Posel in denar: Brki in brada so dovoljeni

Ne le različnost, tudi zahtevno poslovno okolje je spodbudilo k spremembam togih pravil.
Fotografija: UPS samo v ZDA vsak dan dostavi več kot 21 millijonov paketov.
FOTO: Charles Platiau/Reuters
Odpri galerijo
UPS samo v ZDA vsak dan dostavi več kot 21 millijonov paketov. FOTO: Charles Platiau/Reuters

United Parcel Service (UPS) se je pred kratkim odločil, da bo razrahljal svoja pravila o videzu zaposlenih – odpravili bodo tudi dolgoletno prepoved brkov in brade.

Podjetje, ki ima po vsem svetu več kot 500.000 zaposlenih, ima dolg seznam smernic za osebni videz, posebno strogih za osebje, ki prihaja v stik s strankami, na primer za voznike dostavnih vozil.
 

Videz mora ostati posloven


Pravila vključujejo marsikaj, od pričeske do dolžine kratkih hlač. Sedanji »preboj« na področju urejanja las je, na primer, da bodo dovoljene tudi pričeske v afro slogu in kite. Tetovaže bodo morale ostati pokrite, pirsingi pa bodo omejeni na uhane ter manjše okraske te vrste na obrazu – morali pa bodo imeti »poslovni« slog.

Ena največjih dostavnih služb na svetu želi s spremembo pravil zmanjšati predsodke v delovnem okolju, dopustiti raznolikost in pospešiti vključenost.

Carol Tomé je vodenje UPS prevzela v zelo zahtevnem obdobju. FOTO: Jonathan Ernst/Reuters
Carol Tomé je vodenje UPS prevzela v zelo zahtevnem obdobju. FOTO: Jonathan Ernst/Reuters

»Te spremembe izražajo naše vrednote in željo, da bi se vsi zaposleni v UPS počutili udobno, pristno in neprisiljeno, ko zagotavljajo storitve našim strankam in komunicirajo s splošno javnostjo,« je za BBC dejal tiskovni predstavnik podjetja.

Sprememba pravil se seveda ni zgodila kar sama od sebe, ampak je novi veter zavel maja z novo izvršno direktorico Carol Tomé. Vodenje podjetja, ki vsak dan samo v ZDA dostavi več kot 21 milijonov paketov, je prevzela na vrhuncu pandemije.

Sprememba potrošnih navad je pomenila, da je UPS izgubljal velike pošiljke paketov (naročila podjetij), močno pa so zrasle individualne pošiljke. V tistem času je podjetje iskalo kar 40.000 novih zaposlenih na področju dostave paketov, hkrati so morali delovne procese preurediti tako, da so zmanjšali možnost okužb s covidom-19.
 

Kakšen je dober delodajalec?


Kot je Carol Tomé povedala v intervjuju za revijo Fortune, je tudi zato med svoje prioritete v podjetju uvrstila izboljšanje razpoloženja v korporaciji. »Lani jeseni je v naši interni raziskavi samo 51 odstotkov zaposlenih povedalo, da bi UPS priporočilo kot dobrega zaposlovalca. To pomeni, da kar 49 odstotkov naših sodelavcev svojim znancem, prijateljem, sorodnikom ne bi priporočilo, da zaprosijo za službo v UPS. To ni v redu, zame ni sprejemljivo. Ne gre pa samo za plačo in bonuse, ampak tudi za sprejetost vseh v delovnem okolju in njihovo počutje,« je povedala.

Rahljanje kodeksa urejenosti je tako verjetno že del prizadevanj, da bi zaposleni UPS bolj verjetno priporočili kot dobrega delodajalca. Pri bradah je do zdaj, na primer, veljajo, da jo je zaposleni lahko nosil, če je imel za nebritje dokazljive zdravstvene ali verske razloge. Vendar so v podjetju te prošnje obravnavali individualno, že večkrat pa so delavci s peticijami poskušali doseči, da bi podjetje kontroverzno prepoved umaknilo.


Poleg tega je UPS leta 2018 plačal 4,9 milijona ameriških dolarjev za poravnavo tožbe zaradi verske diskriminacije, ki jo je proti njemu vložila ameriška komisija za enake možnosti zaposlitve zaradi korporacijskih pravil o bradi in dolžini las.

Prav zares ne bomo vedeli, a povsem mogoče je, da je prepoved brkov in brad »padla« zaradi kombinacije razlogov – ob možnih finančnih kaznih lahko ugotovimo vsaj še to, da se je moda brade med mlajšimi moškimi v zadnjem desetletju zelo uveljavila tudi v Evropi in ZDA, poleg tega so v času rasti dostavnega posla delavci v tej panogi zelo iskani ...

Kakorkoli, novi interni pravilniki UPS brade in brke dovoljujejo, »dokler ne motijo poslovnega videza in ne povzročajo varnostnih tveganj«.

Več iz te teme:

Več iz rubrike