzivov na krizne razmere. V današnji družbi, ki je nepredvidljiva in kjer so tveganja zato višja, napačne informacije in lažne novice pa so postale naš vsakdan, sprejemanje odločitev pa se dogaja pospešeno, je postala potreba po funkciji direktorja za podatke oziroma podatkovnih analitikih ključna. Njihova naloga je namreč zagotavljanje časovno pomembnih, natančnih podatkov.

Dejstvo je, da so se podjetja, ki so imela v času pandemije COVID-19 lastne podatke o potrošnikih in vpoglede v njihove nakupne navede, lahko hitreje prilagodila in odzvala na nastale spremembe ter šla čez prej omenjen proces analiza podatkov-razvoj strategije-izvedba aktivnosti. Po drugi strani pa so se podjetja, ki v nekem razvojnem modelu digitalizacije zaostajajo oziroma vztrajajo v starih načinih delovanja, ne uporabljajo pametnih tehnoloških rešitev, ki jim omogočajo sprejemanje odločitev na podlagi podatkovne analize, lahko znašla v temi ter so bila prepuščena na milost in nemilost poročil s trga in projekcij različnih strokovnjakov in strategov.

Tehnologija nam je pomagala delati hitre preskoke
Tehnologija nam je pomagala premikati meje svojega vsakdana, po drugi strani pa je med nami gradila mostove. Tako so na primer telekomunikacijski operaterji zabeležili rekordno povečanje uporabe interneta, uporabniki pa so pospešeno prehajali na pakete z večjimi podatkovnimi prenosi. V naši agenciji se je izkazalo, da so bile vse rešitve, zastavljene v preteklosti v smeri avtomatizacije, digitalizacije dela interno in poslovanja z naročniki na daljavo prek platforme iPROM Extranet, odlične naložbe.

Zaradi povečane, rekordne uporabe digitalnih medijev smo se po drugi strani soočali s tehničnoinfrastrukturnimi izzivi, naši sistemski administratorji pa so bili nenehno v polni pripravljenosti, da je tehnološka infrastruktura delovala brezhibno. Da nas je virus v tem pogledu popolnoma presenetil, ni dvoma, po drugi strani pa smo skupaj s telekomunikacijskimi operaterji dokazali, da je internetno omrežje v Sloveniji pripravljeno na tehnološke preskoke, ki jih ponuja t. i. internet prihodnosti, ki bo poleg naprav (IoT) v omrežje povezal še internet storitev (IoS).

Obdobje zaznamovano s preobrazbo in z inovacijami
Preteklost nas je naučila, da so nejasne gospodarske razmere lahko vzpodbuda tako za razvoj novih projektov kot tudi lastno preobrazbo. Številni velikani, med njimi Microsoft, General Electric, FedEx in IBM, je bilo rojenih tik ob gospodarskem zrušenju. Tudi krizni zlom med letoma 2007 in 2008 je povzročil številne (negativne) gospodarske preobrate, obenem pa vzpodbudil inovacije. Leta 2008 smo v iPROMu tako nadgradili poslovni model in iz oglaševalske mreže razširili storitve na področje agencijskih storitev za digitalno oglaševanje in komuniciranje, obenem pa smo začeli ponujati oglaševalskotehnološke rešitve.

Da je bila odločitev pravilna, potrjujeta rast našega poslovanja ter širitev nabora storitev in števila naročnikov v zadnjih letih. Danes razmišljamo o tem, kako bomo digitalne medije in internet stvari še bolj pametno povezali z naročniki, da bodo lahko ciljnim skupinam dostavili relevantne vsebine ob pravem času in na pravem mestu še bolj učinkovito.

Osmišljamo, kako olajšati in še bolj poenostaviti digitalno oglaševanje z uporabo oglaševalske tehnologije, ki skrajšuje dobavne verige pri zakupu prostora v digitalnih medijih ter naročnikom zagotavlja transparentnost in učinkovito monetizacijo medijskih sredstev. Verjamemo, da bosta optimizacija poslovnih procesov na področju trgovanja z medijskim prostorom in upravljanje s podatki v prihodnosti postala še bolj pomembna in da bo oglaševalska tehnologija igrala ključno vlogo pri tej preobrazbi trga.

Marketinška in oglaševalska tehnologija podjetjem zagotavljata konkurenčne prednosti
Integracija e-poslovanja je predpogoj za vstop v svet digitalizacije trženjskih poti. Trenutne razmere podpirajo tudi uvedbo podatkovnih platform o potrošnikih, sistematične analize množice podatkov, uvedbo procesov strojnega učenja in rešitev umetne inteligence ter drugih sodobnih digitalnih tehnologij. Infrastruktura in tehnološke rešitve na področju trženja in oglaševanja so razvojno že zelo daleč. Podjetjem, ki se želijo na področju digitalnega oglaševanja popolnoma digitalizirati, nudimo celovito rešitev ter svetovalno in razvojno podporo.

Zavedamo se, da so med nami tudi podjetja, ki o digitalni strategiji do marca 2020 niso aktivno razmišljala, so se pa o njenem pomenu in pomembnosti v zadnjem mesecu zagotovo vprašala. Tem svetujemo, da se v duhu časa in omejenih virov izziva lotijo postopoma in poskušajo opredeliti, katere digitalne kanale bodo prednostno razvijala in kako jih bodo komunikacijsko podprla.

Strategija digitalnega oglaševanja pa je drugi korak, saj je treba s svojo ponudbo oziroma komunikacijo prek spleta, kjer danes ponudba vse bolj žubori, doseči tudi potencialnega kupca – ob pravem času s pravim sporočilom na pravem mestu. To danes ne velja le za področje poslovanja B2C, temveč vedno bolj tudi za B2B, kjer so digitalni kanali in novi načini poslovanja čez noč zamenjali osebna srečanja v živo, strokovne in sejemske dogodke. Bolj kot se ponudba seli na splet, bolj je zapolnjen ta medijski prostor in toliko bolj je pomembno s svojo ponudbo izstopiti iz množice. Učinkovito.
 

Več iz rubrike