Prodaja nemškega piva iz leta v leto pada

Nemčija je še vedno izjemno velik proizvajalec piva, čeprav promet nemških pivovarn že skoraj tri desetletja nenehno upada.
Fotografija: Foto: Andreas Gebert/Reuters
Odpri galerijo
Foto: Andreas Gebert/Reuters

Nemčija je še vedno izjemno velik proizvajalec piva in ogromen trg piva, čeprav promet nemških pivovarn že skoraj tri desetletja nenehno upada. Ta trend se je nadaljeval tudi v letu 2021. Lani so nemške pivovarne in trgovci na debelo prodali skupno 8,53 milijarde litrov piva. To je 2,2 odstotka manj kot leta 2020.

Nemčija ima zelo dolgo tradicijo pivovarstva in stare zakone o proizvodnji piva. Najstarejša tovrstna dokumentirana uredba je Reinheitsgebot ('Zapoved o čistosti'), ki sta jo leta 1516 podpisala bavarska vojvoda Viljem IV. in Ludvik X. Ta vladarska uredba je urejala proizvodnjo in ceno piva. Pivo se lahko proizvaja le iz ječmena, hmelja in vode, je bilo pred več kot pol tisočletja zapisano v tistem bavarskem odloku.

image_alt
V Zagrebu bodo začeli proizvajati irsko pivo Guinness

Bavarska metropola München je do danes ostala prizorišče Oktoberfesta, najbolj znanega pivskega festivala in največjega ljudskega festivala na svetu nasploh. V začetku jeseni se prireja že od leta 1810, s prekinitvami le v času vojn ali pandemije, kot je trenutna. Oktoberfest zaradi covida-19 v letih 2020 in 2021 ni bil organiziran. Običajno traja 16 dni. V drugi polovici prejšnjega desetletja so v 14 velikih in v več kot 20 manjših festivalskih šotorih s skupno skoraj 120.000 sedeži vsako leto prodali 7,5 milijona litrov standardnih vrčkov (1 Maß zdaj predstavlja en liter, pred metričnim sistemom pa je 1,069 litra). Predpisano je, da se lahko na Oktoberfestu prodaja le pivo domačih pivovarn. Leta 2011 je v največjih šotorih cena enega vrčka piva znašala okoli devet evrov, leta 2019 pa okoli 11,50 evra. Seveda gostje jedo tudi klobase in še marsikaj iz ponudbe več kot 140 gostinskih podjetij, ki delujejo na Oktoberfestu. Ta festival je izjemno pomemben za gostinstvo in turizem Münchna. Skupaj s turističnimi prenočitvami je Oktoberfest v zadnjem času ustvarjal okoli 1,2 milijarde evrov letnega prometa.

Dobre štiri petine v Nemčiji proizvedenega piva (81,5 odstotka) je šlo lani na domači trg. To je približno sedem milijard litrov ali 3,4 odstotka manj kot leta 2020 in celo 8,6 odstotka manj kot leta 2019, zadnjega pred pandemijo covida-19. V prvih dveh mesecih lanskega leta je zabeležen največji upad prodaje domačega piva v primerjavi z istimi meseci leta 2020 (-27 odstotkov januarja 2021 in -19,1 odstotka februarja 2021). Takrat je bila namreč zaprta večina gostinskih in turističnih objektov v državi. Po njihovem odprtju je prodaja ponovno zaživela, od julija do oktobra lani pa je spet beležila večji padec.

Nemška poštna znamka iz leta 1983 z motivom Reinheitsgebot, stare nemške (bavarske) uredbe o proizvodnji piva. Foto: Wikipedija
Nemška poštna znamka iz leta 1983 z motivom Reinheitsgebot, stare nemške (bavarske) uredbe o proizvodnji piva. Foto: Wikipedija

Pandemija še pospešila padec prodaje nemškega piva

Pandemija covida-19 je le še pospešila večletni trend padca prometa nemškega piva. Ta je v nenehnem upadanju od leta 1994, ko so nemške pivovarne prodale 11,6 milijarde litrov piva. Do leta 2005 je prodaja padla na 10,5 milijarde litrov, leta 2015 je znašala 9,6 milijarde litrov, lani pa omenjenih 8,53 milijarde litrov.

Nemci popijejo veliko večino doma proizvedenega piva in precejšnjo količino uvoženega piva. Podatki iz leta 2019 kažejo, da je Nemčija ena od petih držav na svetu, v katerih prebivalec na leto v povprečju popije več kot 100 litrov piva. Z več kot 104 litri porabe piva na prebivalca je bila Nemčija leta 2019 na četrtem mestu na svetovni lestvici; za nedosegljivo Češko (več kot 143 litrov), Namibijo (108 litrov) in Avstrijo (106 litrov) ter pred peto Poljsko (malo manj kot 101 liter).

image_alt
Po pivo, kolenske ščitnike in Ferrari na finančno upravo

Namibija je edina neevropska država na tej lestvici, ki pa je bila več kot tri desetletja, od leta 1884 do 1915, nemška kolonija, Nemška Jugozahodna Afrika. Zato sta se nemški tradiciji pivovarstvo in uživanje piva ukoreninila tudi v tej afriški državi.

Na svetovni lestvici porabe piva so se leta 2019 na 6. - 8. mesto uvrstili Irska, Romunija in Sejšeli, kjer so na prebivalca popili 90-99 litrov. Slovenija se nahaja v naslednji skupini šestih držav, kjer je poraba per capita znašala 80-89 litrov. V tej skupini so še Estonija, Litva, Belize, Španija in Slovaška. Slovenija je z 80,3 litra na 13. mestu svetovne lestvice, tik pred Slovaško (80,1 litra). Hrvaška je z 78,7 litra piva na prebivalca na leto na 15. mestu svetovne lestvice.

Češka je vrsto desetletij vodilna država na svetu po konzumaciji piva per capita, vendar se tudi v tej državi poraba piva v zadnjih letih zmanjšuje; zaradi pandemije in drugih razlogov. Leta 2020 je ta, v primerjavi z letom 2019, padla za sedem litrov po prebivalcu; na 135 litrov. To je najnižja raven od zgodnjih 1960-ih. Proizvodnja piva na Češkem je leta 2020 znašala 2,16 milijarde litrov, kar je za skoraj sedem odstotkov manj kot leta 2019. Kot v Nemčiji in mnogih drugih državah tudi na Češkem večinoma pijejo domače pivo. Le trije odstotki skupne češke porabe predstavljajo uvoženo pivo, večinoma iz drugih držav EU.

image_alt
Proizvajalec Mozartovih kroglic zaradi pandemije v stečaj

Več iz rubrike