Rimac: Od predelave BMW-ja do direktorja Bugattija
Mate Rimac je leta 2008 pokvarjen motor svojega starajočega BMW-ja nadomestil z električnim motorjem iz viličarja. Danes je ustanovitelj in izvršni direktor podjetja Rimac Automobili. Ta se ukvarja s proizvodnjo električnih hiper avtomobilov in pogonskih sklopov za električna vozila, ki jih prodaja nekaterim najprestižnejšim proizvajalcem avtomobilov na svetu.
Poleg tega je 33-letnik pred kratkim postal tudi glavni izvršni direktor Bugattija oziroma novoustanovljene družbe Bugatti Rimac. Nova družba ima podporo proizvajalca športnih avtomobilov Porsche in enega največjih proizvajalcev avtomobilov na svetu, Volkswagna, ki je bil dosedanji lastnik Bugattija. Morda Rimac trenutno še ni v središču pozornosti, tako kot na primer Elon Musk, vendar je to verjetno le vprašanje časa.
Profesor ga je spodbujal in pošiljal na tekmovanja
Mate Rimac je podjetje Rimac Automobili ustanovil leta 2009 na Hrvaškem, kjer namerava zgraditi obsežno bazo v obliki kampusa za 2500 zaposlenih. Kampus se bo raztezal na 200.000 kvadratnih metrih in na njegovem območju se nahaja celo vrtec, o čemer smo že pisali.
Sicer pa podjetje Rimac Automobili mnogi najbolje poznajo po električnem hiper avtomobilu Concept One, ki ga je nekoč razbil Richard Hammond iz oddaje Top Gear. Kmalu bo prišlo do proizvodnje njegovega naslednika, ki se imenuje Nevera. Toda medtem ko čakamo na proizvodnjo 'zverine' z 2000 konjskimi močmi, so Rimacovi električni pogonski sklopi tisti, ki bodo podjetje pospremili na svetovni trg, navaja spletna stran Wired UK. Podjetje je že prejelo naložbe podjetij Porsche in Hyundai, ki sta oba tudi kupca, ter podjetij Aston Martin, Koenigsegg, Mercedes, Renault, Pininfarina, Jaguar in drugih.
Ljubezen do avtomobilov in elektronike je bila pri Rimcu prisotna od samega začetka, vendar sprva ni prišlo do njunega prepleta. »Že kot otrok sem bil nor na avtomobile in vedno sem si želel delati nekaj z njimi,« je pojasnil Rimac v intervjuju za The Late Break Show. »Želel sem biti voznik F1, oblikovalec, inženir pri BMW. Želel sem delati vse, kar je povezano z avtomobili, karkoli.«
Hkrati ga je učitelj v šoli spodbudil, da se je udeležil tekmovanj za elektronske inovacije, na katerih je bil zelo uspešen. »Pri 17 letih sem bil lokalni prvak, nato državni. Dobil sem tudi mednarodne nagrade za stvari, ki sem jih delal. Če me profesor ne bi poslal na ta tekmovanja, ne bi imel dovolj samozavesti, da bi se nečesa lotil sam.«
Rimac je v svojem prvem poslovnem podjemu predeloval avtomobile z notranjim izgorevanjem v električne, vendar je kmalu ugotovil, da se številke ne skladajo. »Naredil sem tri predelave, potem pa sem prenehal, ker sem ugotovil, kako slabo je to s tehničnega in komercialnega vidika. To nima nobenega smisla.«
Električni avtomobili so kaplja v morje
Poslovni model podjetja Rimac Automobili je trenutno sestavljen iz dveh delov. Glamurozni del proizvaja izjemno redke električne hiper avtomobile za več milijonov evrov, drugi del pa izdeluje električne pogonske sklope, torej motorje, baterije in programsko opremo, za velike stranke. Obstajajo tudi načrti za avtonomno tehnologijo, s katero bo Nevera sprva učila lastnike, kako izboljšati čas kroga, navaja Wired UK.
Čeprav se Rimac zaveda okoljskih prednosti vožnje z električnimi avtomobili, je prvi, ki priznava, da obstajajo boljši načini za zmanjšanje emisij ogljikovega dioksida. »Izdelava električnih avtomobilov je kaplja v morje. To ni nič. Moje mnenje je, da če želite res narediti nekaj dobrega za okolje, je najlažji in najhitrejši način ta, da ne jeste mesa, ne pa vožnja električnega avtomobila.«
Podjetje Bugatti Rimac
V torek, 2. novembra, sta moči uradno združila hrvaško podjetje Rimac Automobili in ikonični avtomobilski proizvajalec Bugatti, poroča Slovenska tiskovna agencija (STA). Nastalo je novo podjetje Bugatti Rimac, katerega lastnik in izvršni direktor je Mate Rimac. Kljub temu da je Rimac prevzel tako zdravo znamko, želi pretresti stvari »z razvojem avtomobilov, ki so zelo drugačni«. Poleg hibridnega naslednika mogočnega Chirona namerava Rimac prvič po več generacijah razširiti Bugattijevo paleto vozil.
Kar zadeva vodenje podjetja, želi Rimac slediti svoji intuiciji in ohraniti enotno strukturo podjetja. »To je moja prva zaposlitev. Pred tem sem bil v srednji šoli,« je povedal Rimac v intervjuju za The Late Brake Show pred uradno združitvijo podjetij. »Zagotovo veliko stvari delam narobe in se sproti učim. Delam tisto, kar se mi zdi naravno, in ne tisto, kar sem prebral v knjigi o poslovnem vodenju.«
STA navaja, da bosta Rimac Automobili in Bugatti še naprej poslovala neodvisno, kar pomeni, da bodo Bugattijeve avtomobile, ki imajo več kot 100-letno tradicijo, še naprej proizvajali v Molsheimu v Franciji.
Rimac Grupa ima v družbi Bugatti Rimac 55-odstotni delež, 45-odstotnega pa ima Porsche, ki podpira združitev. Mate Rimac je v Rimac Grupi obdržal 35-odstotni delež, Porsche ima v lasti 22 odstotkov, Hyundai 11 odstotkov, ostali vlagatelji pa 32 odstotkov. Del Rimac Grupe je tudi družba Rimac Technology, ki je v lasti skupine, pojasnjuje STA. V tem segmentu bodo nadaljevali razvoj pogonskih sklopov, baterij, motorjev in inverterjev ter drugih delov, ki so povezani z elektrifikacijo, za številne avtomobilske proizvajalce.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.