MZI: Taksisti bodo lahko vozili brez taksimetrov
Infrastrukturno ministrstvo je vladi v obravnavo posredovalo predlog novele zakona o prevozih v cestnem prometu, ki prinaša tudi zakonsko podlago za delovanje platform, kot je Uber.
Odpri galerijo
Kot je zapisano v gradivu, objavljenem na spletnih straneh vlade, je sprememba zakona nujna, da se v Sloveniji omogočijo nove oblike prevozov oseb. Predlog novele želi omogočiti, da se v Sloveniji omogočijo inovativne in napredne tehnologije, ki lahko zagotovijo, da si ponudniki storitev delijo sredstva, čas in znanje ter spretnosti, uporabniki pa pridejo do novih storitev z razširjeno ponudbo in nižjimi cenami.
Predlog spremembe zakona spreminja izvajanje taksi prevozov in najema vozila z voznikom, predlaga pa tudi zmanjšanje administrativnih ovir za izvajanje taksi dejavnosti. Pogoji za uporabo elektronske aplikacije za avtotaksi prevoze in pri najemu vozila z voznikom bi bili enaki, kar zagotavlja enako obravnavo obeh vrst prevoza.
Taksimetri tako ne bi bili več obvezni tudi za taksiste. Ker se pri prevozih, dogovorjenih prek spletnih platform, cena prevoza in pot dogovorita vnaprej, s čimer ima potnik zagotovilo ponudnika, so zahteve za dodatno zaščito, kot je taksimeter, po navedbah infrastrukturnega ministrstva namreč nepotrebne.
Vozniki, ki bodo ponujali prevoze prek digitalnih platform, bodo kljub temu potrebovali licenco. Najem vozila z voznikom je namreč mogoče izvajati kot prevoz enega potnika ali največ osem potnikov, tak prevoz pa lahko izvede samo licencirani prevoznik oziroma subjekt.
Besedo pri postavljanju pravil bodo imele tudi občine, ki bodo lahko določile standard kakovosti, ki predpisuje vrsto pogona ter videz vozila in njegovo starost. S tem bodo po navedbah ministrstva lahko sledile okoljskim ciljem lokalne skupnosti in zagotavljale ustrezno raven prevozov.
Predlog novele vključuje tudi nekatera določila, s katerimi se poenostavljajo pridobivanje kartic oz. vozovnic za kategorizirane športnike in oblika kartic (brez slike imetnika) ter uvajajo določila, s katerimi bo mogoče poenostaviti sistem vozovnic integriranega javnega potniškega prometa.
Na podlagi izkušenj in analiz izvajanja subvencioniranih vozovnic za javni promet so na ministrstvu pripravili poenostavitve celotnega sistema, ki ima trenutno 69 možnih vozovnic oziroma kombinacij vozovnic. Nekatere vozovnice uporablja le nekaj deset uporabnikov, zato je predvideno, da se število vozovnic bistveno zmanjša in se uporabnikom ponudi bolj privlačne vozovnice.
Infrastrukturni minister Jernej Vrtovec je zakonsko podlago za platforme, kot je Uber, napovedal julija. Taksisti spremembam zakonodaje večinoma nasprotujejo, saj tovrstne platforme označujejo kot nelojalno konkurenco.
Predlog spremembe zakona spreminja izvajanje taksi prevozov in najema vozila z voznikom, predlaga pa tudi zmanjšanje administrativnih ovir za izvajanje taksi dejavnosti. Pogoji za uporabo elektronske aplikacije za avtotaksi prevoze in pri najemu vozila z voznikom bi bili enaki, kar zagotavlja enako obravnavo obeh vrst prevoza.
PREBERITE TUDI:
Taksimetri tako ne bi bili več obvezni tudi za taksiste. Ker se pri prevozih, dogovorjenih prek spletnih platform, cena prevoza in pot dogovorita vnaprej, s čimer ima potnik zagotovilo ponudnika, so zahteve za dodatno zaščito, kot je taksimeter, po navedbah infrastrukturnega ministrstva namreč nepotrebne.
Vozniki, ki bodo ponujali prevoze prek digitalnih platform, bodo kljub temu potrebovali licenco. Najem vozila z voznikom je namreč mogoče izvajati kot prevoz enega potnika ali največ osem potnikov, tak prevoz pa lahko izvede samo licencirani prevoznik oziroma subjekt.
Prevozi, dogovorjeni s pomočjo sodobnih tehnoloških platform, se izvajajo v skladu z zakonodajo, ki ureja prevoze, in ne sodijo med storitve informacijske družbe, saj je podlaga za izračun cene prevoza in opravljena storitev v prometu. Zato je treba omogočiti tudi izvajanje taksi prevoza z uporabo elektronske aplikacije, so pojasnili na ministrstvu.
Besedo pri postavljanju pravil bodo imele tudi občine, ki bodo lahko določile standard kakovosti, ki predpisuje vrsto pogona ter videz vozila in njegovo starost. S tem bodo po navedbah ministrstva lahko sledile okoljskim ciljem lokalne skupnosti in zagotavljale ustrezno raven prevozov.
Predlog novele vključuje tudi nekatera določila, s katerimi se poenostavljajo pridobivanje kartic oz. vozovnic za kategorizirane športnike in oblika kartic (brez slike imetnika) ter uvajajo določila, s katerimi bo mogoče poenostaviti sistem vozovnic integriranega javnega potniškega prometa.
PREBERITE TUDI:
Na podlagi izkušenj in analiz izvajanja subvencioniranih vozovnic za javni promet so na ministrstvu pripravili poenostavitve celotnega sistema, ki ima trenutno 69 možnih vozovnic oziroma kombinacij vozovnic. Nekatere vozovnice uporablja le nekaj deset uporabnikov, zato je predvideno, da se število vozovnic bistveno zmanjša in se uporabnikom ponudi bolj privlačne vozovnice.
Infrastrukturni minister Jernej Vrtovec je zakonsko podlago za platforme, kot je Uber, napovedal julija. Taksisti spremembam zakonodaje večinoma nasprotujejo, saj tovrstne platforme označujejo kot nelojalno konkurenco.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese