Kako je Bill Gates prišel do največjega kosa pogače kanadskih železnic
Slavna ločitev enega najbogatejših Zemljanov je sprožila veliko polemike o izvoru njegovega bogastva.
Odpri galerijo
3. maja sta istočasno vsak na svojem profilu, Melinda in Bill Gates naznanila ločitev. V tujih medijih so se začela pojavljati špekuliranja o vzroku za ločitev, še bolj pa vse zanima, kako si bosta razdelila premoženje. Skupaj naj bi bila, po poročanju Forbesa, vredna kar 127 milijard dolarjev. Od tega je samo skupen dom vreden 130 milijonov dolarjev. Na isti ponedeljek, ko sta vložila vlogo za ločitev, so že potekali prenosi premoženja.
Cascade Funding LLC, holding, ki upravlja skoraj celotno premoženje Gatesovih, je Melindi prenesel več kot 14 milijonov delnic Kanadske nacionalne železnice. Skupna vrednost delnic je bila na dan prenosa 1,9 milijarde kanadskih dolarjev, kar predstavlja približno dva odstotka vseh delnic družbe. Kljub temu je Bill Gates še vedno največji delničar v družbi. Njegovih 14 odstotkov je vrednih 13,3 milijarde dolarjev.
Razglasitev ločitve je v središče postavila financiranje Kanadskih železnic. Še bolj pa vse zanima, zakaj se četrti najbogatejši Zemljan tako zanima prav za kanadsko pecifiško železnico? Leta 1994 je Gates zaposlil Michaela Larsona, zdajšnjega nadzornika podjetja Cascade. V skladu s profilom v reviji Fortune Journal iz leta 1999, je Gates 'odkril' Larsona, ko je bil star 33 let. Pri 21 letih si je slednji prislužil MBA na fakulteti v Chicagu. Najprej se je ukvarjal z združitvami in prevzemi, nato pa je upravljal obvezniške sklade za Putnam Investments v Bostonu. Leta 1995, ko je bil holding za upravljanje premoženja ustanovljen, ga je Larson poimenoval Cascade. »Ime izvira iz pacifiške severozahodne angleščine« je leta 1999 dejal v intervjuju za revijo Fortune. Cascadi predseduje že skoraj 30 let, s samo eno stranko se je lahko popolnoma posvetil tehniki vlaganja, kar so sanje vsakega nadzornika premoženja.
Andy Serwer, urednik Yahoo! Finance in avtor članka iz leta 1999, pravi, da se je Larson osredotočil na netehnološke naložbe. S tem je želel zagotoviti protiutež Microsoftovim delnicam Gatesovih, ki so bile v času nastajanja članka v reviji Fortune vredne 76 milijard dolarjev. Slednje pomeni, da je bil usmerjen v komercialni vidik finančnega sistema.
Leta 1995 so Kanadske železnice kotirale na splošnih javnih trgih. Menedžerji so si prizadevali zatreti neučinkovitost železnice, tako so leta 1999 kupili železnico Illinois Central. Pogodba vredna 2,4 milijarde dolarjev razkriva, da so si s tem odprli pot proti severu in jugu ZDA, in sicer le nekaj let po podpisu severno ameriške poravnave za prosto trgovino.
Oktobra 2000 je družba Cascade razkrila, da ima več kot pet odstotkov deleža Kanadskih železnic. Takrat je bila delnica vredna 30 dolarjev. Do leta 2003, ko je Hunter Harrison prevzel funkcijo izvršnega direktorja Kanadskih železnic, je vrednost delnice narasla na 43 dolarjev. Nato pa je kmalu dosegla 63 dolarjev. Harrison se je zelo zavzemal za donosnost delničarjev. Gates je bil nad rezultati navdušen, zato si je želel, da Harrison ostane direktor še dolgo časa. Kljub Gatesovi podpori pa je ta leta 2009 zapustil položaj.
Leta 2011 so Kanadske železnice oznanile, da ima Cascade v lasti skupaj več kot 10-odstotni delež podjetja. Do konca leta 2015 je Gates upravljal s 14,9 odstotka Kanadskih železnic. Takratni zakon delničarjem ni dovoljeval posedovati več kot 15-odstotni delež. To je Gatesu predstavljalo problem, zato so se predstavniki Cascade lotili mini kampanje, da bi dosegli spremembo tega zakona. Po nekaj letih so lobiranja uspela, saj lahko danes en delničar zakupi do 25 odstotkov tovrstnih družb. Leta 2019 je Cascade upravljal 16,6 odstotni delež.
