Nike umika svoje izdelke z Amazona

Proizvajalec športne opreme se bo raje osredotočil na svojega kupca in ne več na posrednike.
Fotografija: Nov ustvarjalni tim in prekinitev sodelovanja z Amazonom sta vsekakor povezana, ali bodo sadovi sprememb zadovoljivi, pa bo pokazal čas. Foto: Reuters
Odpri galerijo
Nov ustvarjalni tim in prekinitev sodelovanja z Amazonom sta vsekakor povezana, ali bodo sadovi sprememb zadovoljivi, pa bo pokazal čas. Foto: Reuters

Po dveh letih sodelovanja Nike odhaja z Amazona. Proizvajalec športne obutve in ostale opreme je predstavil novo maloprodajno strategijo, v kateri ne omenja več tehnološkega giganta. Nike se bo raje osredotočil na samega kupca in ne več na posrednike pri spletni prodaji. Po nekaterih izračunih je športni velikan na ta račun izgubil skoraj 35 milijard dolarjev, medtem ko je imel Amazon samo v letu 2018 skoraj 235 milijard dobička.

»Nike želi imeti popolni nadzor nad svojo blagovno znamko,« za britanski BBC pove Maureen Hinton iz mednarodnega raziskovalnega inštituta Global Data. Poudarila je, da imajo kupci na Amazonu po navadi občutek, da dobijo pri nakupu dodatni popust, kar niti ni nujno res.

Amazon odločitve še ni komentiral.
 

Spremembe pri tehnološkem gigantu


Če bodo Nikovemu zgledu sledile še druge priznane blagovne znamke, bi se Amazon lahko znašel pred novim izzivom in bo morebiti primoran premisliti o novem poslovnem modelu. V ospredje bi lahko stopili manjši prodajalci, ki se, kot pravijo, ves čas »bojujejo« za boljšo pozicijo v njihovi spletni trgovini. Splošno prepričanje je namreč še vedno, da na Amazonu, kjer vsi kupujejo, pač moraš biti prisoten.
Amazon odločitve še ni komentiral. Se mu bo še nasmihalo? Foto: Reuters
Amazon odločitve še ni komentiral. Se mu bo še nasmihalo? Foto: Reuters

Po drugi strani pa je Amazon tudi prostor vseh možnih ponaredkov, (pre)poceni izdelkov, lažnih ocen … Platforma lahko nedvomno pritegne pogled posameznika, toda zelo malo podjetij - velikih ali majhnih - se znajde tam tako, da bi bili sposobni na platformi zgraditi nek zvesti bazen kupcev, piše Inc.com. Nike v resnici že ima svojo skupnost. In Amazona ne potrebuje. Pa lahko tako razmišljajo tudi majhna podjetja? Si lahko sama ustvarijo svojo skupnost? Svoj bazen morebitnih kupcev?
 

Nike s popolnoma novim konceptom


Nike in ostali ponudniki športne opreme imajo že sami po sebi velik bazen kupcev in s tem tudi veliko moči. Foto: Reuters
Nike in ostali ponudniki športne opreme imajo že sami po sebi velik bazen kupcev in s tem tudi veliko moči. Foto: Reuters
Prejšnji teden, ko je Nike obelodanil novico o prekinitvi sodelovanja z Amazonom, so tudi podrobneje predstavili koncept delovanja nove pisarne v središču New Yorka, kjer bo v modernih prostorih začelo z delom 65 na novo zaposlenih inženirjev, podatkovnih analitikov, oblikovalcev športne obutve in ostalih, ki bodo pripomogli k razvoju in prihodu novega obdobja, v katerega želi stopiti Nike.

Digitalni Nike studio predstavlja moderni prostor, kjer se zaposleni počuti dobro in se lahko posveti izključno uporabniški izkušnji in inovacijam.  



Nov ustvarjalni tim in prekinitev sodelovanja z Amazonom sta vsekakor povezana, ali bodo sadovi sprememb zadovoljivi, pa bo pokazal čas.

Več iz rubrike