Na dražbi za več kot 200.000 evrov prodana prva digitalna smeška

Čustveni simboli predstavljajo nepogrešljiv del elektronske komunikacije. Kako zelo so cenjeni, se je izkazalo na nedavni dražbi.
Fotografija: Foto: Pexels
Odpri galerijo
Foto: Pexels

Nedavno je potekala spletna dražba, na kateri so za več kot 200.000 evrov prodajali prva čustvena simbola, ki sta bila zasnovana za digitalno komuniciranje. Gre za nasmejanega in žalostnega emotikona.
image_alt
Med obnovo stare graščine odkrili zaklad

Nasmejani smeško je sestavljen iz dvopičja, vezaja in zaklepaja, žalosten pa iz dvopičja, vezaja in oklepaja. Leta 1982 ju je izumil profesor znanosti Scott E. Fahlman z ameriške univerze Carnegie Mellon, so po poročanju nemške tiskovne agencije dejali pri ameriški avkcijski hiši Heritage Auctions.

Na dan 19. septembra 1982 naj bi Fahlman predlagal, da bi se kombinacija simbolov, ki jo danes poznamo kot nasmejanega smeška, uporabljala v kontekstu »samo šalim sem«. Pomen žalostnega emotikona pa naj bi pomenil »žalosten sem«.
image_alt
Kot najstnik brezdomec, danes uspešen podjetnik in milijonar

Kot so dodali predstavniki avkcijske hiše, je izum čustvenih simbolov pomemben doprinos spletnemu komuniciranju, saj v virtualni svet prinaša človečnost, kontekst in čustva.

Unikatno delo je bilo prodano v obliki digitalnega potrdila o pristnosti, ki velja za izvirnik. Obstaja sicer več identičnih kopij predmeta.

Predmet omenjene dražbe sta bila tudi dva eseja, ki ju je Fahlman napisal o izumu smeškov. Pri tem je prvega napisal leta 2002 ob 20. obletnici, drugi pa je bil napisan za namene dražbe. Udeleženec dražbe, ki je ponudil najvišji znesek, je zraven prejel še podpisan in okvirjen Fahlmanov certifikat.
image_alt
Luksuzni hotel, vklesan v hrib pod oljčnim nasadom

 

Več iz rubrike

Spremembe pri omrežnini: tarife bodo sprva cenejše, časovni bloki drugačni

Glavne spremembe se nanašajo na določitev časovnih blokov, postopno podražitev tarife za najdražji časovni blok in določitev dogovorjene moči.

Posredna distribucija – pametnejši nakup za sodobna podjetja in javno upravo

Podatki podjetja Forscope kažejo, da so številne javne institucije po vsej srednji in vzhodni Evropi že uporabile model posredne distribucije programske opreme.

Skoraj desetodstotno zvišanje cen počitniških storitev. Se draži tudi hrana?

Junijska inflacija znaša 0,8 odstotka, letna rast cen življenjskih potrebščin se je povzpela na 2,2 odstotka.

TOP 300: Dobavitelji avtomobilske industrije čistijo bilance

Več velikih avtomobilskih podjetij je v postopku poslovnega in finančnega preoblikovanja.