Kitajsko gospodarstvo se ponovno ohlaja
Kitajsko pestijo mnoge težave, med drugim tudi nova različica koronavirusa.
Odpri galerijo
Kitajske oblasti so nedavno zaprle kar petino tretjega največjega pristanišča na svetu, zaradi primera okužbe z novo delta različico koronavirusa. Omenjeno pristanišče sicer dnevno napolni in odpošlje 78 tisoč ladijskih zabojnikov, toda to je le ena izmed težav, ki povzroča ohlajanje kitajskega gospodarstva.
Gospodarsko okrevanje na Kitajskem se upočasnjuje, ekonomiste in vladne uradnike pa ne skrbi le širjenje delta različice koronavirusa, poroča CNN Business. Kitajski uradniki so v začetku tedna objavili nove podatke o industrijski proizvodnji, naložbah in maloprodaji za mesec julij, ki kažejo znake šibkosti gospodarstva.
Rast industrijske proizvodnje je bila najpočasnejša v obdobju zadnjih 11 mesecev in se je povečala zgolj za 6,4 odstotka glede na prejšnje leto. Proizvodnjo avtomobilov je prizadelo globalno pomanjkanje polprevodnikov. Julijska rast prodaje na drobno je bila najšibkejša v celem letu, naložbe v osnovna oziroma dolgoročna sredstva pa so prav tako razočarale pričakovanja ekonomistov.
»Širjenje virusa in naravne nesreče so prizadele gospodarstvo v nekaterih regijah in okrevanje gospodarstva je še vedno nestabilno in neenakomerno,« je v ponedeljek na tiskovni konferenci v Pekingu dejal Fu Linghui, predstavnik Državnega statističnega urada (NBS). Skupaj z zadnjim izbruhom koronavirusa, so prejšnji mesec osrednjo Kitajsko zajele tudi katastrofalne poplave, v katerih je umrlo več kot 300 ljudi, navaja CNN Business.
Po vladnih statističnih podatkih, objavljenih ta mesec, je obsežna škoda povzročila neposredne gospodarske izgube v skupni vrednosti skoraj 21 milijard dolarjev. Ponovni izbruh koronavirusa na Kitajskem se je razširil na več kot polovico od 34 provinc in regij v državi ter privedel do več kot tisoč potrjenih primerov. Po podatkih lokalnih medijev so oblasti sprejele drastične ukrepe za zatiranje novih okužb, vključno z izolacijo mest, odpovedjo letov in zaprtjem zabavnih prizorišč.
Proizvodnja avtomobilov je bila najslabša med glavnimi industrijskimi sektorji, saj se je julija zmanjšala za 8,5 odstotka glede na prejšnje leto. To je predvsem posledica stalnega pomanjkanja čipov, pravi Iris Pang, glavna ekonomistka za Veliko Kitajsko pri ING. »Tudi proizvodnja računalnikov, telekomunikacijske opreme in drugih elektronskih izdelkov se bo v prihodnjih mesecih verjetno upočasnila zaradi težav z dobavo čipov,« je za CNN Business še povedala Pangova.
Poleg tega pa so kitajske oblasti zaradi koronavirusne okužbe zaprle terminal v pristanišču Ningbo-Zhousan, kar kitajskemu gospodarstvu prinaša še dodatne izzive. Zaprt terminal predstavlja približno petino celotnega obsega tretjega največjega pristanišča na svetu. Gospodarsko rast pa naj bi med drugim ovirali tudi neugodni kreditni pogoji Ljudske banke Kitajske (PBC) in strožji zakonski ukrepi na področju tehnologije, izobraževanja in drugih sektorjev. Nedavno sprejeti ukrepi bodo upočasnili rast tehnoloških podjetij, vsaj na kratki rok, meni Pangova.
Upočasnjena rast gospodarstva
Gospodarsko okrevanje na Kitajskem se upočasnjuje, ekonomiste in vladne uradnike pa ne skrbi le širjenje delta različice koronavirusa, poroča CNN Business. Kitajski uradniki so v začetku tedna objavili nove podatke o industrijski proizvodnji, naložbah in maloprodaji za mesec julij, ki kažejo znake šibkosti gospodarstva.
Rast industrijske proizvodnje je bila najpočasnejša v obdobju zadnjih 11 mesecev in se je povečala zgolj za 6,4 odstotka glede na prejšnje leto. Proizvodnjo avtomobilov je prizadelo globalno pomanjkanje polprevodnikov. Julijska rast prodaje na drobno je bila najšibkejša v celem letu, naložbe v osnovna oziroma dolgoročna sredstva pa so prav tako razočarale pričakovanja ekonomistov.
Covid-19 in poplave
»Širjenje virusa in naravne nesreče so prizadele gospodarstvo v nekaterih regijah in okrevanje gospodarstva je še vedno nestabilno in neenakomerno,« je v ponedeljek na tiskovni konferenci v Pekingu dejal Fu Linghui, predstavnik Državnega statističnega urada (NBS). Skupaj z zadnjim izbruhom koronavirusa, so prejšnji mesec osrednjo Kitajsko zajele tudi katastrofalne poplave, v katerih je umrlo več kot 300 ljudi, navaja CNN Business.
Po vladnih statističnih podatkih, objavljenih ta mesec, je obsežna škoda povzročila neposredne gospodarske izgube v skupni vrednosti skoraj 21 milijard dolarjev. Ponovni izbruh koronavirusa na Kitajskem se je razširil na več kot polovico od 34 provinc in regij v državi ter privedel do več kot tisoč potrjenih primerov. Po podatkih lokalnih medijev so oblasti sprejele drastične ukrepe za zatiranje novih okužb, vključno z izolacijo mest, odpovedjo letov in zaprtjem zabavnih prizorišč.
Brezposelnost raste, proizvodnja pada
Stopnja brezposelnosti pri mladih se je julija po vladnih podatkih poslabšala in zrasla na 16,2 odstotka, kar predstavlja najvišji vzpon v enem letu. Linghui pravi, da kar nekaj dejavnikov prispeva k povečanemu pritisku na trgu dela, povzema CNN Business. Več kot devet milijonov novih diplomantov letos išče zaposlitev na Kitajskem. Zaradi pandemije se je veliko študentov, ki so sicer študirali v tujini, vrnilo domov in iščejo zaposlitev.
Proizvodnja avtomobilov je bila najslabša med glavnimi industrijskimi sektorji, saj se je julija zmanjšala za 8,5 odstotka glede na prejšnje leto. To je predvsem posledica stalnega pomanjkanja čipov, pravi Iris Pang, glavna ekonomistka za Veliko Kitajsko pri ING. »Tudi proizvodnja računalnikov, telekomunikacijske opreme in drugih elektronskih izdelkov se bo v prihodnjih mesecih verjetno upočasnila zaradi težav z dobavo čipov,« je za CNN Business še povedala Pangova.
Poleg tega pa so kitajske oblasti zaradi koronavirusne okužbe zaprle terminal v pristanišču Ningbo-Zhousan, kar kitajskemu gospodarstvu prinaša še dodatne izzive. Zaprt terminal predstavlja približno petino celotnega obsega tretjega največjega pristanišča na svetu. Gospodarsko rast pa naj bi med drugim ovirali tudi neugodni kreditni pogoji Ljudske banke Kitajske (PBC) in strožji zakonski ukrepi na področju tehnologije, izobraževanja in drugih sektorjev. Nedavno sprejeti ukrepi bodo upočasnili rast tehnoloških podjetij, vsaj na kratki rok, meni Pangova.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.