Kitajska postaja največji svetovni trg luksuznih izdelkov
Prodaja osebnih luksuznih izdelkov na Kitajskem se je lansko leto v primerjavi z letom 2020 povečalo za 36 odstotkov. Kitajski potrošniki so namreč v letu 2021 za luksuz porabili 65,66 milijarde evrov, kar je skoraj dvakrat več izdatkov kot leta 2019, torej pred pandemijo, poročajo tuji mediji.
Kitajska ostaja najboljša potrošniška zgodba na svetu
Do rasti prodaje luksuznih dobrin prihaja kljub splošnemu upadu maloprodaje na Kitajskem, s čimer je država na dobri poti, da do leta 2025 postane največji svetovni trg luksuznih izdelkov, navaja CNBC.
Analitiki svetovalne družbe Bain&Company pričakujejo, da se bo rast nadaljevala, ne glede na prihodnost mednarodnih potovanj. »Kitajska ostaja najboljša potrošniška zgodba na svetu,« menijo analitiki in dodajajo, da je v državi zaznati rast srednjega razreda.
Prodaja luksuznih izdelkov najvišja v brezcarinskem območju
V zadnjih dveh letih je vlada znižala davke in uvedla številne podjetništvu prijazne ukrepe, kar je pripomoglo k rasti števila brezcarinskih trgovin v južni otoški provinci Hainan. Regija je hitro postala pristanišče proste trgovine in središče mednarodne potrošnje.
Glede na podatke družbe Bain je prodaja luksuznih izdelkov v brezcarinskem območju v lanskem letu dosegla 85-odstotno rast na letni ravni, leto poprej pa celo 122-odstotno rast, poročajo tuji mediji.
Razlog za tak uspeh brezcarinskih trgovin naj bi bili predvsem veliki popusti, cenovna vrzel med uradno ceno in ceno v Hainanu pa je veliko prispevala k počasni rasti drugih prodajnih kanalov, vsaj za nekatere izdelke.
Brezcarinski trg zaostaja pri obsegu izdelkov
Z odprtjem novih brezcarinskih trgovin v večjih mestih, kot so Peking, Tianjin in Šanghaj, bi se lahko kitajski domači brezcarinski trg med letoma 2021 in 2025 početverili, menijo poznavalci. Vse pa je odvisno od nove vladne politike in od morebitnega sproščanja omejitev za mednarodna potovanja in kvote brezcarinskih nakupov.
»Brezcarinski trg na Hainanu še vedno zaostaja pri obsegu izdelkov in cenovni konkurenčnosti, zlasti pri izdelkih srednjega in višjega cenovnega razreda. Medtem pa kitajski potrošniki morda raje združijo nakupovanje s počitnicami v tujini, da bi spoznali tuje kulture in okolja,« CNBC povzema besede analitikov svetovno vodilne družbe The Economist Intelligence Unit.
Splošni upad kitajske potrošnje vplival tudi na luksuzne izdelke
Družba Bain ocenjuje, da je svetovna poraba za luksuzno blago leta 2021 dosegla 283 milijard evrov, s čimer si je opomogla od upada v letu 2020 in hkrati dosegla raven iz leta 2019.
Kljub temu pa so lansko leto kitajski potrošniki za luksuz porabili 30 milijard evrov manj kot pred pandemijo. Kar kaže na dejstvo, da tudi luksuzni izdelki niso bili imuni na splošni upad kitajske potrošnje v zadnjih šestih mesecih, še navaja CNBC.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.