Kitajci imajo revolucionarno baterijo, ki naj bi pometla s Teslo
Največji doseg med električnimi avtomobili v Združenih državah Amerike ima Lucid Air. Po navedbah ameriške agencije za varstvo okolja, lahko ta kalifornijska limuzina z enim polnjenjem naredi okoli 835 kilometrov in stane okoli 169.000 dolarjev. Trg električnih vozil pa zdaj pretresa nova tehnologija, ki jo je razvil največji proizvajalec avtomobilskih baterij CATL - tako imenovana Qilin baterija naj bi z enim polnjenjem zdržala skoraj 1000 kilometrov, poroča portal Yahoo!.
Velik korak naprej
Pri CATL, s sedežem v mestu Ningde na jugovzhodu Kitajske, pravijo, da bodo s proizvodnjo začeli prihodnje leto. Lastnikom električnih avtomobilov tako - vsaj na Kitajskem - ne bo treba več stalno skrbeti za razdaljo, ki jo prevozijo z enim polnjenjem.
Kar se tiče dosega električnih vozil je v samem vrhu tudi Teslin Model S, ki z enim polnjenem naredi 650 kilometrov. Ker bi avtomobili z novo baterijo CATL lahko naredili skoraj 1000 kilometrov, gre za resnično velik napredek na tem področju.
Boljša tako kemija kot arhitekturna zasnova baterije
Kot pojasnjujejo pri CATL, ki je obenem tudi dobavitelj za Teslo, Qilin baterija vsebuje veliko količino energije, kar je posledica napredka tako na področju kemije kot tudi arhitekturne zasnove baterije.
Gostota nove baterije znaša 255 vatnih ur, zatrjujejo pri CATL. Kitajski proizvajalec baterij še dodaja, da bo 13 odstotkov močnejša kot baterija 4680, ki jo je Tesla pred kratkim začela uporabljati za svoje športne terence Model Y.
Pravi izziv za proizvajalce avtomobilov je, kako zmanjšati težo baterij in prostor, ki ga baterije zavzemajo v vozilih. Nenazadnje ima lahko vsak avtomobil velik doseg, če vanj damo večje število baterij.
Polnjenje brez pregrevanja
CATL glede prednosti baterije Qilin navaja tudi hitro polnjenje. Kitajci so namreč med baterijske celice spravili tekoče hladilne komponente, ki celotnemu paketu zagotavljajo hitrejše hlajenje, obenem pa v tem smislu omogočajo hitrejše polnjenje, brez pregrevanja.
V le desetih minut lahko z deset odstotkov baterije skočimo na osemdeset odstotkov, povedano drugače, v desetih minutah naj bi bilo možno napolniti 70 odstotkov baterije, zagotavlja CATL. Tovrstno polnjenje bi bilo hitrejše od vsega, kar trenutno ponuja trg.
Ob tem je vredno dodati, da gre v tej točki za ocene. Na prave rezultate delovanja baterije bomo morali počakati do naslednjega leta, ko bodo baterijo uporabljali avtomobili na cestah, kar bo tudi dejanski preizkus omenjene novosti. Za zdaj sta dva kitajska proizvajalca električnih vozil napovedala, da bosta v prihodnje uporabljala baterije Qilin, kot poroča Bloomberg, naj bi šlo za Hozon and Li Auto.
Preberite še:
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.