Majhno belgijsko letalo odkriva ladje, ki onesnažujejo okolje

Merjenje emisij, ki jih oddaja ladja, lahko traja cel dan, z opremo na majhnem letalu pa je mogoče preveriti do 15 ladij na uro.
Fotografija: Slika je simbolična. Foto: Shutterstock
Odpri galerijo
Slika je simbolična. Foto: Shutterstock

Ladijski promet je po ocenah Evropske komisije odgovoren za 940 milijonov ton emisij ogljikovega dioksida na leto. Onesnaževanje, ki ga povzroča, se naj bi po napovedih še povečevalo, če ne bodo sprejeti hitri ukrepi. Majhno letalo, s katerim upravlja belgijska obalna straža, pomaga reševati omenjen problem. S ptičje perspektive opazuje najbolj prometno ladijsko pot na svetu in odkriva tovorne ladje, ki najbolj onesnažujejo okolje.

Onesnaževalci bodo kaznovani z globo

Vsak dan pluje skozi ozek pas oceana, ki ločuje Združeno kraljestvo od celinske Evrope, več kot 500 ladij. To je ključna pot za milijarde ton tovora, ki vsako leto potujejo v glavna pristanišča na Bližnjem vzhodu, v Evropi in Ameriki ter iz njih. Toda ves ta ladijski promet povzroča onesnaževanje, predvsem z žveplovimi in dušikovimi emisijami.

image_alt
Video: Slovaški leteči avtomobil uspešno prestal poskusno vožnjo

Majhno letalo, s katerim upravlja belgijska obalna straža, je opremljeno s senzorji za zaznavanje onesnaženosti ozračja. Zmožno je prepoznati dve vrsti emisij; žveplovega oksida (SOx) in dušikovega oksida (NOx). Letalo lahko med letom preveri izpuste 15 ladij na uro, navaja spletna stran World Economic Forum. Vsako plovilo, za katero se domneva, da presega dovoljeno mejo izpusta emisij, bo ponovno testirano v pristanišču. Ob potrjeni domnevi bo sledila kazen z globo.

Ladje onesnaževalke dobijo globo. Foto: Brendan McDermid / Reuters
Ladje onesnaževalke dobijo globo. Foto: Brendan McDermid / Reuters

Po poročanju Euronews je operater za nadzor iz zraka pri belgijskem Kraljevem inštitutu za naravoslovne znanosti, ki sodeluje z ekipo letala, dejal, da bi osebni pregled ene same ladje trajal ves dan.

Zelena goriva za ladijski promet (še) ne obstajajo

Ladijski promet je bil po raziskavi Evropske komisije opredeljen kot vir približno 2,5 odstotka svetovnih emisij toplogrednih plinov in naj bi proizvedel približno 940 milijonov ton emisij ogljikovega dioksida na leto. Po napovedih Mednarodne pomorske organizacije (IMO) naj bi se emisije, ki jih povzroča pomorski promet, do leta 2050 povečale za od 50 do 250 odstotkov, če ne bodo sprejeti hitri ukrepi. IMO je začela izvajati strategijo za zmanjšanje emisij ogljikovega dioksida iz pomorskega prometa za vsaj 40 odstotkov do leta 2030, do leta 2050 pa za 70 odstotkov.

image_alt
Inovativna svetilka, ki sveti 45 dni s pol litra slane vode

V sklopu programa Agenda Dialogues 2021, ki ga je organiziral World Economic Forum, so bili 29. septembra 2021 obravnavani izzivi glede zmanjševanja vpliva onesnaževanja in emisij ogljika iz sektorjev, v katerih je te težko odpraviti.

Søren Skou, generalni direktor danskega ladijskega velikana Møller-Maersk, je dejal, da zmanjšanja emisij iz ladijskega prometa ne morejo doseči samo ladijske družbe. »Poskušamo rešiti problem kokoši in jajc,« je dejal. »Nihče ne proizvaja zelenih goriv za ladijski promet, ker jih nobena ladja ne uporablja.« Skou je pojasnil, da se ladijske družbe zavedajo, da so del problema, in dodal: »Verjamemo pa tudi, da smo del rešitve.«

image_alt
Inovacija, ki bo popestrila vožnjo z električnim kolesom

Na istem dogodku je posebni odposlanec ameriškega predsednika za podnebje John Kerry dejal, da moramo narediti vse za zmanjšanje izpustov emisij v skladu s Pariškim sporazumom. »Zaostajamo, nevarno zaostajamo,« je dejal Kerry. »Celoten izziv opredeljujeta aritmetika in fizika. Poznamo številke in to nas mora voditi.« V nadaljevanju je pojasnil, da bodo za približno 50 odstotkov zmanjšanja izpustov emisij odgovorne prihodnje tehnologije, od katerih pa nekatere še ne delujejo v polnem obsegu.

Več iz rubrike