Nemški turizem: katastrofa iz lanskega leta se nadaljuje
Nemčija je bila med letoma 1990 in 2020 ena izmed številnih držav na svetu, v kateri je turizem hitro rastel. Pandemija covida-19 je ta trend močno prizadela.
Odpri galerijo
Po drugi svetovni vojni in propadu nacizma so zavezniške sile spremenile meje Nemčije in državo razdelile na Zahodno Nemčijo (ZRN, okupacijske cone ZDA, Združenega kraljestva in Francije) in Vzhodno Nemčijo (NDR, okupacijska cona ZSSR). ZRN je nato gospodarsko izredno hitro napredovala, pri čemer se je osredotočila na izvoz avtomobilov, industrijske opreme, gospodinjskih aparatov itd. Zahodni Nemci so bili najštevilčnejši tuji turisti v mnogih državah, tudi v SFR Jugoslaviji, hkrati pa se ZRN ni preveč trudila privabljati tujih turistov. Izjema je bil sejemski kongresno-konferenčni turizem, v katerem je postala vodilna v svetu, ko so njeni industrijski sejmi postali globalni. Vendar je bila nemška moč v tem turističnem segmentu posledica strategije razvoja njenega izvoznega gospodarstva in ne strateškega razvoja turizma.
Konec 20. let in v začetku tega stoletja, ko se je mednarodni potniški zračni promet pocenil, so številne države po svetu spoznale, da je lahko turizem zlata gos. Od leta 1990 združena Nemčija je spoznala tudi to, da je treba turizem na novo tržno pozicionirati in da bi moral biti turizem ena najbolj podprtih panog v vzhodnih nemških deželah, nekdanji NDR, kjer so bile po združitvi zaprte številne tovarne (se spomnite Wartburga in Trabanta?).
Eden od mejnikov sodobnega razvoja nemškega turizma je bilo vsekakor svetovno prvenstvo v nogometu 2006 v Nemčiji, ko je bil z dovoljenjem FIFA organiziran »Public Viewing« (ta anglicizem je kmalu zatem pristal v uradnem slovarju nemškega jezika), predvajanje tekem na velikih zaslonih na mestnih trgih in drugih javnih mestih. »Po tem je celotna nacija spoznala, da smo lahko Nemci tudi dobri, veseli in sproščeni gostitelji in ne le delavci, predani svojemu delu in družini,« smo slišali nekaj let kasneje od nemškega turističnega menedžerja. Tudi nemški politiki so nato končno priznali, da je turizem izjemno donosna izvozna veja; na primer liter piva, ki ga tuji gost popije v nemški pivnici, prinaša veliko večji promet in dobiček kot izvoz tega litra piva v trgovino v tujino.
Politična podpora in več sredstev za turistične naložbe in trženje so v zadnjih dveh desetletjih povzročili nadpovprečno rast turističnega prometa. Globalna finančna kriza 2008 / 2009 je bila relativno kratka izjema v hitri rasti turističnega prometa. Leta 2019 je imela Nemčija v turističnih objektih 495,6 milijona prenočitev, od tega 89,9 milijona tujih gostov.
Število tujih gostov v Nemčiji se je v desetletnem obdobju med letoma 2009 in 2019 povečalo za kar 64 odstotkov, vendar je bilo prostora za dodatno rast še vedno dovolj. Na primer; Nemčija, ki ima 9,3-krat več prebivalcev kot Avstrija in je po površini 4,26-krat večja, je imela v svojem turistično rekordnem letu 2019 dobro petino manj nočitev tujcev kot Avstrija (Avstrija: 112,8 milijona, Nemčija pa 89,9 milijona). Drugače povedano; v letu 2019 je imela Avstrija 13,5-krat več tujih nočitev na prebivalca kot Nemčija, Slovenija pa skoraj šestkrat več.
Nemčija pri trženju svojega turizma poudarja, da je zelo raznolika država. Številne nemške države so se relativno pozno, šele leta 1871, združile v eno Nemško cesarstvo, ki je ostalo policentrično. Nemčija ima zdaj 15 mest z več kot pol milijona prebivalcev: Berlin, Hamburg, München, Köln, Frankfurt na Majni, Stuttgart, Düsseldorf, Leipzig, Dortmund, Essen, Bremen, Dresden, Hannover, Nürnberg in Duisburg.
Bogastvo različne zgodovinske dediščine se odraža v dejstvu, da je v Nemčiji kar 51 znamenitosti, ki se uvrščajo na Unescov seznam svetovne kulturne in naravne dediščine. Samo Italija (58) in Kitajska (56) jih imata več. Vse to so izjemni turistični magneti. Nemčija oglašuje svojo bogato kulturo, tako arhitektonsko in drugo umetniško, kot tudi industrijsko, filozofsko, kulinarično itd. Država ima zelo gosto mrežo železnic in hitrih vlakov, številna mednarodna letališča, odlične avtoceste, številne kolesarske in planinske poti, naravne parke, omenjeno sejemsko in kongresno tradicijo itd.
Pandemija covida-19 je nemškemu turizmu zadala velik udarec. Lani se je skupno število nočitev v turističnih objektih znižalo za 39 odstotkov na 302,3 milijona. Padec števila nočitev tujih obiskovalcev je bil precej večji; 64,4 odstotka. Skupaj jih je bilo 32 milijonov. Pandemija je nemški turizem vrnila za tri desetletja nazaj; leta 1993 je bilo na primer 34,4 milijona tujih nočitev, torej več kot lani.
