Spletno nakupovanje poglablja okoljsko problematiko
Nakupovanje prek spleta že kar nekaj let vse bolj prihaja v ospredje. Če so se ga včasih posluževali pretežno mladi, ki so želeli dostopati do izdelkov, ki pri nas niso bili na voljo, pa se je situacija v zadnjih dveh letih drastično zasukala. Ob dolgotrajnem zaprtju fizičnih trgovin se je začelo vse več potrošnikov odločati za spletne nakupe. Temu so se vse bolj prilagodili tudi trgovci, ki so s fizične trgovine prešli na internetno prodajo ali pa tak način nakupovanja zgolj ponudili kot dodatno opcijo.
Spletno nakupovanje je tako postalo razširjena oblika nakupovanja med ljudmi. Pri tem pa se postavlja vprašanje, kakšni so vplivi takega nakupovanja na okolje.
Ladijski prevozi kot vir izpusta škodljivih plinov
Izsledki raziskave, ki jo je pred enim letom izvedla skupina za raziskave okolja in oskrbne verige Stand.earth, kažejo, da je zaradi ladijskih prevozov za potrebe zgolj štirih trgovcev na drobno (Amazon, Walmart, Target in IKEA) v letih 2019 in 2020 prišlo do izpusta več kot 20 milijonov ton ogljikovega dioksida.
Ob porastu spletnega nakupovanja, ki se je razširil med pandemijo, je prišlo do presežka prevozov in zastojev. Pojavile so se dolge čakalne vrste. V času mirovanja ladje v zrak spuščajo škodljive pline, vključno z dušikovim in žveplovim oksidom, zaradi česar se stanje okoliškega zraka resno poslabša in ogroža lokalne skupnosti. Posledice se seveda odražajo tudi na globalni ravni.
Največji spletni trgovec Amazon je sicer že velikokrat izrazil številna prizadevanja, da bi zmanjšal vplive na okolje. Kot je dejal Jeff Bezos, si podjetje prizadeva, da bi do leta 2040 postalo ogljično nevtralno. Tega se namerava lotevati predvsem z uporabo električnih dostavnih vozil.
Pri spletnem nakupovanju večje količine odpadne embalaže
Tudi če izvzamemo ladijske prevoze, je spletno nakupovanje v primerjavi z nakupovanjem v fizičnih trgovinah za okolje bolj škodljivo. Glede na študijo, ki je bila izdana v Environmental Science & Technology, povzroči nakupovanje standardnih izdelkov v trgovinah manj emisij kot spletno nakupovanje. Kljub temu da s tem nastajajo dodatne emisije zaradi osebnega avtomobilskega prevoza, ob fizičnem nakupu običajno v enem mahu nakupimo večje število izdelkov. Pri spletnem nakupovanju enako količino izdelkov nakupimo na več spletnih mestih. Spletni nakupi hkrati povzročajo večje količine odpadne embalaže, izdelki pa običajno prihajajo iz različnih distribucijskih centrov.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.