4 stvari, ki jih morajo vodje narediti, ko se soočijo z negotovostjo

Ko se vodje soočajo z negotovimi časi in nepričakovanimi dogodki, morajo slediti tem štirim korakom, da bi dosegli uspeh.
Fotografija: Foto: Reuters
Odpri galerijo
Foto: Reuters

Ko se soočamo z negotovostjo, ima učinkovito vodenje pomembno vlogo pri sprejemanju odločitev. Vendar ne obstaja samo en način. Tyler Kingkako je v prispevku za portal Entrepreneur navedel nekaj načinov, ki glede na njegove izkušnje najbolj delujejo.

image_alt
Skromen vodja lahko pripomore k večji učinkovitosti ekipe

Priznajte negotovost

Ko pride do negotove situacije, morajo učinkoviti vodje namesto paranoje ali panike razumeti, kako je do tega negotovega dogodka prišlo in da ni druge možnosti, kot da ga priznajo. Namesto panike morajo učinkoviti vodje takoj začeti pripravljati načrt, ki jim bo pomagal preživeti to negotovo situacijo. Vodje morajo razumeti, da se lahko s tem položajem spopadejo le tako, da pripravijo načrt, oblikujejo strategije in jih izvajajo. Predvideti morajo svoje odločitve in poskusiti predvideti posledice, ki bi se lahko zgodile, če bi sprejeli katero od teh odločitev.

 

Ustvarite vizijo, ki jo želite doseči

V negotovih časih je oblikovanje ciljev in vizije izjemno pomembno. Učinkoviti vodje so tisti, ki imajo vedno jasno vizijo, s katero vplivajo na ljudi, da delujejo v skladu z njo. V negotovih časih in ob nepričakovanih dogodkih so voditelji ranljivi. Verjetno nimajo nobene ideje, kako se spopasti s temi razmerami in doseči cilje, za katere so si prej prizadevali, vendar pa učinkoviti vodje takoj začnejo razumeti razmere in začnejo pripravljati akcijski načrt z drugačno vizijo, ki bi jo lahko dosegli v negotovih časih. Vodje morajo začeti delati na načrtu, opredeliti morajo vprašanja, na katera želijo dobiti odgovore, in oceniti možnosti.

Foto: Reuters
Foto: Reuters

Ustvarite skupino

Po opredelitvi možnosti morajo vodje oblikovati skupino ljudi v organizaciji, ki imajo v mislih ustvarjalne zamisli. Vodja mora izbrati ljudi, ki vedno razmišljajo drugače, in začeti deliti ideje. Te razprave bodo vodji pomagale pri zbiranju idej in sprejemanju pravilnih odločitev. V negotovih časih se vodja zelo težko odloča sam, če pa oblikuje skupino učinkovitih zaposlenih, bo njegova naloga lažja. Z izmenjavo številnih idej pa bo vodja lahko sprejel pravo odločitev.

Delujte hitro

Učinkovit vodja je tisti, ki hitro ukrepa, da bi rešil nastalo situacijo. Za sprejemanje odločitev v času negotovosti mora vodja delovati hitro, namesto da bi čakal na več informacij. Vse, kar bo čakanje naredilo, je, da bo zmanjšalo število možnosti, ki jih imate na voljo. Učinkoviti vodje se zavedajo pomena hitrega ukrepanja, da bi rešili svojo organizacijo in ljudi iz negotovih razmer. V negotovih časih bodo preživeli in našli načine za uspeh le tisti vodje in organizacije, ki bodo hitro ukrepali.

Eden najboljših primerov podjetij, ki sprejemajo odločitve v negotovosti, je podjetje Zoom. Ko je izbruhnila pandemija Covid-19, je Zoom začel ukrepati in postal ena najbolj uporabljenih platform za video klice na svetu. Pred pandemijo so imeli največ 10 milijonov dnevnih uporabnikov, po pandemiji pa se je njihovo število povečalo na 300 milijonov. Zaradi odločitev, ki so jih sprejeli, so našli rešitev za problem, ki so ga vsi iskali. Čeprav obstajajo številne druge aplikacije, kot so Skype, Google Meet in druge, je Zoom ena najbolj zanesljivih in enostavnih za uporabo. Sprejeli so pametno odločitev, da se tržijo kot ena najbolj zanesljivih in za uporabo enostavnih platform. To tudi kaže, kako učinkovito vodstvo hitro ukrepa, da bi njihovo podjetje raslo.

image_alt
Preseganje delovnih obveznosti povzroča stres

Več iz rubrike