V prvih sedmih mesecih letošnjega leta se je nadaljeval upad nemškega turističnega prometa. Skupno je bilo ustvarjenih 124,5 milijona nočitev domačih in tujih gostov, kar je 23,4 odstotka manj kot v istem obdobju lani. Tuji gostje so ustvarili le 10,8 milijona nočitev, kar je 46,7 odstotka manj kot v obdobju med januarjem in julijem 2020.
Konec 20. let in v začetku tega stoletja, ko se je mednarodni potniški zračni promet pocenil, so številne države po svetu spoznale, da je lahko turizem zlata gos. Od leta 1990 združena Nemčija je spoznala tudi to, da je treba turizem na novo tržno pozicionirati in da bi moral biti turizem ena najbolj podprtih panog v vzhodnih nemških deželah, nekdanji NDR, kjer so bile po združitvi zaprte številne tovarne (se spomnite Wartburga in Trabanta?).
Eden od mejnikov sodobnega razvoja nemškega turizma je bilo vsekakor svetovno prvenstvo v nogometu 2006 v Nemčiji, ko je bil z dovoljenjem FIFA organiziran »Public Viewing« (ta anglicizem je kmalu zatem pristal v uradnem slovarju nemškega jezika), predvajanje tekem na velikih zaslonih na mestnih trgih in drugih javnih mestih. »Po tem je celotna nacija spoznala, da smo lahko Nemci tudi dobri, veseli in sproščeni gostitelji in ne le delavci, predani svojemu delu in družini,« smo slišali nekaj let kasneje od nemškega turističnega menedžerja. Tudi nemški politiki so nato končno priznali, da je turizem izjemno donosna izvozna veja; na primer liter piva, ki ga tuji gost popije v nemški pivnici, prinaša veliko večji promet in dobiček kot izvoz tega litra piva v trgovino v tujino.
Politična podpora in več sredstev za turistične naložbe in trženje so v zadnjih dveh desetletjih povzročili nadpovprečno rast turističnega prometa. Globalna finančna kriza 2008 / 2009 je bila relativno kratka izjema v hitri rasti turističnega prometa. Leta 2019 je imela Nemčija v turističnih objektih 495,6 milijona prenočitev, od tega 89,9 milijona tujih gostov.
Med letoma 2009 in 2019 kar 64 odstotkov več tujih gostov
Število tujih gostov v Nemčiji se je v desetletnem obdobju med letoma 2009 in 2019 povečalo za kar 64 odstotkov, vendar je bilo prostora za dodatno rast še vedno dovolj. Na primer; Nemčija, ki ima 9,3-krat več prebivalcev kot Avstrija in je po površini 4,26-krat večja, je imela v svojem turistično rekordnem letu 2019 dobro petino manj nočitev tujcev kot Avstrija (Avstrija: 112,8 milijona, Nemčija pa 89,9 milijona). Drugače povedano; v letu 2019 je imela Avstrija 13,5-krat več tujih nočitev na prebivalca kot Nemčija, Slovenija pa skoraj šestkrat več.
Nemčija pri trženju svojega turizma poudarja, da je zelo raznolika država. Številne nemške države so se relativno pozno, šele leta 1871, združile v eno Nemško cesarstvo, ki je ostalo policentrično. Nemčija ima zdaj 15 mest z več kot pol milijona prebivalcev: Berlin, Hamburg, München, Köln, Frankfurt na Majni, Stuttgart, Düsseldorf, Leipzig, Dortmund, Essen, Bremen, Dresden, Hannover, Nürnberg in Duisburg.
Bogastvo različne zgodovinske dediščine se odraža v dejstvu, da je v Nemčiji kar 51 znamenitosti, ki se uvrščajo na Unescov seznam svetovne kulturne in naravne dediščine. Samo Italija (58) in Kitajska (56) jih imata več. Vse to so izjemni turistični magneti. Nemčija oglašuje svojo bogato kulturo, tako arhitektonsko in drugo umetniško, kot tudi industrijsko, filozofsko, kulinarično itd. Država ima zelo gosto mrežo železnic in hitrih vlakov, številna mednarodna letališča, odlične avtoceste, številne kolesarske in planinske poti, naravne parke, omenjeno sejemsko in kongresno tradicijo itd.
Pandemija covida-19 je nemškemu turizmu zadala velik udarec. Lani se je skupno število nočitev v turističnih objektih znižalo za 39 odstotkov na 302,3 milijona. Padec števila nočitev tujih obiskovalcev je bil precej večji; 64,4 odstotka. Skupaj jih je bilo 32 milijonov. Pandemija je nemški turizem vrnila za tri desetletja nazaj; leta 1993 je bilo na primer 34,4 milijona tujih nočitev, torej več kot lani.
V prvih sedmih mesecih letošnjega leta se je nadaljeval upad nemškega turističnega prometa. Skupno je bilo ustvarjenih 124,5 milijona nočitev domačih in tujih gostov, kar je 23,4 odstotka manj kot v istem obdobju lani. Tuji gostje so ustvarili le 10,8 milijona nočitev, kar je 46,7 odstotka manj kot v obdobju med januarjem in julijem 2020.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese