Volkswagen in Bosch skupaj za avtonomno vožnjo; Tesla v godlji
Avtomobilski velikan Volkswagen in eden največjih svetovnih proizvajalcev avtomobilskih delov Bosch sta sklenila partnerstvo na področju razvoja avtonomnih vozil. Podjetji želita avtonomno vožnjo in njene funkcionalnosti ponuditi množicam.
Zaradi sistema avtonomne vožnje pa se s težavami trenutno sicer sooča ameriški proizvajalec električnih avtomobilov Tesla, ki bo v ZDA odpoklical 54.000 vozil.
Avtonomna tehnologija za vsakogar
Bosch in hčerinsko podjetje Volkswagna za programsko opremo Cariad želita v vozila skupine Volkswagen vključiti funkcije, ki bodo voznikom omogočile, da lahko začasno umaknejo roke z volana, so pojasnili v izjavi za javnost. S prvimi takšnimi funkcionalnostmi naj bi vozila opremili leta 2023, so sporočilo podjetij povzeli pri francoski tiskovni agenciji AFP.
Glavni poudarek projekta bo razvoj programske opreme, ki bo temeljil na podlagi informacij iz 360-stopinjskega prostorskega zaznavanja. V družbah ocenjujejo, da bodo za projekt potrebovali približno 1000 zaposlenih, pri čemer so strokovnjake že začeli iskati.
Bosch in Volkswagen sta v začetku meseca že napovedala partnerstvo, namenjeno iskanju možnosti za zagon evropskega ponudnika baterij, še navaja AFP.
Vnovičen odpoklic Teslinih vozil
Zaradi sistema avtonomne vožnje se s težavami trenutno sicer sooča podjetje Tesla, ki je v lasti Elona Muska. Ameriški proizvajalec električnih avtomobilov Tesla bo v ZDA odpoklical 54.000 vozil, da bi odpravil funkcijo, ki avtomobilom omogoča vožnjo skozi znak stop, ne da bi se popolnoma ustavili, je poročala francoska tiskovna agencija AFP.
Funkcija za popolno samostojno vožnjo, ki je trenutno sicer še v beta fazi, je vozilom omogočila vožnjo skozi znake stop, ne da bi se popolnoma ustavili, kar lahko poveča tveganje za nastanek nesreče, izhaja iz pisma ameriške Nacionalne uprave za varnost v cestnem prometu (NHTSA).
Tesla je oktobra 2020 v beta različico programske opreme vključila programiranje, ki bi avtomobilu omogočilo vožnjo skozi znak stop, če hitrost ne presega devet kilometrov na uro in ni prisotnega drugega premikajočega se vozila, kolesa ali pešca, poroča AFP.
Vendar so se pri Tesli po dveh sestankih s predstavniki NHTSA 20. januarja odločili, da bodo ta program deaktivirali, 27. januarja pa je regulatorje obvestila o odpoklicu. Iz Tesle so ob tem sicer sporočili, da nimajo podatkov o kakšni nesreči, ki bi jo povzročili omenjeni zavorni mehanizmi.
Podjetje bo odpoklicalo avtomobile modela 3, izdelane med letoma 2017 in 2022, avtomobile modela S in X, izdelane med letoma 2016 in 2022, ter avtomobile modela Y, izdelane med letoma 2020 in 2022. Tesla bo posodobitev programske opreme v vozila poslala na daljavo in brez stroškov za lastnike vozil, še navaja AFP. Pred tem je bil Tesla decembra primoran odpoklicati skoraj pol milijona vozil zaradi težav s kamero za vzvratno vožnjo in prtljažniki.
Tesla se je sicer znašel v preiskavi nadzornega organa NHTSA, ki zaradi varnostnih vprašanj preiskuje njegov sistem samodejne vožnje. Družba je tudi po vladni preiskavi pristala na spremembo programske opreme, po kateri vozniki na sistemu v vozilu ne morejo igrati videoiger, ko se avtomobil premika, poroča AFP.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.