Na letališču Jožeta Pučnika Ljubljana postavljena sončna elektrarna
Fraport Slovenija in družba Resalta sta na strehi parkirne hiše na letališču Jožeta Pučnika Ljubljana postavila sončno elektrarno. Kot so ob včerajšnji predaji elektrarne v obratovanje povedali na letališču, gre za še en korak v smeri zmanjševanja emisij ogljikovega dioksida, za kar si letališče prizadeva že od leta 2013.
Fotovoltaična elektrarna z nazivno močjo 500 kilovatov bo letno proizvedla okoli 530 megavatnih ur električne energije. Elektrarno sestavlja 1347 modulov, ki pokrivajo približno 3000 kvadratnih metrov oziroma 40 odstotkov strehe parkirne hiše, je povedal vodja inženiringa v družbi Fraport Slovenija Andrej Tominec.
Investicija je vredna 350.000 evrov, prevzela pa jo je družba Resalta, ki je vodilni ponudnik energetskih storitev in vzpodbujanja rabe obnovljivih virov energije v Srednji in Jugovzhodni Evropi. S podjetji sodeluje na njihovi poti proti zmanjšanju ogljičnega odtisa, večanju energetske neodvisnosti in znižanju stroškov za nakup električne energije.
»Fraport Slovenija je prepoznal prednosti našega poslovnega modela, pri katerem Resalta prevzame celotno investicijo ter izvedbo, hkrati pa v pogodbenem obdobju upravlja in vzdržuje elektrarno, zamenjuje dotrajane komponente ter prevzema vso produkcijsko tveganje,« je povedal prokurist Resalte Tomaž Orešič.
Kot je pojasnil, bo Fraport Slovenija v pogodbenem obdobju, ki traja 25 let, kupoval vso proizvedeno električno energijo po zagotovljeni fiksni in konkurenčni ceni ter z njo zmanjšal količino izpustov ogljikovega dioksida za 200 ton letno. Električna energija iz obnovljivih virov bo zagotavljala sedem odstotkov celotne porabe električne energije na letališču.
Letališče se kot velik porabnik električne energije trudi zmanjšati ogljični odtis
Svetovalec poslovodstva in prokurist v družbi Fraport Slovenija Zmago Skobir je pojasnil, da je letališče velik porabnik električne energije in fosilnih goriv ter s tem tudi velik onesnaževalec, zato se trudi z zmanjševanjem ogljičnega odtisa.
Na letališču so sicer v zadnjih letih precej svetil nadomestili z bolj učinkovitimi led svetilkami, obnovili so energetsko potratne objekte in pred dvema letoma začeli uporabljati tudi novo centralizirano toplotno postajo, v kateri so s klasičnih fosilnih goriv prešli na toplotne črpalke. Prav tako poteka tudi elektrifikacija voznega parka.
V zadnjem času pa so se lotili še fotovoltaike. Izgradnja sončne elektrarne na parkirni hiši je šele prvi korak k povečani rabi obnovljivih virov energije na letališču, je napovedal Tominec.
Skobir je pojasnil, da gre za velike steklene površine, ki imajo ob določenih kotih in času, ko sonce vzhaja in zahaja, velik sij. Zato so pri gradnji sončnih elektrarn na letališču nekoliko omejeni, vendar pa imajo na razpolago dovolj površin, da bodo s temi projekti lahko nadaljevali. Dodaten prostor je na razpolago tako na parkirni hiši kot na drugih parkiriščih pa tudi na novem potniškem terminalu.
»Sodobni sistemi samooskrbe s sončno energijo predstavljajo ogromen potencial trajnostno usmerjene preobrazbe družbe, zato je bila odločitev o uvedbi relativno preprosta; ne zgolj z vidika ekonomičnosti, ampak tudi z vidika aktivnega zmanjševanja emisij ogljikovega dioksida,« je izpostavil Skobir.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.