Musk dobil resnega tekmeca; podjetje Rivian je vroče in 'anti-Tesla'

Rivian je pred kratkim zbral več kot 10 milijard evrov v največji prvi javni ponudbi delnic (IPO) v ZDA po letu 2012, ko je na borzo vstopil Facebook.
Fotografija: Poltovornjak Rivian R1T. Foto: Rivian
Odpri galerijo
Poltovornjak Rivian R1T. Foto: Rivian

Pred letom dni se je podjetje Rivian pojavilo kot tretje ali četrto ime na seznamu perspektivnih proizvajalcev električnih vozil. V soju luči je bilo seveda podjetje Tesla, vendar se pozornost javnosti že preusmerja. Podjetje Rivian je trenutno vredno več kot General Motors in Ford, kar je nekoliko hecno, glede na to, da je Ford njegov velik vlagatelj.

image_alt
Rekordno število Američanov dalo odpoved

Delnice Riviana so v dveh dneh sicer zrasle za več kot 50 odstotkov in so v četrtek, 11. novembra, zvečer, trgovale pri vrednosti približno 120 dolarjev oziroma 105 evrov za delnico. To pomeni, da je podjetje Rivian trenutno vredno več kot 90 milijard evrov. Seveda pa se je s komentarji na Twitterju že oglasil Elon Musk.

image_alt
Mazda z novim logotipom buri domišljijo

Rivian je anti-Tesla

Navdušenje nad električnimi vozili ni nekaj novega, kar dokazuje tržna ocena Tesle, ki znaša nekaj več kot 1000 milijard dolarjev oziroma več kot 870 milijard evrov. Vendar ima Rivian na ameriškem trgu potrošniških avtomobilov nekatere prednosti, poleg tega pa vlagatelji radi sklepajo partnerstva z velikimi imeni.

Ustanovitelj in izvršni direktor Tesle, Elon Musk. Foto: Lucy Nicholson / Reuters
Ustanovitelj in izvršni direktor Tesle, Elon Musk. Foto: Lucy Nicholson / Reuters

Rivianov glavni adut ni navaden električni avtomobil temveč poltovornjak. To je pomemben podatek, saj imajo Američani zelo radi poltovornjake, navaja CNN Business. Iz leta v leto so tri najbolj priljubljena vozila v ZDA naslednja: Ford F-150, Chevrolet Silverado in Ram v tem vrstnem redu, kot navaja Edmunds, ameriški spletni vir za avtomobilske informacije.

Vlagatelji so prav tako navdušeni, da je podjetje Rivian v partnerstvu z Amazonom, ki je že naročil 100.000 dostavnih vozil in prevzel približno 19-odstotni delež 'novopečenega' proizvajalca električnih vozil. Kot smo že omenili, je finančni podpornik Riviana tudi Ford.

image_alt
Inovacija, ki bo popestrila vožnjo z električnim kolesom

Potem pa je tukaj še dejstvo, da je Rivian Teslino nasprotje. Medtem ko Tesla zaenkrat morda prevladuje na področju električnih vozil, pa Rivian prodaja povsem drugačno zgodbo. CNN Business navaja, da Rivian cilja na množico Teslinih nasprotnikov. To naj bi bili ljudje, ki ob koncih tedna surfajo ali plezajo in se jim ne dopade statusni simbol lastništva Tesle.

Za napovedi je še prezgodaj

Seveda je Rivian kljub vsemu, kar mu trenutno uspeva, še 'nedorasel' igralec. Svoja prva vozila je dobavil šele pred dvema mesecema in na tem trgu je težko prodreti. Celo največji proizvajalci avtomobilov se spopadajo s težavami v proizvodnji zaradi svetovne krize v dobavnih verigah. Poleg tega mu ne manjka konkurence; Volkswagen in General Motors namreč vlagata milijarde v proizvodnjo lastnih električnih avtomobilov.

Tesla Model 3. Foto: Aly Song / Reuters
Tesla Model 3. Foto: Aly Song / Reuters

Seveda pa se je na družbenem omrežju Twitter sredi oktobra že oglasil ustanovitelj in izvršni direktor Tesle, Elon Musk. Glede podjetja Rivian je zapisal: »Rivianova dokumentacija je razkrila, da želi podjetje ob vstopu na borzo dobiti oceno v višini približno 80 milijard dolarjev (70 milijard evrov). To je precej velik znesek, če upoštevamo, da so bili do zdaj poltovornjaki dostavljeni le zaposlenim v podjetju,« je zapisal Musk.

image_alt
Litva poziva državljane, naj zavržejo Xiaomi telefone

V nadaljevanju objave je zapisal, da nedavno Bloombergovo poročilo navaja, da se želi Rivian letos pri dobavah osredotočiti na svoj električni dostavni kombi Amazon, zaradi česar bodo dobave poltovornjakov v bližnji prihodnosti verjetno zelo »konservativne«. »Omejena proizvodnja je enostavna, proizvodnja prototipov je enostavna, velikoserijska proizvodnja pa je težka. Pri prehodu s proizvodnje v majhnem obsegu na proizvodnjo v velikem obsegu je veliko izzivov,« je še zapisal Musk.

image_alt
Električni Yugo, ki bi ga proizvajal Rimac

Več iz rubrike