Prvi mož Allianza opozarja na možen val bankrotov zavarovalnic

Prvi mož Allianza Oliver Bäte opozarja na verjeten propad nekaterih zavarovalnic zaradi vztrajno nizkih obrestnih mer.
Fotografija: Prvi mož družbe Allianz. FOTO: Venmo / Allianz
Odpri galerijo
Prvi mož družbe Allianz. FOTO: Venmo / Allianz

»Glede na velike pretrese pričakujem, da bo nekaj konkurentov, ki se niso dobro odrezali v trenutnih razmerah, izpadlo iz igre,« je Bäte povedal za nemški časopis Handelsblatt.
 
Del tržnega gospodarstva je tudi propad podjetij, ki se ne prilagodijo razmeram – tako  je tudi pri ponudnikih finančnih storitev. »Prepričati se morate, da v težkih situacijah čim bolje zaščitite prizadete stranke,« je dejal Nemec.
 
Politika ničelne obrestne mere Evropske centralne banke (ECB) že vrsto let otežuje zavarovalništvo. Sredi decembra se je centralna banka zaradi koronske krize odločila, da bo še razširila ukrepe denarne politike. Bäte odločno sprejema politiko nizkih obrestnih mer evropskih nadzornikov denarja: »Že pripravljamo teren za naslednjo veliko krizo,« je dejal vodja skupine, katere hiša je ena največjih vlagateljic v Evropi.
 
Delnica Allianza je v četrtek dan zaključila kot zmagovalka borznega indeksa DAX. Z rastjo 2,4 odstotka je znova dosegla psihološko mejo 200 evrov. Najvišja vrednost med pandemijo je sicer znašala dobrih 232 evrov.

FOTO: REUTERS/Charles Platiau
FOTO: REUTERS/Charles Platiau

Zavarovalnice v težavah


Kot je nedavno v članku zapisala kolegija Anam Jami iz družbe EY-Parthenon, se zavarovalnice po Evropi v trenutnem nestabilnem okolju spopadajo s številnimi stroškovnimi, tržnimi in regulativnimi izzivi.

Zapleteni produkti, zastarela infrastruktura in pomanjkanje inovacij še dodatno povečujejo število ključnih problemov, s katerimi se sooča zavarovalniška industrija. Ta članek predstavlja štiri zmagovalne strategije, ki jih morajo imeti zavarovalnice na svojem radarju za doseganje trajnostno uspešnih rezultatov.
 

Dodatna osredotočenost na stranke

 
Leta 2020 je Slovenija med državami jugovzhodne Evrope zasedla prvo mesto po globalnem inovacijskem indeksu, ki ga objavljajo Univerza Cornell, poslovna šola INSEAD in Svetovna organizacija za intelektualno lastnino. Na žalost to priznanje vselej ne kaže tudi dejanskega stanja na področju inovativnih in na stranke osredotočenih rešitev v zavarovalniškem sektorju.

Zgolj standardno merjenje zadovoljstva strank ni dovolj. Zavarovalnice jim morajo ponuditi ključno vrednost, na kateri temelji zavarovalništvo – obvladovanje tveganj. Razmisliti morajo, kako zaščititi stranke in kako poenostaviti celoten postopek od pridobitve nove stranke do uveljavitve škodnih zahtevkov.


Vzemimo na primer avtomobilska zavarovanja. Skoraj vsi obravnavani ključni akterji v Sloveniji ponujajo spletno pripravo predračuna, vendar pa se izkušnja sklenitve zavarovanja med njimi močno razlikuje. Polovica zavarovalnic na spletnih straneh ne nudi dovolj informacij o primerjavi med produkti, da bi stranke lahko izbrale najprimernejšega zase. Poleg tega stranke ne morejo vedno izbrati dodatnih kritij brez dodatnih vezav.

Ker je trg močno zasičen, pravih primerjalnih informacij pa ni, stranke navadno izberejo produkt, ki zanje ni najprimernejši. Stranke potrebujejo preprostejše produkte, rešitve po meri, integrirane poti do zavarovalnice in enostavno interakcijo – generični paketi in distribucijske strategije se dolgoročno ne bodo obnesli.
 

Več iz rubrike