Kitajci do vrha napolnili tanke

Po spomladanskem naročanju cenejših surovin, na Kitajskem zmanjkuje prostora za skladiščenje nafte.
Fotografija: Na Kitajskem so nakopičili za 33,4 milijona ton surove nafte, kar je 24 odstotkov več kot v enakem obdobju leta 2019. FOTO: Fred Dufour/REUTERS
Odpri galerijo
Na Kitajskem so nakopičili za 33,4 milijona ton surove nafte, kar je 24 odstotkov več kot v enakem obdobju leta 2019. FOTO: Fred Dufour/REUTERS

Kitajska, največji svetovni uvoznik nafte, je za zapolnitev svojih strateških rezerv in komercialnih zalog dobro izkoristila priložnost nizkih cen nafte na trgu. Pretekli teden so Kitajci namreč dosegli prag 69 odstotkov deleža zmogljivosti za skladiščenje nafte, poroča specializirani analitični portal OilChem ​​China.


Kitajska pristanišča so zamašena s tankerji polnimi nafte. FOTO: Yaorusheng / Shutterstock<br />
 
Kitajska pristanišča so zamašena s tankerji polnimi nafte. FOTO: Yaorusheng / Shutterstock
 

Na Kitajskem so nakopičili za 33,4 milijona ton surove nafte, kar je 24 odstotkov več kot v enakem obdobju leta 2019. Analitiki menijo, da je raven 70 odstotkov najvišja možnost za shranjevanje. Torej, v provinci Shandong ni dovolj prostih tankov, tankerji v pristaniščih pa čakajo na raztovarjanje že od dva do tri tedne.

Nakup in zaloge na Kitajskem so ključna podpora za sicer izjemno šibek trg surove nafte. Maja je uvoz nafte na Kitajsko zrasel za 19,5 odstotka in je dosegel 47,97 milijona ton teže. Med letom je skupni uvoz nafte znašal 216 milijonov ton.

Analitiki menijo, da je raven 70 odstotkov najvišja možnost za shranjevanje. FOTO: REUTERS/Stringer
Analitiki menijo, da je raven 70 odstotkov najvišja možnost za shranjevanje. FOTO: REUTERS/Stringer
Večina nafte je iz Brazilije in Rusije, dveh držav, ki jo morata še naprej prodajati, da bi ohranili svoje gospodarstvo. Kitajci so največji del svoje zaloge odkupili po rekordno nizkih cenah, ki smo jih videli marca in aprila.

Tamkajšnje oblasti so med koronakrizo - s sklicevanjem na ugodno ponudbo - številnim podjetjem dovolile razširitev skladiščnih zmogljivosti, nekateri prodajalci pa so zeleno luč dobili celo za izvoz.
 
 
 

Več iz rubrike