Ženi prenesel 14 milijonov delnic Kanadske železnice
Cascade Funding LLC, holding, ki upravlja skoraj celotno premoženje Gatesovih, je Melindi prenesel več kot 14 milijonov delnic Kanadske nacionalne železnice. Skupna vrednost delnic je bila na dan prenosa 1,9 milijarde kanadskih dolarjev, kar predstavlja približno dva odstotka vseh delnic družbe. Kljub temu je Bill Gates še vedno največji delničar v družbi. Njegovih 14 odstotkov je vrednih 13,3 milijarde dolarjev.
Larson v intervjuju razkril od kje izvira ime Cascade
Razglasitev ločitve je v središče postavila financiranje Kanadskih železnic. Še bolj pa vse zanima, zakaj se četrti najbogatejši Zemljan tako zanima prav za kanadsko pecifiško železnico? Leta 1994 je Gates zaposlil Michaela Larsona, zdajšnjega nadzornika podjetja Cascade. V skladu s profilom v reviji Fortune Journal iz leta 1999, je Gates 'odkril' Larsona, ko je bil star 33 let. Pri 21 letih si je slednji prislužil MBA na fakulteti v Chicagu. Najprej se je ukvarjal z združitvami in prevzemi, nato pa je upravljal obvezniške sklade za Putnam Investments v Bostonu. Leta 1995, ko je bil holding za upravljanje premoženja ustanovljen, ga je Larson poimenoval Cascade. »Ime izvira iz pacifiške severozahodne angleščine« je leta 1999 dejal v intervjuju za revijo Fortune. Cascadi predseduje že skoraj 30 let, s samo eno stranko se je lahko popolnoma posvetil tehniki vlaganja, kar so sanje vsakega nadzornika premoženja.
Z netehnološkimi naložbami za stabilnost Microsofta
Andy Serwer, urednik Yahoo! Finance in avtor članka iz leta 1999, pravi, da se je Larson osredotočil na netehnološke naložbe. S tem je želel zagotoviti protiutež Microsoftovim delnicam Gatesovih, ki so bile v času nastajanja članka v reviji Fortune vredne 76 milijard dolarjev. Slednje pomeni, da je bil usmerjen v komercialni vidik finančnega sistema.
Kanadske železnice leta 1999 kupile Illinois Central
Leta 1995 so Kanadske železnice kotirale na splošnih javnih trgih. Menedžerji so si prizadevali zatreti neučinkovitost železnice, tako so leta 1999 kupili železnico Illinois Central. Pogodba vredna 2,4 milijarde dolarjev razkriva, da so si s tem odprli pot proti severu in jugu ZDA, in sicer le nekaj let po podpisu severno ameriške poravnave za prosto trgovino.
Harrison za donosnost delničarjev
Oktobra 2000 je družba Cascade razkrila, da ima več kot pet odstotkov deleža Kanadskih železnic. Takrat je bila delnica vredna 30 dolarjev. Do leta 2003, ko je Hunter Harrison prevzel funkcijo izvršnega direktorja Kanadskih železnic, je vrednost delnice narasla na 43 dolarjev. Nato pa je kmalu dosegla 63 dolarjev. Harrison se je zelo zavzemal za donosnost delničarjev. Gates je bil nad rezultati navdušen, zato si je želel, da Harrison ostane direktor še dolgo časa. Kljub Gatesovi podpori pa je ta leta 2009 zapustil položaj.
Z lobiranjem do spremembe zakona
Leta 2011 so Kanadske železnice oznanile, da ima Cascade v lasti skupaj več kot 10-odstotni delež podjetja. Do konca leta 2015 je Gates upravljal s 14,9 odstotka Kanadskih železnic. Takratni zakon delničarjem ni dovoljeval posedovati več kot 15-odstotni delež. To je Gatesu predstavljalo problem, zato so se predstavniki Cascade lotili mini kampanje, da bi dosegli spremembo tega zakona. Po nekaj letih so lobiranja uspela, saj lahko danes en delničar zakupi do 25 odstotkov tovrstnih družb. Leta 2019 je Cascade upravljal 16,6 odstotni delež.
Ločitev Melinde in Bill Gatesa je po poročanju lokalnih medijev pri koncu. Par naj bi si premoženje razdelil sporazumno, oba pa ostajata podpredsednika podjetja, ki sta mu namenila več kot 36 milijard dolarjev.
Več iz rubrike
Joc Pečečnik prijatelju Franciju Pliberšku v spomin
Gradnja skupnosti je bila Francijevo poslanstvo. Verjel je v sodelovanje, izmenjavo idej, znanost in napredek.
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese