V Bohinju zrastel skoraj pol milijona evrov vreden most

Bohinj se ponaša z novim arhitekturno zanimivim mostom. Most na Rju, ki je izdelan kot pokrit lesen most, je del bohinjske kolesarske mreže.
Fotografija: Župan Bohinja Jože Sodja. Foto: Igor Mali / Delo
Odpri galerijo
Župan Bohinja Jože Sodja. Foto: Igor Mali / Delo

Vrednost novega bohinjskega mostu in pripadajoče infrastrukture, katere gradnja je stekla v začetku jeseni in se zaključuje v teh dneh, je 460.000 evrov, pri čemer Eko sklad prispeva 315.000 evrov.

Projekt poleg izgradnje brvi za kolesarje obsega tudi izgradnjo mostovža in dostopne kolesarske poti na obstoječo kolesarsko pot, ki vodi od Bohinjske Bistrice do Bohinjskega jezera. Vključuje tudi ureditev počivališča in označitev kolesarske povezave Kamnje - Bohinjska Bistrica. Nova brv, ki je dolga skoraj 40 in široka skoraj pet metrov, je namenjena pešcem in kolesarjem.

Most, ki ga je oblikoval ljubljanski Atelje Ostan Pavlin, je koncipiran v smislu značilne tipologije pokritega oziroma zaprtega mostu, ki se v različnih oblikah pojavlja na celotnem območju Alp. Spominja na sodoben kozolec nad vodo in na ta način prispeva k sodobni alpski arhitekturi, ki se napaja neposredno pri načelih tradicije, so prepričani snovalci.


Zasnova mostu je bila zahtevna, saj je nivo terena na levem bregu Save za 2,7 metra višji kot na desnem, zato je bilo treba zgraditi tudi 35 metrov dolg mostovž za spust z mostu. Arhitekturni biro je pripravil več možnih variant. Na občini pa so se strinjali, da zgradijo most, ki ne bo le premostitev dveh bregov, temveč tudi arhitekturna ikona.

Zahtevna je bila tudi sama postavitev mostu, ki je sestavljen iz betonskih temeljev in stebrov ter jeklene konstrukcije, ki je prekrita z lesom. Bali so se predvsem, kako bo s prevozom dolgih jeklenih nosilcev in velike konstrukcije skozi ovinke in krožišča. Čeprav je bil projekt zahteven, pa ni prvi tovrsten, s katerim se je spopadla Gorenjska gradbena družba, ki je leta 2018 zgradila tudi most za pešce in kolesarje čez avtocesto pri Šenčurju.

Župan Bohinja Jože Sodja. Foto: Igor Mali / Delo
Župan Bohinja Jože Sodja. Foto: Igor Mali / Delo
Novi most predstavlja razširitev kolesarskega omrežja, saj omogoča novo točko navezave na obstoječo kolesarsko pot. Te pa ne uporabljajo le kolesarji, temveč tudi pešci in traktoristi. Most na Rju je bil sicer v preteklosti v Bohinju predmet razprtij in debat, ali je sploh potreben. »Vesel sem, da je končno prevladala odločitev, da se most uredi,« je izpostavil bohinjski župan Jože Sodja.

Prepričan je, da je most velika pridobitev za kolesarstvo, za sam kraj in tudi Bohinj v celoti. »Je na zelo lepem mestu, kjer se odpirajo vedute in kjer je prvi bližnji stik s Savo v Bohinju,« je dejal župan. Verjame, da se bodo tudi same zasnove mostu s streho, glede katere prav tako niso bili vsi prepričani, da je primerna za ta kraj, na koncu vsi navadili in most vzeli za svojega.

V Bohinju nameravajo v prihodnjih letih skleniti krožno kolesarsko povezavo. Iščejo ustrezne projektne rešitve za povezavo iz Senožet do obstoječe poti med Brodom in Bohinjsko Bistrico. V načrtu je tudi kolesarska povezava od Stare Fužine do Ribčevega Laza. Izjemno pomembna pa bo prav tako načrtovana kolesarska povezava med Bledom in Bohinjsko Bistrico.
 

Več iz te teme:

Več iz rubrike